Bu makale üç boyutlu gıda baskısının ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma olarak bilinen pazarlama bileşenlerinin turizm sektöründe olan öğrenciler tarafından nasıl algılandığını öğrenmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yiyecek içecek işletmeciliği, turizm ve otel işletmeciliği, gıda teknolojisi, gıda mühendisliği, aşçılık, gastronomi ve mutfak sanatları bölümlerinde ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenimi gören 753 öğrenci üzerinde yapılan araştırma sonucunda Katılımcılar en çok üç boyutlu gıda yazıcısı ile üretilmiş çikolata/şekerleme ve temizlik ürünlerini satın alacağını, en az ise unlu mamuller, süt ve süt ürünleri ile et ve tavuk ürünlerini satın alacaklarını bildirmişlerdir. Katılımcılar üç boyutlu gıda yazıcılarına ilişkin bilgileri en çok sosyal medyadan ve görsel ve yazılı basından öğrendiklerini söylemiştir. Üç boyutlu yazıcılara ilişkin bilgi edinmede en az başvurulan bilgi kaynağının uzmanlar ile akademisyenler olduğu görülmüştür. Katılımcıların yüzde doksanından fazlası üç boyutlu yazıcılarla üretim yapan bir işletmede çalışmadıklarını ancak dijital araçları kullanarak üretim yapan bir işletmede çalışmanın cazip geldiğini belirtmişlerdir. Üç boyutlu baskı tekniğiyle üretilen ürünlerin en çok ekonomiye ve atık yönetimine; işletme fonksiyonlarından ise üretim ile Ar-Ge bölümlerine fayda sağlayacağını düşünmektedirler. Hem teknolojiye hem de özelde üç boyutlu baskı teknolojisine ilgi duyanların ve bu konuda bilgi sahibi olanların pazarlama bileşenlerine yönelik algıları daha olumlu ve ortalamaları daha yüksek bulunmuştur.
Üç Boyutlu Yazıcılar Gıda Yazıcıları Turizm Pazarlama Bileşenleri. Three-dimensional printers Food printers Tourism Marketing Mix.
This article was carried out to learn how the marketing components of 3D food printing, known as product, price, distribution and promotion, are perceived by students in the tourism sector. A survey was conducted on 753 students studying at undergraduate and graduate degrees in food and beverage management, tourism and hotel management, food technology, food engineering, cookery, gastronomy and culinary arts departments. As a result of the research, the participants stated that they would mostly buy chocolate/confectionery and cleaning products produced with a three-dimensional food printer, and that they would buy bakery products, milk and dairy products, meat and chicken products at least. Participants stated that they learned the information about 3D food printers mostly from social media and visual and print media. It has been seen that the least used source of information in obtaining information about 3D printers is experts and academicians. More than ninety percent of the participants stated that they do not work in a company that produces with 3D printers, but that it is attractive to work in a company that produces using digital tools. The products produced with the three-dimensional printing technique mostly contribute to the economy and waste management; they think that it will benefit the production and R&D departments from the business functions. Those who are interested in both technology and in particular three-dimensional printing technology and those who have knowledge on this subject have more positive perceptions of marketing components and their averages are higher.
Three-dimensional printers Food printers Tourism Marketing Mix.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yazılım Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.