Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Leisure Activities of Turkish Teacher Candidates (Gazi University Faculty Of Education)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 475 - 487, 30.03.2018

Öz

The research was conducted in order to determine the free time activities of the Turkish teacher candidates who are studying in the department of Turkish language teaching of Gazi University. For his purpose, 152 Turkish teacher candidate studying in the Turkish language teaching department of Gazi University constitute the study universe. Survey form was used as data collection tool. The collected data were analyzed with SPSS statistical package program and frequency and percentage distributions were presented and interpreted in tabular form. According to other findings of the research, it is observed that most of the teacher candidates follow a television program followed by literary novels, personal development, adventure, educational book types among the book types they prefer to read, half of the teacher candidates do not have any club membership, relaxation, entertainment, history and visiting the tourist places. Teacher candidates have identified their technological tools as smartphones, laptop computers, computers and plasma televisions.

Kaynakça

  • Afyon, Y.A., Hazar, C.A., Saygın Ö. (2000). Öğretim Elemanları Ve Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Biçimlerinin Araştırılması, Spor Yönetim Bilimleri, 2.
  • Akgül, B.(2011). Farklı Kültürlerdeki Bireylerin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Ankara- Londra örneği.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi.Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyüz, H.(2015). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi Bartın Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Ardahan F.Yerlisu Lapa T. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Tatmin Düzeylerinin Cinsiyete Ve Gelire Göre İncelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi: Hacettepe Üniversitesi, cilt.21, ss.129-136.
  • Bahar, H. H., (2008). Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği), Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (2), 117-140.
  • Binbaşıoğlu, H. ve Tuna, H.(2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: Doğu Anadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 5, 2, ss.74-93.
  • Caldwell, L., Darling, N. (1999). LeisureContext, Parental Control, andResistanceto Peer Pressure as Predictors of AdolescentPartyingandSubstanceUse: An EcologicalPerspective. Journal of LeisureResearch, 31 (1), 57-77.

Türkçe Öğretmen Adaylarının Serbest Zaman Etkinliklerinin Belirlenmesi (Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 475 - 487, 30.03.2018

Öz

Bu araştırma 2017 – 2018 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe öğretmenliği bölümünde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf Türkçe öğretmeni adaylarının serbest zaman etkinliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 152 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu iki bölüm, 16 maddeden oluşmaktadır. Toplanan veriler SPSS istatistik paket programıyla analiz edilerek, frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmen adaylarının tamamına yakınının bir TV program türünü takip ettiği, okumayı tercih ettikleri kitap türleri arasında edebi roman, kişisel gelişim, macera, eğitim kitap türlerinin olduğu, öğretmen adaylarının yarısının herhangi bir topluluk ya da kulüp üyeliğinin bulunmadığı, ‘’tatil yapmak’’ düşüncesine ilişkin görüşlerini ise en çok sırasıyla dinlenmek, eğlence, tarihi ve turistik yerleri ziyaret etmek olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Sahip oldukları teknolojik araçları ise akıllı telefon, diz üstü bilgisayar, bilgisayar, plazma televizyon olarak belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Afyon, Y.A., Hazar, C.A., Saygın Ö. (2000). Öğretim Elemanları Ve Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Biçimlerinin Araştırılması, Spor Yönetim Bilimleri, 2.
  • Akgül, B.(2011). Farklı Kültürlerdeki Bireylerin Boş Zaman Aktivitelerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Ankara- Londra örneği.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi.Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyüz, H.(2015). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi Bartın Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Ardahan F.Yerlisu Lapa T. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Tatmin Düzeylerinin Cinsiyete Ve Gelire Göre İncelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi: Hacettepe Üniversitesi, cilt.21, ss.129-136.
  • Bahar, H. H., (2008). Cinsiyet ve Branşa Göre Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinlikleri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği), Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (2), 117-140.
  • Binbaşıoğlu, H. ve Tuna, H.(2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları: Doğu Anadolu Bölgesindeki MYO Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 5, 2, ss.74-93.
  • Caldwell, L., Darling, N. (1999). LeisureContext, Parental Control, andResistanceto Peer Pressure as Predictors of AdolescentPartyingandSubstanceUse: An EcologicalPerspective. Journal of LeisureResearch, 31 (1), 57-77.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer), Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevil Filiz

Kübra Yumlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Filiz, S., & Yumlu, K. (2018). Türkçe Öğretmen Adaylarının Serbest Zaman Etkinliklerinin Belirlenmesi (Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(1), 475-487.