The main purpose of this research is to determine the tendencies
of the postgraduate education theses held at Gazi University Institute of
Educational Sciences Department of Primary Classroom Teacher. The research was
conducted in 2018. Using the documentary research method, 140 theses were
examined, which were performed between 2002-2018 (March). Since to all the
theses in the field of science have been reached, no attempt has been made to
take a sampling. According to some results obtained from the research; most of
the theses were prepared in 2010, the nearly half of advisors of the theses
were assistant professors, the most studied topic was Turkish teaching, and the
least studied topic was initial reading and writing instruction.
Bu araştırmanın ana amacı Gazi
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı’nda
gerçekleştirilen lisansüstü eğitim tezlerinin yönelimlerinin belirlenmesidir.
Araştırma 2018 yılında gerçekleştirilmiştir. Doküman araştırması yönteminin kullanıldığı
bu araştırmada 2002-2018 (Mart) arasında gerçekleştirilen 140 adet tez
incelenmiştir. Bilim dalında gerçekleştirilen tüm tezlere ulaşıldığı için
örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlara
göre; en fazla tezin 2010 yılında hazırlandığı,
tezlerin yarıya yakınına yardımcı doçent unvanlı öğretim üyelerinin
danışmanlık yaptığı, tezlerde en fazla çalışılan konunun Türkçe öğretimi
olduğu, en az çalışılan konulardan birinin ise ilk okuma ve yazma öğretimi
olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre önerlilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |