Bu
araştırma, literatürde yeni bir kavram olan firmaların sürdürülebilir başarısı
için önem arz eden stratejik çeviklik ile firma performansı arasındaki ilişkiyi
analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Gaziantep ilinde faaliyette bulunan,
sanayi odasına kayıtlı 88 adet üretici firma sahibi/yöneticisi ile yüz yüze
görüşülerek anket yapılmıştır. Araştırmada, stratejik çeviklik, teknoloji
yeteneği, işbirlikçi inovasyon, örgütsel öğrenme ve içsel uyum bileşenleri
olarak ele alınmıştır. Firma performansı boyutları olarak da müşteri tutma ve
yenilik performansı alınmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli,
SmartPLS3 programı ile analiz edilmiştir. Sonuçta, stratejik çevikliğin
bileşenlerinden olan teknoloji yeteneğinin ve içsel uyumun firma performansını
pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Buna karşın, örgütsel öğrenme ve
işbirlikçi inovasyon ile firma performansı arasında doğrudan anlamlı bir etki
gözlenememiştir.
Stratejik Çeviklik Müşteri Tutma Performansı Yenilik Performansı PLS Yapısal Eşitlik Model
This research aims to analyse the relationship
between firm performance and strategic agility which is a new concept in
management literature and carries great importance for the sustainable success
of the firms. In this context, a survey was conducted by face to face
interviews with the owner/manager of manufacturing firms operating in the
province of Gaziantep. In the research, technology ability, collaborative
innovation, organizational learning and internal alignment are considered as
the dimensions of strategic agility. Customer retention performance and
innovation performance also, has been taken as the company performance
dimensions. The obtained data were analysed with the structural equation modelling,
SmartPLS3 program. As a result, it has been determined that technology ability
and internal alignment, the components of strategic agility, positively affect
firm performance. On the other hand, no significant effect was directly
observed between organizational learning and collaborative innovation and firm
performance.
Strategic Agility Customer Retention Performance Innovation Performance PLS Structural Equation Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi, İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.