Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitiminde Gerçekleştirilen STEM Eğitimlerinin Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 142 - 178, 31.12.2020
https://doi.org/10.48067/ijal.823224

Öz

Bu araştırma, tasarım temelli STEM eğitiminin okul öncesi öğrencileri üzerindeki gelişimlerine, mühendislik tasarım becerilerine, derse yönelik katılım ve tutumlarına etkisini öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Örneklem Doğu Anadolu’ nun orta ölçekli bir ilinde 4 ayrı sınıftaki 5-6 yaş grubu 79 öğrenci oluşturmuştur. Her hafta 2 şer saatlik ders diliminde 5 hafta boyunca günlük malzemelerle ve mühendislik tasarımı için özel olarak tasarlanmış robotik legolarıyla STEM eğitimleri 5 uzman rehberliğinde verilmiştir. Veri toplama araçlarında Öğretmen Gözlem Formu ve Veli Gözlem Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi dönemde verilen tasarım temelli STEM eğitiminin öğretmen ve veli gözlemleri doğrultusunda öğrencilerin iletişim kurma, sosyalleşme, farklı bakış açıları geliştirme, üretmeye yönelik başarma motivasyonu sağlama, olumlu tutumlar gösterme, özgüveni artırma ve mühendislik tasarımı becerisini geliştirme gibi farklı becerileri elde etmelerini sağladığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerde ve velilerden alınan görüşler birbiri ile uyumlu ve destekler sonuçlar vermiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Corlu, M. S. & Özel, S. (2012). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi: Disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi, Niğde, Turkey.
  • Akgündüz, D. & Akpınar, B. C. (2018) . Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26.
  • Alan, Ü. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik geliştirilen STEM eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi. Ankara.
  • Allen, A. (2016). Don’t fear STEM you already teach it. School Age/After School Exchange, September/October, 56-59.
  • Ata-Aktürk, A. (2019). Development of a STEM based engineering design curriculum for parental involvement in early childhood education. Doctoral dissertation. Middle East Technical University, Ankara.
  • Altun Yalçın, S., & Yalçın, P. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitimi konusundaki metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 70, 39-59.
  • Aral, N., Yıldız Bıçakcı, M., Yurteri Tiryaki, A., Çetin Sultanoğlu, S. & Şahin, S. (2015). Montessori eğitiminin çocukların gelişimine etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1).
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: kuramsal bir inceleme, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.
  • Bagiati, A. (2011). Early engineering: A developmentally appropriate curriculum for young children (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertation and Thesis Database. (Order No. 3512219).
  • Bybee, R. W. (2010b). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Ceylan, S. (2014). Ortaokul fen bilimleri dersindeki asitler ve bazlar konusunda fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 172-206.1
  • Cosentino, C. (2008). The Impact of ıntegrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. Master’s Thesis. Brock University, Ontario.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio.
  • Çakır, Z., Yalçın, S. A., & Yalçın, P. (2019). Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerine etkisi. Journal of the International Scientific Research, 4(2), 392-409.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çevik, M. & Abdioğlu, C. (2018). Bir bilim kampının 8. sınıf öğrencilerinin STEM başarılarına, fen motivasyonlarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 304-327.
  • Çolakoğlu, M. & Günay Gökben, A. (2017). Türkiye’de eğitim fakültelerinde FeTeMM (STEM) çalışmaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 46-69.
  • Diamond, A. & Lee, K. ( 2011). Interventions shown to aid executive function development in children 4–12 years old. Science Journal, 333(6045), 959-964.
  • Doppelt, Y., Mehalik, M. M., Schunn, C. D., Silk, E. & Krysinski, D. (2008). Engagement and achievement: A case study of desing- based learning in a science context. Journal of Technology Education, 19(2), 22-39.
  • Durkin, A. (2018). Can providing young children with opportunities to participate in STEM activities encourage cooperative learning? (Master’s thesis). Available from ProQuest Dissertation and Thesis Database. (Order No. 13424228).
  • Gökbayrak, S. & Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Alan Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40.
