Betimsel içerik analizi yöntemi, belirli bir konuda ya da alanda birbirinden bağımsız olarak yapılan nitel ve nicel çalışmaların derinlemesine incelenip düzenlenmesi anlamına gelir. Böylece o konu ya da alandaki genel eğilimler belirlenmektedir. Bu yöntemde elde edilen sonuçların, hedeflenen konulara yönelik olarak gelecekte planlanan çalışmalara yön göstermesi beklenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, eğitim bilimleri alanında sıkça kullanılmakta olan betimsel içerik analizi yönteminin, diğer sosyal bilimler alanlarında da kullanılabilmesi için, analizin nasıl yapılacağına dair soruların giderilmesini sağlamaktır. Çalışmanın, sosyal bilimler alanında betimsel içerik analizini kullanmak isteyen akademisyenlere yön göstermesi, temel bir kaynak olması hedeflenmektedir. Betimsel içerik analizinde, özellikle incelenen çalışmaların amaçlarına, gerekçelerine, sonuçlarına ve önerilerine ait analizlerde nitel analiz yaklaşımlarına uygun olarak, kod havuzu oluşturup, bu kodlara uygun temalandırma/kategorilendirme yönteminin kullanılması, betimsel içerik analizi çalışmalarının nitelik açısından da zenginleşmesini sağlayacaktır. Ayrıca, yapılacak olan betimsel içerik analizi çalışmalarında, incelenen çalışmalar, standartlaşmış analiz aşamaları dışında, benzer konulardaki diğer betimsel içerik analizi çalışmalarından ayrılması adına, farklı yönlerden de analize tabi tutulması gerekmektedir.
Descriptive content analysis method means that qualitative and quantitative studies conducted independently from each other in a particular subject or field are examined and organized in depth. Thus, general trends in that subject or area are determined. The results obtained in this method are expected to guide the planned studies in the future towards the targeted subjects. The main purpose of this study is to solve the questions about how to analyze the descriptive content analysis method, which is frequently used in the field of educational sciences, in order to be used in other social sciences. The study aims to guide academicians who want to use descriptive content analysis in the field of social sciences and to be a basic resource. In the descriptive content analysis, especially in the analysis of the aims, reasons, results and suggestions of the studied studies, creating a code pool in accordance with the qualitative analysis approaches and using the appropriate theming/categorization method will ensure that the descriptive content analysis studies are enriched in terms of quality. In addition, in the descriptive content analysis studies to be carried out, the studied studies should be analyzed from different aspects in order to distinguish them from other descriptive content analysis studies on similar topics, apart from the standardized analysis stages.
Types of analysis Descriptive content analysis Social sciences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 10 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences