Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ekonomi, finans, işletme ve yönetim bilimleri alanlarında teorik, ampirik makaleler, derleme, sistemik derleme ve meta analiz çalışmaları, inceleme yazıları (kitap, karar, yasa), tartışma ve bibliyografi çalışmalarını yayımlamaktadır.
Dergi, güncel veri seti kullanan ve bulgularıyla literatüre katkı sağlayan ampirik çalışmalara öncelik tanımaktadır.
Dergi Editör Kurulu, tüm yazarlara eşit muamele yapmayı taahhüt etmektedir.
Dergiye gönderilen çalışmalar, araştırma motivasyonunu, amacını, (varsa) test edilebilir hipotezleri ve literatüre katkıları içermelidir.
Derginin dili, İngilizce ve Türkçe'dir; ancak, İngilizce gönderimler teşvik edilmektedir.
Gönderilen çalışmalar, ilk olarak editoryal değerlendirme ve sonrasında iki kör hakemin değerlendirmesinden geçmektedir.
Dergi, amacı ve kapsamı dışındaki gönderiler için editoryal ret kullanılabilir.
Dergi Yayın Kurulunun kararıyla Özel Sayılar yayımlanabilir.
Derginin Tarandığı Veri Tabanları:
EBSCO Host Business Source Complete
PROQUEST ABI / INFORM
TR DİZİN
SOBİAD
TCMB Makale Veri Tabanı
Lütfen yazım ve yayım kurallarına dikkat ediniz...
1. Çalışmalar, ekler ve kaynakça dahil 25 sayfayı aşmamalıdır.
Yazılar, Word formatında “Times New Roman” karakteri kullanılarak yazılmalıdır. Tüm kenar boşlukları, 2,5 cm olmalıdır.
2. Başlık: Türkçe ve İngilizce başlıklar, Times New Roman, 12 punto, bold, büyük harfle, ortalayarak yazılmalıdır.
3. Özet: Çalışmanın birinci sayfasında, Türkçe ve İngilizce başlık, 150-200 kelime aralığında Türkçe ve İngilizce özet, özetlerin altında ise en fazla 5 anahtar sözcük yer almalıdır.
Özet'te, çalışmanın konusu, amacı, bu alandaki diğer çalışmalardan farkı, kısıtları ve bulgulardan bahsedilmelidir.
Özet, tek satır aralığında, 10 punto, italik, iki yana yaslı olarak yazılmalıdır.
Anahtar sözcüklerin ilk harfleri büyük ve İngilizce yazılmalı, karşılıkları da eksiksiz olmalıdır. İngilizce çalışmalarda ya da İngilizce özet, dil kurallarına uygun olarak yazılmalı, ingilizce başlıkta "i(I)" ifadesine dikkat edilmeli, "keywords" kelimesi doğru şekilde yazılmalıdır.
*Özet ve Abstract, tek paragraf olmalıdır.
4. Bölüm Başlıkları: Tüm bölüm ve alt başlıklar 10 punto koyu, sadece ilk harfleri büyük olarak sola dayalı şekilde yazılmalıdır.
Başlık numaralarında, sayılar giriş bölümünden itibaren verilmeli, ondalık sistemde (1., 1.1., 1.1.1. gibi) numaralandırılmalıdır. Başlıklandırma, sıralı bir şekilde olmalıdır.
*Başlıklar metin ile aynı hizada olmalı.
5. Ana Metin: Paragraflar 10 punto büyüklüğünde olmalı, hizalama; iki yana yaslı, girinti; sol: 0 cm, sağ: 0 cm; özel: İlk satır 1 cm şeklinde olmalıdır.
Paragraflardan önce ve sonra 6 nk boşluk bırakılmalı ve satır aralığı tek olacak şekilde yazılmalıdır.
6. Sonuç: bu bölümde, öncelikle, çalışma konusunun nasıl ele alındığı açıklanmalı, bulgular ile teori ve literatür karşılaştırılmalı, bulgularınız ile teori ve literatürün neden benzer ya da farklı olduğu tartışılmalıdır. Sonrasında ise çalışma konusu ve bulgularınız doğrultusunda öneriler geliştirilmelidir.
7. Tablolar, Grafikler ve Şekiller: başlıklar, 10 punto koyu olarak tablo, grafik ve şekillerin üzerine yazılmalı, her birine sıra numarası (Tablo 1, Tablo 2 ve Şekil 1, Şekil 2 vs.) verilmeli; kaynak bildirimleri tablo ve şekillerin altında 8 punto ve bibliyografik bilgiler eksiksiz olarak verilmelidir.
Tablo, şekil vs. içindeki metin 8–10 punto aralığında olmalıdır.
Metinde yer alacak matematiksel denklemlere sıra numarası verilmeli, sıra numaraları parantez içerisinde sayfanın sağına yaslı olarak yazılmalıdır.
Tablo, şekil, grafiklerin kaynakçası alta açık olarak yer almalı, buradaki 'Kaynak' kelimesi, koyu yazılmalıdır.
Tablo, şekil, grafik ve başlıklardan önce ve sonra 6nk boşluk bırakılmalıdır.
Tablo gösterimlerinde metinsel öğeler, sola; sayısal öğeler, sağa dayalı olmalı, sadece alt ve üst kenarlık kullanılmalıdır. Yazım dili Türkçe olan çalışmalarda ondalık ayraç olarak virgül, İngilizce olan çalışmalarda ise nokta kullanmalıdır.
8. Atıflar: Atıflar metin içerisinde bağlaç yöntemi kullanılarak yapılmalıdır.
Açıklama notları ise sayfa altında dipnot şeklinde (8 punto) ifade edilmelidir.
Metin içerisinde atıflar yazar(lar) ın soyadı, kaynağın yılı ve sayfa numarası şeklinde yapılmalıdır. Yazar adı yoksa kurum adı yazar yerine kullanılmalıdır. Örnek; (Yüksel, 2003: 5), (Yüksel & Murat, 2001: 15), (Yüksel vd., 2000: 10-12, 2000: 10-12), (DPT, 2004: 32).
Metin içindeki atıflar için iki yazarlı çalışmalarda "ve (and)" yerine "&" simgesi, 3 ve daha fazla yazarlı çalışmalarda ise ilk yazarın soyadından sonra "vd. (et al.) ifadesi kullanılmalıdır. Makale ya da çalışmaya genel atıf verilecekse sayfa numarası olması zorunlu değildir.
9. Kaynakça: 10 punto olmalı, çalışmanın sonunda düzenlenmelidir.
Kaynakça, makalenin bittiği sayfadan başlatılmalı ve çalışmalar soyadına göre alfabetik olarak yazılmalıdır.
Aynı yazarın birden çok çalışmasına atıfta bulunulduğunda, yayın tarihi en eski olandan başlamalıdır. Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla çalışmasına atıfta bulunulduğunda kaynaklar kaynakça ve metin içi atıflarda a,b,c,… harfleri kullanılarak numaralandırılmalıdır. Örnek; 2003a, 2003b, 2003c gibi. Bir yazarın tek ve birden fazla yazarlı çalışmasına atıfta bulunulması durumunda, önce tek yazarlı çalışmalar belirtilmelidir.
Kaynakça, asılı, 1 cm olmalıdır. Satır aralığı, tek, önce ve sonrasında 6nk boşluk olmalıdır.
Kaynakçada kitap ve makale isimlerinde sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır. Eğer arasında noktalama işareti ya da özel isim kullanılmıyorsa diğer tüm kelimeler küçük harfle yazılmalıdır
Yazarlar metin içinde yapacakları atıflar için American Psychological Association (APA) tarafından yayımlanan Kılavuzun 6. baskısında yer alan kurallara uymalıdır.
Kaynakçada ve metin içerisinde yer alan Türkçe eserler için aşağıdaki örneklerde görüldüğü gibi Türkçe kısaltmalar (örneğin, “vd.”, “ss.”, “s.”, “İçinde”, “Çev.”, “Der.”, “Ed.” gibi) kullanılmalıdır.
APA kuralları için aşağıdaki bağlantıları ziyaret edebilirsiniz:
• Basics of APA Style Tutorial; (http://flash1r.apa.org/apastyle/basics/index.htm)
• APA Formatting and Style Guide; (http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/)
• Mini-Guide to APA 6th for Referencing, Citing, Quoting (http://library.manukau.ac.nz/pdfs/apa6thmini.pdf)
Değişik kaynakların kaynakçada gösterilmesine ilişkin bazı örnekler aşağıda verilmektedir:
Tek Yazarlı Kitap:
Pehlivan, O. (2018). Devlet bütçesi. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Byram, M. (1997). Teaching and asssesing intercultural communicative competence. UK: Multilingual Matters.