  • Green, A. (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. Master’s Thesis. Michigan State University, Michigan.
  • Gropen, J., Clark-Chiarelli, N., Hoisington, C. & Ehrllich, S. (2011). The importance of executive function in early science education. Child Development Perspectives, 5(4), 298–304
  • Hadzigeorgiou, Y. (2002). Okul öncesi çocuklarda mekanik stabilite kavramının gelişimi üzerine bir çalışma. Fen Eğitimi Araştırmaları, 32(3), 373-391.
  • Hartzler, D. S. (2000). A meta-analysis of studies conducted on ıntegrated curriculum programs and their effects on student achievement. (Doktora Tezi) Indiana Universitesi, ABD.
  • Hill, M.D. (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Doctoral Dissertation. Texas A&M University, Texas.
  • Kang, J., Ju, E.J. & Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606.
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. SEED papers, Retrieved November, 3.
  • Kaya, D. & Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: Waldorf Okulları Örneği. MEB Dergisi, 205.
  • Koyunlu Ünlü, Z. & Zeynep Dere, Z. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), Doi numarası: 10.17556/erziefd.481586.
  • Lippard, C. N., Lamm, M. H., Tank, K. M., & Choi, J. Y. (2019). Pre-engineering thinking and the engineering habits of mind in preschool classroom. Early Childhood Education Journal, 47(2), 187-198.
  • Meyrick, K. M. (2011). How STEM education improves student learning. Meridian K12 School Computer Technologies Journal, 14(1), 1-6.
  • Morrison, J. S. (2006). Ties STEM education monograpy series attributes of STEM education the student, the Academy, the classroom. Copyrigth ties.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A. & Aral, A. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-12.
  • Özdoğru, E. (2013). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Park, S.J. & Yoo, P.K., (2013). The Effects of the learning motive, interst and science process skills using the “Light” unit in science-based STEAM. Elementary Science Eucation, 32(3): 225-238.
  • Peterson, B. M. (2018). Applying curriculum treatments to improve STEM attitudes and promote STEM career interest in fifth graders (Doctoral dissertation). Virginia Tech, Virginia.
  • Polat, Ö. & Bardak, M. (2019). STEM approach in early childhood in Turkey. International Journal of Social Science Research, 8(2), 18-41.
  • Stoll, J., Hamilton, A., Oxley, E., Eastman, A. M. & Brent, R. (2012). Young thinkers in motion: Problem solving and physics in preschool. Young Children, 67(2), 20-26.
  • Şahin, F. & Yıldırım, M. (2006). Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ile ilgili bir araştırma. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, 30 Haziran-3 Temmuz 2004, Bildiri Kitabı-1 (s.201-210), İstanbul: Yapa.
  • Tepeli, K. & Yılmaz, E. (2012). Üç farklı programa göre eğitim alan okul öncesi çocukların sosyal kural algılarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28).
  • Torres-Crospe, M. N., Kraatz, K. & Pallansch, L. (2014). From fearing STEM to playing with it: The natural integration of STEM into the preschool classroom. SRATE Journal, 23(2), 8-16.
  • Tippett, C. D. & Milford, T. M. (2017). Findings from a pre-kindergarten classroom: Making the case for STEM in early childhood education. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(1), 67-86.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 39-54.
  • Uyanık Balat, G. & Günşen, G. (2017). Okul öncesi dönemde STEM yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. Sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, B. (2020). Öğretmen yetiştirme üzerine bir model önerisi: STEM öğretmen enstitüleri eğitim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Online first, doi: 10.9779/pauefd.586603
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının tasarım temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 272-293. doi: 10.29329/mjer.2018.147.15
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). STEM uygulamalarının kız öğrencilerin stem tutum ve mühendislik algılarına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 843-884.
  • Yıldırım, B. & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulamalar, 1(2), 183-210.
  • Young, J. R., Ortiz, N. & Young, J. L. (2017). STEM ulating interest: A meta-analysis of the effects of out-of-school time on student STEM interest. International Journal of Education in Mathematics Science and Technology, 5(1), 62-74.

Evaluation of Design STEM Education in Preschool Education in Terms of Teachers and Parents' Views

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 142 - 178, 31.12.2020
https://doi.org/10.48067/ijal.823224

Öz

This study was conducted to evaluate the effect of design-based STEM education on the development of preschool students, engineering design skills, participation and attitudes towards the lesson in terms of teachers and parents' opinions. The case study, which is one of the qualitative research designs, was used in the study. The sample consisted of 79 students in the 5-6 age group in 4 different classes in a medium-sized city of Eastern Anatolia. STEM trainings were given under the guidance of 5 experts with daily materials and robotic legos specially designed for engineering design for 5 weeks in 2 hours of class each week. Teacher Observation Form and Parent Observation Form were used in data collection tools. As a result of the research, the design-based STEM education given in the preschool period enables students to acquire different skills such as communication, socialization, developing different perspectives, motivation to produce, showing positive attitudes, increasing self-confidence and developing engineering design skills in line with the observations of teachers and parents. has been determined. The opinions received from the teachers and parents gave results that were compatible and supportive with each other.

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Corlu, M. S. & Özel, S. (2012). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi: Disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi, Niğde, Turkey.
  • Akgündüz, D. & Akpınar, B. C. (2018) . Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26.
  • Alan, Ü. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik geliştirilen STEM eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi. Ankara.
  • Allen, A. (2016). Don’t fear STEM you already teach it. School Age/After School Exchange, September/October, 56-59.
  • Ata-Aktürk, A. (2019). Development of a STEM based engineering design curriculum for parental involvement in early childhood education. Doctoral dissertation. Middle East Technical University, Ankara.
  • Altun Yalçın, S., & Yalçın, P. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitimi konusundaki metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 70, 39-59.
  • Aral, N., Yıldız Bıçakcı, M., Yurteri Tiryaki, A., Çetin Sultanoğlu, S. & Şahin, S. (2015). Montessori eğitiminin çocukların gelişimine etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1).
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: kuramsal bir inceleme, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.
  • Bagiati, A. (2011). Early engineering: A developmentally appropriate curriculum for young children (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertation and Thesis Database. (Order No. 3512219).
  • Bybee, R. W. (2010b). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Ceylan, S. (2014). Ortaokul fen bilimleri dersindeki asitler ve bazlar konusunda fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 172-206.1
  • Cosentino, C. (2008). The Impact of ıntegrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. Master’s Thesis. Brock University, Ontario.
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio.
  • Çakır, Z., Yalçın, S. A., & Yalçın, P. (2019). Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerine etkisi. Journal of the International Scientific Research, 4(2), 392-409.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çevik, M. & Abdioğlu, C. (2018). Bir bilim kampının 8. sınıf öğrencilerinin STEM başarılarına, fen motivasyonlarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 304-327.
  • Çolakoğlu, M. & Günay Gökben, A. (2017). Türkiye’de eğitim fakültelerinde FeTeMM (STEM) çalışmaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 46-69.
  • Diamond, A. & Lee, K. ( 2011). Interventions shown to aid executive function development in children 4–12 years old. Science Journal, 333(6045), 959-964.
  • Doppelt, Y., Mehalik, M. M., Schunn, C. D., Silk, E. & Krysinski, D. (2008). Engagement and achievement: A case study of desing- based learning in a science context. Journal of Technology Education, 19(2), 22-39.
  • Durkin, A. (2018). Can providing young children with opportunities to participate in STEM activities encourage cooperative learning? (Master’s thesis). Available from ProQuest Dissertation and Thesis Database. (Order No. 13424228).
  • Gökbayrak, S. & Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Alan Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40.
  • Green, A. (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. Master’s Thesis. Michigan State University, Michigan.
