Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS ITALIC HANDWRITING

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 12 - 21, 30.06.2017

Öz

The aim of this research is to examine the attitudes of the secondary school students towards the italic handwriting in terms of various variables. In the study, a scanning model has been used as a research method. The study group consists of 640 secondary school students studying in different schools in Van. The Scale of Attitudes of Primary School Students Towards Italic Handwriting developed by Akcaalan, Arslan and Sicak (2015) hasbeen used as a data collection tool. SPSS package program has been used in the analysis of the data. As a result of the research, in some of the items on the scale, there have been significant differences between the answers given by female students and male students in favor of female students. Moreover, in the answers given to the scale items, there have been significant differences among the answers given by the 8th grade students most and then the answers given by 5th grade students and the answers given by the students studying in the other grades according to their class levels. It has been observed that the answers given by 8th graders to the italic handwriting have less average than the other grade levels. There have also been observed significant differences between the answers given by the students in the socio-economically advantageous group and the answers given by the students in the socio-economically disadvantaged group according to the school variables in the scale items.

Kaynakça

  • Akcaalan, M., Arslan, A. ve Sıcak, A. (2015). İlköğretim Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 77-92.
  • Akkaya, A. ve Kara, Ö.T., (2012). 6.Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaşadıkları Sorunların Nedenleri Üzerine Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 313-333.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe Ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, yıl 2 sayı 3.
  • Arslan, D. ve Ilgın, H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2, 69-92.
  • Başaran, M. ve Karatay H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Millî Eğitim, 168.http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3karata y.html. (Erişim Tarihi: 24.12.2016).
  • Coşkun, H. (2011). “İlköğretim Okullarındaki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay.
  • Çelenk, S., (2007). İlkokuma- Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Durmuşçelebi, M. ve Avcı, Ö. Y. (2014). İlköğretim Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıyı Kullanma Düzeyleri. İnternational Periodical For The Languages, 9 (3), 601-618.
  • Gün, M. ve Memiş, M.R. (2016). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Kullanımı Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi, II.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, E-Kitap, E-ISBN: 978-605-318-655-7, http://www.turkcess.net, s.683-706.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadıoğlu, H. (2012). Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğrenci Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, (31), 1-10.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 23. Baskı.
  • MEB, (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZIYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 12 - 21, 30.06.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bitişik eğik yazıya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada yöntemi olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Van ilinde farklı okullarda öğrenim görmekte olan 640 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Akcaalan, Arslan ve Sıcak (2015) tarafından geliştirilen İlköğretim Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıya Yönelik Tutumları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ölçekte bulunan maddelerin bazılarında kız öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar ile erkek öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar arasında kız öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar çıkmıştır. Yine ölçek maddelerine verilen cevaplarda sınıf seviyelerine göre en fazla 8.sınıf öğrencilerinin vermiş olduğu cevaplar ve daha sonra 5.sınıf öğrencilerinin vermiş olduğu cevaplar ile diğer sınıflarda okuyan öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. 8. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıya yönelik vermiş olduğu cevaplar diğer sınıf seviyelerinden daha az ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Ölçek maddelerinde okul değişkenine göre de sosyo-ekonomik açıdan avantajlı grupta yer alan öğrencilerin vermiş olduğu cevaplarla, sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı grupta yer alan öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar arasında anlamlı farklılıklar görülmüştür.

Kaynakça

  • Akcaalan, M., Arslan, A. ve Sıcak, A. (2015). İlköğretim Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 77-92.
  • Akkaya, A. ve Kara, Ö.T., (2012). 6.Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaşadıkları Sorunların Nedenleri Üzerine Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 313-333.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe Ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, yıl 2 sayı 3.
  • Arslan, D. ve Ilgın, H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2, 69-92.
  • Başaran, M. ve Karatay H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Millî Eğitim, 168.http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3karata y.html. (Erişim Tarihi: 24.12.2016).
  • Coşkun, H. (2011). “İlköğretim Okullarındaki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay.
  • Çelenk, S., (2007). İlkokuma- Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Durmuşçelebi, M. ve Avcı, Ö. Y. (2014). İlköğretim Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıyı Kullanma Düzeyleri. İnternational Periodical For The Languages, 9 (3), 601-618.
  • Gün, M. ve Memiş, M.R. (2016). İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Kullanımı Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi, II.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, E-Kitap, E-ISBN: 978-605-318-655-7, http://www.turkcess.net, s.683-706.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadıoğlu, H. (2012). Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğrenci Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, (31), 1-10.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 23. Baskı.
  • MEB, (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdulkadir Sağlam

Hüzeyf Güngör

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sağlam, A., & Güngör, H. (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZIYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 12-21.