The research was conducted in order to determine the free time activities of the Turkish teacher candidates who are studying in the department of Turkish language teaching of Gazi University. For his purpose, 152 Turkish teacher candidate studying in the Turkish language teaching department of Gazi University constitute the study universe. Survey form was used as data collection tool. The collected data were analyzed with SPSS statistical package program and frequency and percentage distributions were presented and interpreted in tabular form. According to other findings of the research, it is observed that most of the teacher candidates follow a television program followed by literary novels, personal development, adventure, educational book types among the book types they prefer to read, half of the teacher candidates do not have any club membership, relaxation, entertainment, history and visiting the tourist places. Teacher candidates have identified their technological tools as smartphones, laptop computers, computers and plasma televisions.
Leisure activities teacher candidates education faculty students
Bu araştırma 2017 – 2018 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe öğretmenliği bölümünde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf Türkçe öğretmeni adaylarının serbest zaman etkinliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 152 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu iki bölüm, 16 maddeden oluşmaktadır. Toplanan veriler SPSS istatistik paket programıyla analiz edilerek, frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmen adaylarının tamamına yakınının bir TV program türünü takip ettiği, okumayı tercih ettikleri kitap türleri arasında edebi roman, kişisel gelişim, macera, eğitim kitap türlerinin olduğu, öğretmen adaylarının yarısının herhangi bir topluluk ya da kulüp üyeliğinin bulunmadığı, ‘’tatil yapmak’’ düşüncesine ilişkin görüşlerini ise en çok sırasıyla dinlenmek, eğlence, tarihi ve turistik yerleri ziyaret etmek olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Sahip oldukları teknolojik araçları ise akıllı telefon, diz üstü bilgisayar, bilgisayar, plazma televizyon olarak belirtmişlerdir.
Serbest zaman etkinlikleri öğretmen adayları eğitim fakültesi öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |