Güncel Sayı

Cilt: 14 Sayı: 1, 30.06.2024

Yıl: 2024

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi (IJOCIS) Eğitim Programları ve Öğretim Derneği tarafından yayımlanan açık erişimli, uluslararası çift-kör hakemli ve ÜCRETSİZ bir dergidir (ISSN: 2146-3638; E-ISSN: 2619-9068). Dergi tüm içeriğin kullanıcı veya kurumu için ücretsiz olarak kullanılabileceği açık erişimli bir dergidir. Kullanıcıların, yayıncıdan veya yazardan önceden izin almaksızın makalelerin tam metinlerini okumasına, indirmesine, kopyalamasına, yazdırmasına, aramasına veya bağlantı vermesine veya başka herhangi bir yasal amaç için kullanmasına izin verilir. Bu, BOAI'nin açık erişim tanımına uygundur.

IJOCIS Dergisi ilk sayısını 01. 06. 2011 tarihinde yayınlayarak yayın hayatına başlamış olup eğitim programları ve öğretim alanına odaklanan çalışmaları yayına kabul etmektedir. Dergide eğitim programları ve öğretimle ilgili nitel ve nicel özgün araştırmalara, kuramsal çalışmalar ile özgün görüş ve model önerilerine yer verilmektedir. IJOCIS’in temel amacı ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmaların yayımlandığı güvenilir ve saygın bir bilgi kaynağı olmaktır. Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, IJOCIS aracılığı ile eğitim programları ve öğretim alanında çalışan tüm uygulayıcıları bir araya getirerek, alan ile ilgili teorik ve uygulamaya yönelik ortak bir bilimsel platform oluşturmayı amaçlamaktadır.

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları (IJOCIS) amacı eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmaların bu alanda bilgi üreten ve bu bilgileri kullanan araştırmacı ve eğitimcilerin paylaştığı bilimsel bir platform oluşturmaktır. Derginin kapsamını oluşturan konular; eğitim programları ve öğretimle ilgili özgün nitel ve nicel çalışmalar, bu alandaki güncel konu ve uygulamadaki sorunları ele alan, eleştiren, değerlendiren çalışmalar, meta-analiz çalışmaları ve özgün fikir ve model önerileri sunan çalışmalardır.

Yayın Etiği

Yayın etiği ile ilgili lütfen Etik sayfasını inceleyiniz.

Yazar Adları

Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi’ne bir makale başvurusu yapıldığı sırada tüm yazar isimleri eksiksiz ve sıralaması doğru şekilde verilmelidir. Makalenin başvurusu yapıldıktan sonra hiçbir şekilde yazar eklemesine izin verilmemektedir. Makale başvurusu yapıldıktan sonra bir yazar silinmesi ya da yazar sıralamasının değiştirilmesi talep edilirse, bu durum tüm yazarların imzalı dilekçeleri ile mümkün olmaktadır. Herhangi bir sorun yaşanmaması için bu noktaya dikkat edilmesi önerilmektedir.

Çıkar Çatışması

Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi’ne yapılan başvurulardan doğrudan başvuru yapan yazar sorumludur. Herhangi bir kişi, kurum ya da kuruluş ile çıkar çatışması olma durumu varsa değerlendirme süreci başlamadan önce bildirilmelidir.

Başvuru Beyannamesi

Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi’ne yapılan bir başvurunun bir kısmı ya da tamamı hiçbir yerde yayımlanmamış olmalıdır. Değerlendirmeye alınmadan önce gerekli yazılımlarla tüm başvuruların intihal/benzerlik kontrolü yapılmaktadır. Yazar(lar)ın kendilerine ait başka çalışmaları ile benzerlik çıkma durumunda da intihal olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Bu tür başvurular yazara iade edilmekte ve tekrar başvurusu kabul edilmemektedir.

Telif Hakkı

Sisteme yüklenmiş olan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular, sonuçları ve yorumları konusunda Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Bilim Kurulu’nun hiçbir sorumluluk taşımadığı, yazar(lar) tarafından kabul edilmelidir.

Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 'ne beyan edilmesi gerekmektedir.

International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS)'de yayınlanan makalelerin telif hakları yazarlara aittir. Ancak ilk yayın hakları IJOCIS'e ve Sahibi olarak Eğitim Programları ve Öğretim Derneği'ne verilmiştir. Dergi/yayıncı, eserin sonraki kullanımlarından sorumlu değildir. Yazar tarafından istenmesi halinde ihlal davası açmak yazarın sorumluluğundadır.

Başvuruya Hazırlık

Şablon

Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi’nde çalışmalar, Türkçe geniş özete sahip, İngilizce olarak yayımlanmaktadır. Yazar(lar) çalışmalarını web sayfası üzerinden şablonu kullanarak gerekli basamakları takip etmesi ve ilgili dosyaları sırasıyla yüklemeleri gerekmektedir. Yazarlardan sırasıyla 1)Baş Sayfa, 2)Yazar isimleri olmayan şablona dayalı ana metin, 3)Etik Kurul Onay Formunu yüklemeleri beklenmektedir. Başvuru dosyalarında hiçbir şekilde kişi, kurum, kuruluş adları geçmemelidir. Başvurular tamamen İngilizce (geniş Türkçe özetli) dilinde yüklenmelidir.

Kelime Sayısı

Başvurular 8000 kelime civarında olmalıdır (kaynakça listesi, Türkçe geniş özet ve ekler hariç).

Öz

Özün 150-250 kelime sınırı bulunmaktadır. İstatistik programları vb., çok önemli değilse kaynak bu bölümde kesinlikle kullanılmamalıdır. En sonda yer verilecek olan geniş Türkeç özet 750 sözcükten az, 1000 sözcükten çok olmamalıdır.

Anahtar Kelimeler

Çok genel ve özel olmayan 3-5 anahtar kelime kullanılmalıdır. Kullanılacak anahtar kelimelerin herbiri 3 kelimeyi geçmemelidir.

Başlıklar

Başlıklarla ilgili detaylı bilgi şablonda verilmiştir. Başlıklara sayı verilmemeli ve mümkün olduğunca şablondaki başlıklar kullanılmalıdır.

Semboller

İlgili başvuru dosyası MS Word 2010 ve sonrası ile hazırlanmalı, gerekli semboller resim olarak değil simge ekle komutuyla yapılmalıdır.

Tablolar

Tablo gösterimleri şablonda verilmiştir. Metin içerisinde tablo atıfları yapılırken “aşağıdaki/yukarıdaki tablo…” ifadelerinin yerine “Tablo 1/Tablo 2’de…..” şeklinde atıf edilmesi gerekmektedir.

Şekiller

Şekil gösterimleri şablonda verilmiştir. Metin içerisinde şekil atıfları yapılırken “aşağıdaki/yukarıdaki şekil…” ifadelerinin yerine “Şekil 1/Grafik 2’de…..” şeklinde atıf edilmesi gerekmektedir. Ayrıca resimlerin en az 300 dpi çözünürlükte olması gerekmektedir.

Sayılar

Rakamların metin içlerinde gösterimlerinde 0-1 aralığı metin şeklinde verilmelidir (bulgular hariç; birinci sınıf öğrencileri vb.). Benzer şekilde nokta işaretinden sonra tüm sayılar (bulgular hariç) metin şeklinde verilmelidir (bulunmuştur. On birinci yüzyıl….. vb.). Gerek metin gerekse de tablolarda sürekli veriler ondalık şeklinde gösterilmelidir (11.25, 24.00 gibi). Tam sayılar çift sıfırlı şekilde, yuvarlanması gereken sayılar yuvarlanarak verilmelidir. Ayıraç nokta işaretidir.

Bilgilendirme ve Teşekkür

Bilgilendirme ve teşekkür yayın kabul edildikten sonra kaynakçadan hemen önce eklenmelidir. Başvuru esnasında kesinlikle eklenmemelidir.

Yazar Katkı Beyanı

Makalede birden fazla yazar varsa, yazarlardan makaleye katkılarını beyan etmeleri beklenir (ve teşvik edilir). Yazarlar ayrıca çalışma için herhangi bir destek alınıp alınmadığını, varsa teşekkürlerini veya çıkar çatışmasını belirtebilir.

Kaynakça Gösterimleri

Başvurularda hem Türkçe hem İngilizce sürümlerde APA 7 formatıkullanılmalıdır. Detaylı kaynakça gösterimi kaynakça şablonunda verilmiştir.

Detay İçin Lütfen Bakınız:

https://www.ijocis.com/index.php/ijocis/before

Editöryal, Yayın ve Etik Politikaları

Bir makalenin hazırlanmasında ulusal düzeyde yasal olarak tanımlanmış gerekliliklerin ötesinde, uluslararası yasalar ve akademik toplumun yaygın olarak kabul ettiği etik standart ve ilkelere uyulması bir zorunluluktur. Bu nedenle tüm paydaşlarının etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımakta aşağıda belirtilen sorumlulukları taşımaları gerekmektedir.

Benzerlik Raporu

Dergiye yüklenen makalelerin özgün olması ve başka bir dergide revizyon aşamasında olmaması gerekmektedir. Aynı şekilde başvuru yapıldıktan sonra başka bir dergiye başvuru yapılmamalıdır. Aksi takdirde başvuru tespit edildiğinde reddedilecektir.

Dergiye daha önce yayınlanmış özet ve raporlar gönderilebilir ancak tam metin olarak yayınlanmış çalışmalar kabul edilmez.

Makaleler, Editör incelemesi ve ITHENTICATE üzerinden intihal kontrolü yapıldıktan sonra hakemlere gönderilir. Her çalışma, "Kör Hakemlik Değerlendirme Süreci"nden geçmeden önce derginin teknik ekibi tarafından benzerlik tespitine (ITHENTICATE) tabi tutulur. Her bir alıntının maksimum oranının %3 olması gerekmektedir.

İntihal programı değerlendirmesi sonucunda çalışmaların benzerlik oranının %15'in altında olması gerekmektedir. Kaynak gösteriminin doğru olmaması durumunda %1,00'lik bir oranda benzerlik olsa bile çalışmanın yazara iade edilmesiyle sonuçlanabilecektir.
Yazar Sorumlulukları

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi’ne yapılan bir başvurunun özgün olması beklenmektedir. Diğer çalışmalardan alınan tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru bir biçimde atfedilmesi gerekmektedir.
Çalışmaya katkı sağlamayan kişilerin yazar olarak belirtilmemesi gerekmektedir.
Başvuru yapılan çalışma ile ilgili herhangi bir çıkar çatışması durumu varsa Çıkar Çatışması başlığında verilen süreç takip edilmelidir.
Değerlendirme sürecinde çalışmaya ait ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) en kısa sürede ilgi verileri sunmak zorundadır.
Çalışmalarda yazarlar -gerekli ise- ilgili kişi, kurum ya da kuruluşlardan gerekli izin belgelerini almalıdır.
Bir çalışma birden fazla dergiye değerlendirme amacıyla gönderilmemelidir.
Değerlendirme sürecinin başlamasından sonra hiçbir şekilde yazar ismi eklenmesi yapılamaz. Detaylı bilgi için Yazar İsimi(leri) başlığı incelenmelidir.
Değerlendirme sürecinde yazar(lar) çalışmalarının değerlendirme sürecine etki edecek konularda hiçbir şekilde paydaşlara ulaşmamalıdır.
Etik Uygunluk Kontrol Listesi

Başkalarının sahiplik iddiasında bulunabileceği yayımlanmamış araçlar, prosedürler ya da verileri kullandıysanız, kullanım izni aldınız mı?
Makalenizde yararlandığınız ya da alıntı yaptığınız yayımlanmış çalışmalara uygun biçimde atıf yaptınız mı/alıntı gösterdiniz mi?
Çalışmanızda veri toplama/uygulama vb. için yasal izinleri aldınız mı?
Veri topladığınız kişilerin “bilgilendirilmiş onayı”nı aldığınız ya da gerekli açıklamaları yaptığınıza ilişkin editörden gelebilecek sorulara cevap verebilecek misiniz?
Eğer çalışmanızda denek olarak hayvanları kullandıysanız, deneklerinizin çalışmanızda kabul edilebilir sınırlar içinde kullanıldığına ilişkin sorulara cevap verebilecek misiniz?
Katılımcıların, deneklerin, üçüncü tarafların ya da herhangi bir şekilde veri elde ettiğiniz kişilerin sağladığı bilgilerin gizliliğini sağlamak ve onların zarar görmesini engellemek için yeterli önlem aldınız mı?
Birden fazla yazar varsa, yazarların tamamı içeriği okudu ve bu içerik üzerinde mutabık kaldı mı?
Birden fazla yazar varsa, yazarların tamamı yazar adlarının sırası hakkında mutabık kaldı mı?
Telif hakları olan materyal kullandıysanız, bu materyalleri kullanmak için izin aldınız mı?
Editör Sorumlulukları

Değerlendirme sürecini kolaylaştırma ve katkı sağlama.
Tarafsız ve konu ile ilgili çift körleme hakem atama.
Sürecin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlama.
Tüm kayıtları eksiksiz bir şekilde saklama.
Düşünce özgürlüğünü destekleme.
Objektif bir tutum sergileme.
Fikri mülkiyet hakları ve etik standartlardan taviz vermeden iş süreçlerini devam ettirme.
Tartışmalı ya da çıkar çatışması olabilecek konularda sorumluluk alma.
Hakem Sorumlulukları

Öncelikle hakemler sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Yazar(lar)ın kimlik bilgilerine ulaşmamaları gerekmektedir. Yazar(lar)ın kimlik bilgilerine ulaşmaları ya da tahmin etmeleri durumunda değerlendirme sürecini sonlandırmalıdır.
Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
İnceledikleri çalışmaları sadece çalışma yayınlandıktan sonra kullanabilir. Reddedilen bir çalışmaya ilişkin hiçbir bilgi paylaşımı yapılmamalıdır.
Kaynak gösterilmemiş ilişkili çalışmaları belirtmelidir.
Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. İftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.
Yayıncı Sorumlulukları