Çok (Altı Yazara Kadar) Yazarlı Kitap:
Tokatlıoğlu, M., & Selen, U. (2021). Maliye politikası. Bursa: Ekin Yayınevi
Şenyüz, D., Yüce, M., & Gerçek, A. (2018). Vergi hukuku (genel hükümler). Bursa: Ekin Yayınevi
Yedi ve Fazla Yazarlı Kitap:
Livermore, S., Smith, L., Richman, D. F., Fraser, G., Gurr, M., Lawrence, Z., … Ercikan, K. (2010). Handbook for teachers. New York: NASW Press
Editörlü Kitap Örneği:
Özbek, M. (Ed.). (2005). Kamusal alan. İstanbul: Hill.
Hill, P., & W. Ralph (Eds.). (1999). Measures of religiosity. Birmingham: Religious Education Press.
Editörlü Kitapta Bölüm Örneği
Kayış, A. (2006). Güvenirlilik analizi (reliability analysis). İçinde Ş. Kalaycı (Ed.). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (s. 401-419). Ankara: Asil.
Derleme Kitap
Oktar, S., & Eroğlu, N. (2015). Petrolün ilk küresel krizi: 1973 krizi. İçinde N. Eroğlu, İ. Eroğlu & H. İ. Aydın (Ed.), İktisadi krizler ve Türkiye ekonomisi (s. 177-190). Ankara: Orion Kitabevi.
Raz, N. (2000). Againg of the brain and its impact on cognitive performance: Integration of structural and functional findings. In F. I. M. Craik & T. A. Salthouse (Eds.), Handbook of aging and cognition (pp. 1-90). Mahwah, New Jersey: Erlbaum.
Çeviri Kitap Örneği
Jones, C. I. (2001). İktisadi büyümeye giriş (S. Ateş & İ. Tuncer, Çev.). İstanbul: Literatür Yayınları.
Çeviri Kitaptan Bölüm Örneği
Kernan, M. (2013). Çocuklar ve ebeveynlerin oyun ve arkadaşlık perspektifleri. M. Kernan & E. Singer (Ed.), Erken çocukluk eğitim ve bakımında akran ilişkileri (A.Tüfekçi & Ü. Deniz, Çev.) içinde (s. 27-37). İstanbul: Nobel.
Elektronik Ortamdan Alınmış Kitap Örneği
Crowther, S., & Ford, H. (2005). My life and work. Project Gutenberg. Retrived from https://www.gutenberg.org/ebooks/7213, Accessed 31.07.2018
Ansiklopedi Örneği
Baytop, T. (1994). Eczacı mektebi. Dünden bugüne İstanbul ansiklopedisi içinde (c. 3, s. 125-126). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Tek Yazarlı Makale Örneği
Hossain, M. Z. (2012). Zakat in Islam: A powerful poverty alleviating instrument for Islamic countries. International Journal of Economic Development Research and Investment, 3(1), 1-11.
İki Yazarlı Makale Örneği
Çeştepe, H., & Vergil, H. (2004). Yabancı doğrudan yatırımlar ve istikrar: Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler üzerine panel veri analizi. İktisat İşletme ve Finans, 19(216), 76-85.
Üç, Dört ya da Beş Yazarlı Makale Örneği
Ahmad, R. A. R., Othman, A. M. A., & Salleh, M. S. (2015). Assessing the satisfaction level of zakat recipients towards zakat management. Procedia Economics and Finance, 31, 140-151.
Ibrahim, M., Muhd Adnan, N., Aemy, A., Hafizuddin, A., & Nurul, A. (2021). The view of zakat practitioners on micro financing from zakat funds as productive zakat for asnaf entrepreneurs. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 11(4), 1083-1097.
Altı ve Daha Fazla Yazarlı Makale Örneği
Kernis, M. H., Cornell, D. P., Sun, C. R., Berry, A., Harlow, T., & Bach, J. S. (1993) There’s more to self-esteem than whether it is high or low: The importance of stability of self-esteem. Journal of Personality and Social Psychology, 65, 1190-1204.
Yedi ve Yediden Fazla Yazarı Olan Makale Örneği
Yalçın, N., Bilican, S., Kezer, F., Yalçın, Ö., Arık, R. S., Türkmen, M., .... Asan, A. (2014). Fen ve teknoloji eğitiminde kavram karmaşaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87-102.
Gilbert, D. G., McClarnon, J. F., Rabinovich, N. E., Sugai, C., Plath, L. C., Asgaard, G., … Botros, N. (2004). Effects of quitting smoking on EEG activation and attention last for more than 31 days and are more severe with stress, dependence, DRD2 A 1 allele, and depressive traits. Nicotine and Tobacco Research, 6(11), 249-267.
Doi (Digital Object Identifier)' li Makale Örneği
Podsakoff, N. P., Whiting, S. W., Podsakoff, P. M., & Mishra, P. (2011). Effects of organizational citizenship behaviors on selection decisions in employment interviews. Journal of Applied Psychology, 96, 310-326. http://dx.doi.org/10.1037/a002094.
Gazete Makaleleri Örneği
Yılmaz, Ş. (2023, Kasım 13). ZBEÜ Çaycuma MYO Açık Deniz Teknolojileri bilgisayar laboratuvarı açıldı. Sabah. https://www.sabah.com.tr/zonguldak/2023/11/13/zbeu-caycuma-myo-acik-deniz-teknolojileri-bilgisayar-laboratuvari-acildi sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
Schwartz, J. (1993, September 30). Obesity affects economic, social status. The Washington Post. Retrieved from https://www.washingtonpost.com/archive/politics/1993/09/30/obesity-affects-economic-social-status/87aff38c-a24d-4d5f-99e5-e0d7f73ff9d9/. Accessed 31.07.2018.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans ve Doktora Tezi Örneği
Bahtiyar, B. (2017). Sosyal sermaye faktörünün ekonomik büyüme üzerindeki etkisinin karşılaştırmalı analizi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
Omar, K. H. (2015). The public value of Gov 2.0: The case of Victorian Local Government (Unpublished Doctoral Thesis). Swinburne University of Technology, Australia.
Elektronik Ortamdan Alınmış Yüksek Lisans ve Doktora Tezi Örneği
Kartal, H. (2005). Erken çocukluk programından anne-çocuk eğitim programının altı yaş grubundaki çocukların bilişsel gelişimlerin etkisi (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
Tunçel, M. (2013). Çocukluğun oyunlar ile analizi: Türkiye' de önceki nesillerde büyüyen çocukların oynadığı oyunlar ile 21. Yüzyılda büyüyen çocukların oynadığı oyunları karşılaştıran etnolojik araştırma (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
McNiel, D. S. (2006). Meaning through narrative: A personal narrative discussing growing up with an alcoholic mother (Master's thesis). Retrieved from http://www.ohiolink.edu/etd/. Accessed 31.07.2018.
Ulusal/Uluslararası Sempozyum ve Kongrelerde Sunulmuş Bildiriler
Meri, T. (2023, Ekim). Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu vatandaşlık ilkesinde Jean-Jacques Rousseau’nun etkisi: Homo republicus. 23. Uluslararası Kamu Yönetimi Forumu’nda sunulmuş bildiri, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
Leclerc, C. M., & Hess, T. M. (2005, August). Age differences in processing of affectively primed information. Paper presented at the 113th Annual Convention of the American Psychological Association, Washington DC.
Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler Örneği
Parlak, B. (2014, Eylül). Yerel ve ulusal düzeyde siyasete ve yönetime katılım pratiği: Türkiye üzerine bir alan araştırması. Genç, F. N. (Ed.), 12. Kamu Yönetimi Forumu içinde (s. 267-281), Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Tarhan, A. B., Koçak, Y., & Ezici, E. (2014, Eylül). Involatility and fragmentation in Turkish political life and the party system: The case of 2014 local elections. Genç, F. N. (Ed.), 12. Kamu Yönetimi Forumu içinde (s. 280- 291), Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Herculano-Houzel, S., Collins, C. E., Wong, P., Kaas, J. H., & Lent, R. (2008, August). The basic nonuniformity of the cerebral cortex. In Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America,105 (12593-12598), USA.
Sözlük (TDK)
Türk Dil Kurumu. (2011). Türkçe sözlük. Ankara: TDK
Elektronik Sözlük
Eğitim. (tarihsiz). Türk Dil Kurumu içinde. https://sozluk.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
Zekât. (2013). Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde. https://islamansiklopedisi.org.tr/zekat#1 sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
History. (2023). In Encyclopoedia Britannica online. Retrieved from https://www.britannica.com/topic/history. Accessed 31.07.2018.
Raporlar
DPT (2004). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı (2001–2005) 2004 yılı programı destek çalışmaları. http://ekutup.dpt.gov.tr/program sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (2022). Yıllık faaliyet raporu 2021. https://www3.tcmb.gov.tr/yillikrapor/2021/tr/ sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.202
Resmî Gazete’de Yayımlanan Kanun ve Yönetmelik gibi Resmi Belge Örneği
Gelir Vergisi Kanunu. (1960). T.C. Resmî Gazete, 10700, 6 Ocak 1961.
