Bu araştırma, tasarım temelli STEM eğitiminin okul öncesi öğrencileri üzerindeki gelişimlerine, mühendislik tasarım becerilerine, derse yönelik katılım ve tutumlarına etkisini öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Örneklem Doğu Anadolu’ nun orta ölçekli bir ilinde 4 ayrı sınıftaki 5-6 yaş grubu 79 öğrenci oluşturmuştur. Her hafta 2 şer saatlik ders diliminde 5 hafta boyunca günlük malzemelerle ve mühendislik tasarımı için özel olarak tasarlanmış robotik legolarıyla STEM eğitimleri 5 uzman rehberliğinde verilmiştir. Veri toplama araçlarında Öğretmen Gözlem Formu ve Veli Gözlem Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi dönemde verilen tasarım temelli STEM eğitiminin öğretmen ve veli gözlemleri doğrultusunda öğrencilerin iletişim kurma, sosyalleşme, farklı bakış açıları geliştirme, üretmeye yönelik başarma motivasyonu sağlama, olumlu tutumlar gösterme, özgüveni artırma ve mühendislik tasarımı becerisini geliştirme gibi farklı becerileri elde etmelerini sağladığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerde ve velilerden alınan görüşler birbiri ile uyumlu ve destekler sonuçlar vermiştir.
This study was conducted to evaluate the effect of design-based STEM education on the development of preschool students, engineering design skills, participation and attitudes towards the lesson in terms of teachers and parents' opinions. The case study, which is one of the qualitative research designs, was used in the study. The sample consisted of 79 students in the 5-6 age group in 4 different classes in a medium-sized city of Eastern Anatolia. STEM trainings were given under the guidance of 5 experts with daily materials and robotic legos specially designed for engineering design for 5 weeks in 2 hours of class each week. Teacher Observation Form and Parent Observation Form were used in data collection tools. As a result of the research, the design-based STEM education given in the preschool period enables students to acquire different skills such as communication, socialization, developing different perspectives, motivation to produce, showing positive attitudes, increasing self-confidence and developing engineering design skills in line with the observations of teachers and parents. has been determined. The opinions received from the teachers and parents gave results that were compatible and supportive with each other.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |