Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Yazma Kaygıları ve Bazı Değişkenlerin Yazma Kaygılarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 4, 1 - 23, 30.12.2024
https://doi.org/10.71084/ijlet.1538303

Öz

Bu çalışmanın amacı; iki dilli öğrencilerin Türkçe yazma kaygılarını belirlemek ve cinsiyet, sınıf düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, evde konuşulan dil, evde TV izleme süresi, kitap okuma, günlük tutma durumu, okunan kitap türü değişkenlerinin yazma kaygılarına etkisini incelemektir. Çalışma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Van ili merkez ilçelerindeki ortaokullarda öğrenim gören 207 iki dilli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Yazma Kaygısı Ölçeği” ve “Kişi Bilgi Formu (KBF)” ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak parametrik analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda iki dilli öğrencilerin Türkçe yazma kaygılarının “kısmen yüksek” düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bağımlı değişkenin sınıf düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, evde TV izleme süresi, kitap okuma, okunan kitap türü değişkenleriyle olumlu-olumsuz bir ilişkisinin olmadığı bulgulanmıştır. Buna karşılık erkeklerin yazma kaygılarının kadınlara göre daha yüksek olduğu, iki dilli öğrencilerin Türkçe yazma kaygılarında evde daha çok konuşulan dilin etkili olduğu, günlük tutmayanların tutanlara oranla daha yüksek kaygı yaşadıkları belirlenmiştir.

Etik Beyan

Bu araştırma, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu 23/02/2024 tarihli 2024/02-13 sayılı kararı ile alınan izinle yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, Ş., Ercan Güven, A. N., & Yiğit, Z. (2024). Ortaokul öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıkları ile yazmaya karşı tutum ve yazma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 53(242), 997-1022.
  • Aksan, D. (2020). Her yönüyle dil. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aşılıoğlu, B., & Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111.
  • Aydoğan, T. (2022). İki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe konuşma yeterlilikleri ve bu yeterliliklerinin bazı değişkenlerle ilişkisi. Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Ayverdi, İ. (2011). Misalli büyük Türkçe sözlük. Kubbealtı Neşriyat.
  • Barış, H., & Şen, Ü. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma kaygısı. Aydın Tömer Dil Dergisi, 4(2), 73-99.
  • Bolourchi, A., & Soleimani, M. (2021). The impact of peer feedback on EFL learners’ writing performance and writing anxiety. International Journal of Research in English Education, 6(1), 1-15.
  • Bozgün, K. (2022). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma kaygıları üzerine bir araştırma. Temel Eğitim (16), 6-15.
  • Busse V, Graham S, Müller N and Utesch T (2023) Understanding the interplay between text quality, writing self-efficacy and writing anxiety in learners with and without migration background. Front. Psychol. 14:1130149. doi:10.3389/fpsyg.2023.1130149.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, F., & Kardaş, M.N. (2023). Türkiye’de iki dillilik üzerine yapılmış akademik çalışmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 555-577.
  • Can, F., & Kardaş, M.N. (2022). Sezdirme yöntemi ve dil bilgisi öğretiminde bu yöntemin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri, M.N. Kardaş, N. Kardaş. (Ed.). Dil bilgisi öğretimi içinde (s. 207-221). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, F., Kardaş M.N., & Can, E. (2023). İki dillilik konusunda hazırlanmış yüksek lisans tezlerinin başlık ve özet bölümlerinin akademik metin hazırlama ilkelerine uygunluğu. Yağmur Şahin, E. (Ed.), Dil eğitimi araştırmaları içinde (s. 127-155). Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları.
  • Cengiz, K. (2009). Hatay’da iki dillilikten kaynaklanan dil karışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 190-208.
  • Choi, W. Y., & Kang, M.K. (2024). The effects of genre writing on korean high school learners’ english writing abilities and learning motivation according to the degree of english writing anxiety, Journal of Curriculum and Teaching, 356-370.
  • Daly, J. A., & Miller, M. D. (1975). The empirical development of an instrument to measure writing apprehension. Research in the Teaching of English, 9, 242-248.
  • Deniz, H., & Demir, S. (2019). Yazma kaygısı ölçeği’nin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(2), 1034-1051.
  • Dilidüzgün, Ş. (2020). Dil eğitiminin temel kavramları. H. Karatay (Ed.), Dilbilim ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar içinde (s.149-226). Asos Yayınları.
  • Ergin, M. (2009). Türk dil bilgisi. Bayrak Basım.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using ıbm spss statistics. Sage Publications.
  • Ghane, M.H., Razmi, M.H., Dehghanpoor, F., & Nematollahi, R. (2024). The impact of written corrective feedback on students’ writing performance, self-efficacy, and anxiety. Journal of Writing Research,300-322.
  • Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2012). Normality tests for statistical analysis: a guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology and Metabolism, 10(2), 486-489.
  • Gülay, E. (2021). Türkçe öğretimi. Kriter Yayınları.
  • Gülener, S. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), İkidilli eğitim hukuku:Amerika Birleşik Devletleri üzerine bir kronoloji içinde (s.201-226). Kesit Yayınları.
  • İnce, B. ve Demiriz, H.N. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), Avrupa birliği ülkelerinde ikidillilik/çokdillilik politikaları içinde (s.177-200). Kesit Yayınları.
  • Kalaycı, D., & Erdoğan, T. (2017). Sınıf ve Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64-Ek Sayı), 1480-1495.
  • Kardaş, M. N. (2015). İkinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları ve bu kaygılarının bazı değişkenlerle ilişkisi. Journal of Turkish Studies, 541-556.
  • Kardaş, M. N., Şahin, A., & Görmez, E. (2017). İki dilli 7. sınıf öğrencilerinin akvaryum öğretim tekniği uygulamalarına ilişkin görüşleri. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 477-501.
  • Kassem, M. A. M. (2017). Developing business writing skills and reducing writing anxiety of efl learners through wikis. English Language Teaching, 10(3), 151-163.
  • Kaya, M., & Palas, R. & Can, F. (2022). İki dillilik ve çok dillilik üzerine yapılan araştırmalara ilişkin kaynakça denemesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 605-634. DOI: 10.29000/rumelide.1222073.
  • Kılıç, Y., & Arslan, A. (2018). Çeşitli değişkenler açısından Türk dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin yazma kaygısı durumları. EKEV Akademi Dergisi, (74), 347-358.
  • Kurniasih, Suhartoyo, E., & Fransiskus, F. (2024). Examining the effectiveness of teaching strategies for alleviating EFL students’ writing anxiety: A mixed-method study. JEELS, 11(1), 1-21.
  • Petzel, T. P., & Wenzel, M. U. (1993). Development and ınitial evaluation of a measure of writing anxiety. washington, Educational Resources Information Center.
  • Puspita, A. G. (2023). An analysis of the level of students’ anxiety on their writing skills. Indonesian review of English education, Linguistics, and Literature, 92-105.
  • Shahhoseini, H. ve Khansir, A. A. (2024) Language errors among ıranian efl students with high and low levels of writing anxiety. Indian Journal of Language And Lınguıstıcs, 13-23.
  • Shang, H. F. (2013). Factors associated with English as a foreign language university students writing anxiety. International Journal of English Language Teaching, 1(1), 1-12.
  • Sun, J., Motevalli, S., & Chan, N. N. (2024). Exploring writing anxiety during writing process: an analysis of perceptions in chinese english as a foreign language (efl) learners. Qualitative Research in Education, Online First – First Published on 8th May 2024, pp. 1-16. http://dx.doi.org/10.17583/ijep.12938.
  • Süğümlü, Ü. ve Alver, M. (2021). Öğrencilerin yazma özerkliği becerileri ve yazma kaygılarının nitel ve nicel yöntemlerle incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 470-491.
  • Tay, İ., & Doğan Kahtalı, B. (2023). Türkçeyi Suriye güvenli bölge’de yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma kaygı, tutum ve öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1627-1650.
  • TDK (2005). Türkçe sözlük (10. Baskı). Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Temel, S., & Katrancı, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma kaygıları arasındaki ilişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 322-356.
  • Tiryaki, E. N. (2012). Üniversite öğrencilerinin yazma kaygısının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 14-21.
  • Tsiriotakis IK, Vassilaki E, Spantidakis I and Stavrou NAM (2017). The examination of the effects of writing strategy-based procedural facilitative environments on students’ english foreign language writing anxiety levels. Front. Psychol. 7:2074.doi:10.3389/fpsyg.2016.02074.
  • Turan, F. ve Islam, M. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), Günümüz toplumlarında ikidillilik içinde (s.79-102). Kesit Yayınları.
  • Türkben, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin yazma becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma motivasyonları arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 900-922.
  • Zorbaz, K. Z. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin yazma kaygı ve tutukluğunun yazılı anlatım becerileriyle ilişkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

Bilingual Students' Turkish Writing Anxiety and the Effect of Some Variables on Writing Anxiety

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 4, 1 - 23, 30.12.2024
https://doi.org/10.71084/ijlet.1538303

Öz

The aim of this study is to determine bilingual students' Turkish writing anxiety and to examine the effect of gender, grade level, father's education level, mother's education level, language spoken at home, TV watching time at home, reading books, keeping a diary, and the type of books read on their writing anxiety. The study was conducted in accordance with the relational survey model, one of the quantitative research models. The study group of the research consists of 207 bilingual students studying in secondary schools in the central districts of Van province. The data of the study were collected with "Writing Anxiety Scale" and "Person Information Form (PIF)". The collected data were analysed with parametric analysis techniques using SPSS 21 package programme. As a result of the study, it was determined that bilingual students' Turkish writing anxiety was at a "moderately high" level. It was determined that the dependent variable did not have a positive-negative relationship with the variables of class level, father's education level, mother's education level, TV watching time at home, reading books, and the type of books read. On the other hand, it was determined that the writing anxiety of males was higher than that of females, the language spoken at home was more effective in the Turkish writing anxiety of bilingual students, and those who did not keep a diary had higher anxiety than those who did.

Kaynakça

  • Akpınar, Ş., Ercan Güven, A. N., & Yiğit, Z. (2024). Ortaokul öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıkları ile yazmaya karşı tutum ve yazma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 53(242), 997-1022.
  • Aksan, D. (2020). Her yönüyle dil. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aşılıoğlu, B., & Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111.
  • Aydoğan, T. (2022). İki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe konuşma yeterlilikleri ve bu yeterliliklerinin bazı değişkenlerle ilişkisi. Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Ayverdi, İ. (2011). Misalli büyük Türkçe sözlük. Kubbealtı Neşriyat.
  • Barış, H., & Şen, Ü. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma kaygısı. Aydın Tömer Dil Dergisi, 4(2), 73-99.
  • Bolourchi, A., & Soleimani, M. (2021). The impact of peer feedback on EFL learners’ writing performance and writing anxiety. International Journal of Research in English Education, 6(1), 1-15.
  • Bozgün, K. (2022). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma kaygıları üzerine bir araştırma. Temel Eğitim (16), 6-15.
  • Busse V, Graham S, Müller N and Utesch T (2023) Understanding the interplay between text quality, writing self-efficacy and writing anxiety in learners with and without migration background. Front. Psychol. 14:1130149. doi:10.3389/fpsyg.2023.1130149.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, F., & Kardaş, M.N. (2023). Türkiye’de iki dillilik üzerine yapılmış akademik çalışmaların eğilimleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 555-577.
  • Can, F., & Kardaş, M.N. (2022). Sezdirme yöntemi ve dil bilgisi öğretiminde bu yöntemin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri, M.N. Kardaş, N. Kardaş. (Ed.). Dil bilgisi öğretimi içinde (s. 207-221). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, F., Kardaş M.N., & Can, E. (2023). İki dillilik konusunda hazırlanmış yüksek lisans tezlerinin başlık ve özet bölümlerinin akademik metin hazırlama ilkelerine uygunluğu. Yağmur Şahin, E. (Ed.), Dil eğitimi araştırmaları içinde (s. 127-155). Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları.
  • Cengiz, K. (2009). Hatay’da iki dillilikten kaynaklanan dil karışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 190-208.
  • Choi, W. Y., & Kang, M.K. (2024). The effects of genre writing on korean high school learners’ english writing abilities and learning motivation according to the degree of english writing anxiety, Journal of Curriculum and Teaching, 356-370.
  • Daly, J. A., & Miller, M. D. (1975). The empirical development of an instrument to measure writing apprehension. Research in the Teaching of English, 9, 242-248.
  • Deniz, H., & Demir, S. (2019). Yazma kaygısı ölçeği’nin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(2), 1034-1051.
  • Dilidüzgün, Ş. (2020). Dil eğitiminin temel kavramları. H. Karatay (Ed.), Dilbilim ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar içinde (s.149-226). Asos Yayınları.
  • Ergin, M. (2009). Türk dil bilgisi. Bayrak Basım.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using ıbm spss statistics. Sage Publications.
  • Ghane, M.H., Razmi, M.H., Dehghanpoor, F., & Nematollahi, R. (2024). The impact of written corrective feedback on students’ writing performance, self-efficacy, and anxiety. Journal of Writing Research,300-322.
  • Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2012). Normality tests for statistical analysis: a guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology and Metabolism, 10(2), 486-489.
  • Gülay, E. (2021). Türkçe öğretimi. Kriter Yayınları.
  • Gülener, S. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), İkidilli eğitim hukuku:Amerika Birleşik Devletleri üzerine bir kronoloji içinde (s.201-226). Kesit Yayınları.
  • İnce, B. ve Demiriz, H.N. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), Avrupa birliği ülkelerinde ikidillilik/çokdillilik politikaları içinde (s.177-200). Kesit Yayınları.
  • Kalaycı, D., & Erdoğan, T. (2017). Sınıf ve Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64-Ek Sayı), 1480-1495.
  • Kardaş, M. N. (2015). İkinci dili Türkçe olan çok dilli Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe konuşma kaygıları ve bu kaygılarının bazı değişkenlerle ilişkisi. Journal of Turkish Studies, 541-556.
  • Kardaş, M. N., Şahin, A., & Görmez, E. (2017). İki dilli 7. sınıf öğrencilerinin akvaryum öğretim tekniği uygulamalarına ilişkin görüşleri. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 477-501.
  • Kassem, M. A. M. (2017). Developing business writing skills and reducing writing anxiety of efl learners through wikis. English Language Teaching, 10(3), 151-163.
  • Kaya, M., & Palas, R. & Can, F. (2022). İki dillilik ve çok dillilik üzerine yapılan araştırmalara ilişkin kaynakça denemesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 605-634. DOI: 10.29000/rumelide.1222073.
  • Kılıç, Y., & Arslan, A. (2018). Çeşitli değişkenler açısından Türk dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin yazma kaygısı durumları. EKEV Akademi Dergisi, (74), 347-358.
  • Kurniasih, Suhartoyo, E., & Fransiskus, F. (2024). Examining the effectiveness of teaching strategies for alleviating EFL students’ writing anxiety: A mixed-method study. JEELS, 11(1), 1-21.
  • Petzel, T. P., & Wenzel, M. U. (1993). Development and ınitial evaluation of a measure of writing anxiety. washington, Educational Resources Information Center.
  • Puspita, A. G. (2023). An analysis of the level of students’ anxiety on their writing skills. Indonesian review of English education, Linguistics, and Literature, 92-105.
  • Shahhoseini, H. ve Khansir, A. A. (2024) Language errors among ıranian efl students with high and low levels of writing anxiety. Indian Journal of Language And Lınguıstıcs, 13-23.
  • Shang, H. F. (2013). Factors associated with English as a foreign language university students writing anxiety. International Journal of English Language Teaching, 1(1), 1-12.
  • Sun, J., Motevalli, S., & Chan, N. N. (2024). Exploring writing anxiety during writing process: an analysis of perceptions in chinese english as a foreign language (efl) learners. Qualitative Research in Education, Online First – First Published on 8th May 2024, pp. 1-16. http://dx.doi.org/10.17583/ijep.12938.
  • Süğümlü, Ü. ve Alver, M. (2021). Öğrencilerin yazma özerkliği becerileri ve yazma kaygılarının nitel ve nicel yöntemlerle incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 470-491.
  • Tay, İ., & Doğan Kahtalı, B. (2023). Türkçeyi Suriye güvenli bölge’de yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma kaygı, tutum ve öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1627-1650.
  • TDK (2005). Türkçe sözlük (10. Baskı). Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Temel, S., & Katrancı, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma kaygıları arasındaki ilişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 322-356.
  • Tiryaki, E. N. (2012). Üniversite öğrencilerinin yazma kaygısının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 14-21.
  • Tsiriotakis IK, Vassilaki E, Spantidakis I and Stavrou NAM (2017). The examination of the effects of writing strategy-based procedural facilitative environments on students’ english foreign language writing anxiety levels. Front. Psychol. 7:2074.doi:10.3389/fpsyg.2016.02074.
  • Turan, F. ve Islam, M. (2021). İkidillilik ve ikidilli çocukların eğitimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Ed.), Günümüz toplumlarında ikidillilik içinde (s.79-102). Kesit Yayınları.
  • Türkben, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin yazma becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma motivasyonları arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 900-922.
  • Zorbaz, K. Z. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin yazma kaygı ve tutukluğunun yazılı anlatım becerileriyle ilişkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Furkan Can 0000-0002-3093-554X

Mehmet Nuri Kardaş 0000-0001-6732-7815

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Can, F., & Kardaş, M. N. (2024). İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Yazma Kaygıları ve Bazı Değişkenlerin Yazma Kaygılarına Etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 12(4), 1-23. https://doi.org/10.71084/ijlet.1538303