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. (2009). T.C. Resmî Gazete, 27333, 28 Ağustos 2009.
Web Sitesinde Yer Alan Yazarı Belli Olan Yazı
Öz, M. (2023). Engellilerin KKDF ve BSMV yönünden avantajları var mı? https://vergialgi.com/engellilerin-kkdf-ve-bsmv-yonunden-avantajlari-var-mi sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024
Shakespeare, W. (1623). Antony and Cleopatra. Retrieved from http://www.shakespeare- online.com/quotes/antonyquotes.html. Accessed 31.07.2018.
Web Sitesinde Yer Alan, Yazarı Belli Olmayan, Resmi Bir Kuruma Ait Sitedeki Yazı
Ankara Valiliği (tarihsiz). İlçelerimiz. http://www.ankara.gov.tr/ilcelerimiz sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024.
OECD (tarihsiz). Corporate Governance. Retrieved from https://www.oecd.org/corporate/. Accessed 31.07.2018.
Web Sitesinde Yer Alan, Yazarı Belli Olmayan, Resmi Bir Kuruma Ait Olmayan Sitedeki Yazı
Türkiye'de turizm (2012). https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye%27de_turizm adresinden erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024.
Dünya turizm sıralaması (2007). https://tr.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCnya_turizm_s%C4%B1ralamas%C4%B1 adresinden erişilmiştir. Erişim Tarihi: 17.01.2024.
Impacts of tourism (2017). Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Impacts_of_tourism. Accessed 31.07.2018.
a) İntihal: Başkalarının özgün fikirlerini, metotlarını, verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermek, intihal kapsamında ele alınmaktadır. İntihalden kaçınmak için yazarlar bilimsel kurallara uygun bir şekilde atıf yapmalı ve araştırmaları içerisinde yer alan tüm bilimsel yazılara ait kaynak gösterimine dikkat etmelidirler.
b) Veride Sahtecilik: Bilimsel araştırmalarda gerçekte var olmayan ya da değişikliğe uğratılmış verileri kullanmak, veride sahtecilik kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar verilerini etik kurallar dahilinde toplayarak, süreç içerisinde geçerlik ve güvenirliği etkileyecek bir değişikliğe maruz bırakmadan analiz etmelidirler.
c) Çarpıtma: Araştırmadan elde edilen kayıtları ya da verileri değiştirmek, araştırmada kullanılmayan cihaz veya materyalleri kullanılmış gibi göstermek, destek alınan kişi ve kuruluşların çıkarları doğrultusunda araştırma sonuçlarını değiştirmek ya da şekillendirmek, çarpıtma kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar araştırma süreci ile ilişkili verdikleri bilgilerde dürüst, objektif ve şeffaf olmalıdırlar. Etik kuralları ihlal etmekten kaçınmalıdırlar.
d) Yayın Tekrarı: Aynı yayını, yapılmış olan önceki yayınlara atıf yapmaksızın ayrı yayınlar olarak sunmak, yayın tekrarı kapsamında ele alınmaktadır. Değerlendirilmek üzere gönderilen yayınların daha önce başka bir yerde yayımlanması ya da değerlendirme sürecinde olması ile ilişkili sorumluluk tamamen yazarlara aittir. Yazarlar tekrardan kaçınmalı, özgün ve orijinal araştırmalarını göndermeye özen göstermelidirler.
e) Bölerek Yayınlama: Bir araştırmanın sonuçlarını, araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde ve uygun olmayan biçimde parçalara ayırıp birden fazla sayıda yayımlayarak bu yayınları ayrı yayınlar olarak sunmak, bölerek yayınlama kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar araştırma bütünlüğünü göz önünde bulundurmalı ve sonuçları etkileyecek bölmelerden kaçınmalıdırlar.
f) Haksız Yazarlık: Araştırmaya katkısı olmayan kişileri yazarlar arasına dâhil etmek ya da katkısı olan kişileri dâhil etmemek, haksız yazarlık kapsamında ele alınmaktadır. Araştırmanın planlanması, tasarımı, verilerin toplanması, analiz edilmesi, değerlendirilmesi, araştırmanın yayına hazırlanması ve son halinin ortaya koyulması aşamalarına tüm yazarlar yeterli düzeyde katkı sağlamış olmalıdırlar.
• Değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korur.
Makale gönderimi ücretsizdir.