  • Gropen, J., Clark-Chiarelli, N., Hoisington, C. & Ehrllich, S. (2011). The importance of executive function in early science education. Child Development Perspectives, 5(4), 298–304
  • Hadzigeorgiou, Y. (2002). Okul öncesi çocuklarda mekanik stabilite kavramının gelişimi üzerine bir çalışma. Fen Eğitimi Araştırmaları, 32(3), 373-391.
  • Hartzler, D. S. (2000). A meta-analysis of studies conducted on ıntegrated curriculum programs and their effects on student achievement. (Doktora Tezi) Indiana Universitesi, ABD.
  • Hill, M.D. (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Doctoral Dissertation. Texas A&M University, Texas.
  • Kang, J., Ju, E.J. & Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606.
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. SEED papers, Retrieved November, 3.
  • Kaya, D. & Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: Waldorf Okulları Örneği. MEB Dergisi, 205.
  • Koyunlu Ünlü, Z. & Zeynep Dere, Z. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), Doi numarası: 10.17556/erziefd.481586.
  • Lippard, C. N., Lamm, M. H., Tank, K. M., & Choi, J. Y. (2019). Pre-engineering thinking and the engineering habits of mind in preschool classroom. Early Childhood Education Journal, 47(2), 187-198.
  • Meyrick, K. M. (2011). How STEM education improves student learning. Meridian K12 School Computer Technologies Journal, 14(1), 1-6.
  • Morrison, J. S. (2006). Ties STEM education monograpy series attributes of STEM education the student, the Academy, the classroom. Copyrigth ties.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Ayhan, A. & Aral, A. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-12.
  • Özdoğru, E. (2013). Fiziksel olaylar öğrenme alanı için lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Park, S.J. & Yoo, P.K., (2013). The Effects of the learning motive, interst and science process skills using the “Light” unit in science-based STEAM. Elementary Science Eucation, 32(3): 225-238.
  • Peterson, B. M. (2018). Applying curriculum treatments to improve STEM attitudes and promote STEM career interest in fifth graders (Doctoral dissertation). Virginia Tech, Virginia.
  • Polat, Ö. & Bardak, M. (2019). STEM approach in early childhood in Turkey. International Journal of Social Science Research, 8(2), 18-41.
  • Stoll, J., Hamilton, A., Oxley, E., Eastman, A. M. & Brent, R. (2012). Young thinkers in motion: Problem solving and physics in preschool. Young Children, 67(2), 20-26.
  • Şahin, F. & Yıldırım, M. (2006). Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ile ilgili bir araştırma. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, 30 Haziran-3 Temmuz 2004, Bildiri Kitabı-1 (s.201-210), İstanbul: Yapa.
  • Tepeli, K. & Yılmaz, E. (2012). Üç farklı programa göre eğitim alan okul öncesi çocukların sosyal kural algılarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28).
  • Torres-Crospe, M. N., Kraatz, K. & Pallansch, L. (2014). From fearing STEM to playing with it: The natural integration of STEM into the preschool classroom. SRATE Journal, 23(2), 8-16.
  • Tippett, C. D. & Milford, T. M. (2017). Findings from a pre-kindergarten classroom: Making the case for STEM in early childhood education. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(1), 67-86.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 39-54.
  • Uyanık Balat, G. & Günşen, G. (2017). Okul öncesi dönemde STEM yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. Sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, B. (2020). Öğretmen yetiştirme üzerine bir model önerisi: STEM öğretmen enstitüleri eğitim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Online first, doi: 10.9779/pauefd.586603
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının tasarım temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 272-293. doi: 10.29329/mjer.2018.147.15
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). STEM uygulamalarının kız öğrencilerin stem tutum ve mühendislik algılarına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 843-884.
  • Yıldırım, B. & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulamalar, 1(2), 183-210.
  • Young, J. R., Ortiz, N. & Young, J. L. (2017). STEM ulating interest: A meta-analysis of the effects of out-of-school time on student STEM interest. International Journal of Education in Mathematics Science and Technology, 5(1), 62-74.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makale
Yazarlar

Zehra Çakır 0000-0003-4585-8214

Sema Altun Yalçın 0000-0001-6349-2231

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, Z., & Altun Yalçın, S. (2020). Okul Öncesi Eğitiminde Gerçekleştirilen STEM Eğitimlerinin Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning, 5(2), 142-178. https://doi.org/10.48067/ijal.823224

Cited By









----------