İnsan düşünen ve gelecekle ilgili hayal kurabilen bir varlıktır. Bireylerin hayal dünyaları birbirinden farklı olmakla birlikte benzer ve ortak yönleri de bulunabilir. Ayrıca kişilerin sahip oldukları bilgi ve tutumları, yaşadıkları çevre ve gerçek yaşamsal deneyimleri onların gelecekle ilgili imajlarını oluşturmada etkilidir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bakış açısından onların zihin dünyalarındaki güçlü gelecek ve güçlü coğrafya eğitimi imajlarının incelenmesidir. Bu amaç kapsamında araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde, sınıf, sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 189 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni ile gerçekleştirilen bu çalışmanın verilerini yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorulara katılımcıların vermiş oldukları yanıtlar oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda ulaşılan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının güçlü gelecek algıları nitelikli eğitim ve öğretimle birlikte bilinçli ve nitelikli bireylere, bağımsız ve güçlü bir ekonominin yanında dünyada savaşların olmadığı, barışının hâkim olduğu koşullara bağlı oluşurken, genellikle saha çalışmalarının ön planda olduğu, güncel yaşamla ilişkili, uygulama ağırlıklı, derslerde görsel içeriklerin ve teknolojinin daha etkin kullanıldığı durumları ise güçlü bir coğrafya eğitimi için vazgeçilmez olarak görmüşlerdir.
Güçlü Gelecek Güçlü Coğrafya Eğitimi Öğretmen Adayları Nitel Yaklaşım
Human is a being who thinks and can dream about the future. Although the imagination worlds of individuals are different from each other, they may also have similar and common aspects. In addition, the knowledge and attitudes of individuals, the environment they live in and their real life experiences are effective in forming their images about the future. The aim of this research is to examine the images of strong future and strong geography education in their mental worlds from the perspective of prospective teachers. Within the scope of this purpose, the research was carried out with 189 participants studying in the departments of classroom, social studies and science teaching at the faculty of education of a state university in Turkey in the 2019-2020 academic year. The data of this study, which was conducted with the phenomenological design, one of the qualitative research approaches, consists of the responses given by the participants to the questions in the semi-structured interview form. The data obtained as a result of the research were analysed by content analysis. According to the findings obtained, while the strong future perceptions of the prospective teachers were based on conscious and qualified individuals with qualified education and training, an independent and strong economy, and the conditions in which there are no wars in the world and peace prevails, they generally saw the situations in which field studies are at the forefront, related to current life, application-oriented, visual content and technology are used more effectively in the lessons as essential for a strong geography education.
Strong Future Strong Geography Education Teacher Candidates Qualitative Approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Coğrafya Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 54 |