Çalışmaların tüm süreçlerinden sorumlu olan kişiler editörlerdir. Karar verici kişilerin editörler olması nedeniyle yayıncı bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.
Yayınlanmış her makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlüğünü üstlenir.
Editörlere ilişkin her türlü bilimsel suiistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir.
Bilimsel Bilginin Doğruluğunun Güvence Altına Alınması

Araştırma sonuçlarının raporlanmasında etik: Bilimsel yöntemin temelinde gözlemlerin tekrarlanabilirliği ve doğrulanabilirliği yer alır. Görsel materyallerin üzerinde oynanması dahil olmak üzere, belirli bir sonucun elde edilmesi ya da hipotezlerin desteklenebilmesi için veriler uydurulamaz ve değiştirilemez. Daha arzulanan ve ikna edici bir sonuç elde etmek amacıyla verilerin ya da bulguların bir kısmı göz ardı edilemez.

Yazımda istem dışı bir hata olması halinde, yazar bu hatayı makale yayımlandıktan sonra fark ettiğinde okuyucu kitlesine bu hatayı duyurmak zorundadır. Bunun için hatayı öncelikle editöre ve yayıncıya bildirerek düzeltmenin yayımlanmasını sağlar. Her bir düzeltmenin web ortamında yayımlanması ve okuyucular için erişilebilir olması gerekir.

Verilerin saklanması ve paylaşılması: Araştırma raporunun doğruluğuna ilişkin kuşkular oluştuğunda, yazar verileri editöre sunmak zorundadır. Yazarın verileri sunmaması durumunda, makale daha sonra bir değerlendirme yapılmamak üzere reddedilir. Araştırmacı verileri, uygulama prosedürlerini ve diğer materyalleri araştırmanın yayımlandığı tarihten itibaren en az 5 (beş) yıl saklamak zorundadır. Makale yayımlandıktan sonra, diğer [nitelikli] araştırmacıların araştırma verilerini talep etmeleri halinde verileri paylaşması gerekir. Ancak verileri diğer araştırmacılarla paylaşmadan önce, deneklerin/katılımcıların kimliklerinin belirlenmesi ile ilişkilendirilebilecek tüm kodlar ve verilerin silinmesi gerekir. Eğer araştırma bir kurum tarafından finanse edilmişse, bu kurumun haklarının korunması ve uygun biçimde atıf yapılması için gerekli önlemler alınmalıdır. Verileri paylaşmak isteyen araştırmacı ile verilerin sahibi olan araştırmacı arasında; verilerin kullanım amacı, kullanım kapsamı, koşulları ve sınırlılıkları, üçüncü kişilerle paylaşım sınırları ve koşulları gibi hususları içeren yazılı bir anlaşma metni imzalanması ve kayıt altına alınması gerekir.

Verilerin tekrar ya da parçalara ayrılarak yayımlanması: Verilerin tekrar yayımlanması, aynı verilerden elde edilen bulguların ilk defa yayımlanıyormuş gibi ikinci bir dergide ya da başka bir kaynakta yayımlanmasıdır. Tekrar yayımlama aynı zamanda telif hakları ile ilgili yasal düzenlemelerin ihlali sonucunu doğurur. Çünkü yazar, aynı eser için birden fazla kuruma telif hakkı veremez. Daha önce yayımlanmış bir çalışmanın tamamı ya da kaynak göstererek alıntı yapılabilecek miktarı geçen bir kısmı, ikinci kez ve başka bir kaynakta yayımlanamaz. Daha önce yayımlanmış bir makale ile aynı içerikte ya da önemli ölçüde benzer bir eser yayın için değerlendirilmek üzere sunulamaz. Bildiri olarak sunulmuş, ancak yayımlanmamış makaleler, bildiri olarak sunulduğu dipnotla belirtilerek bir dergide değerlendirilmek üzere sunulabilir. Ancak yayımlanmış bildiriler dergilerde yayımlanmak üzere değerlendirmeye sunulamaz.

Nadiren de olsa, yazarın araştırma sonuçlarının farklı bir okuyucu kitlesi tarafından erişilebilir olmasını istemesi halinde, sonuçların aşağıdaki koşullar sağlanarak yeni bir kaynakta yayımlanması mümkün olabilir:

Tekrar yayımlanan materyalin orijinal metne göre, göreceli olarak kısaltılmış olması.
Bilginin daha önce yayımlandığının açık bir biçimde dipnotla belirtilmesi ve daha önceki yayına tam olarak atıf verilmesi.
Daha önce yayımlanmış olan tablo, grafik ve görsellerin [yeniden basım] olarak metin içinde ve dipnot olarak belirtilmesi.
Orijinal yayının kaynakçada açıkça ve doğru bir şekilde yer alması.
Bir araştırmadan elde edilen verilerin bütünlük içinde sunulması ve parçalara ayrılmaması gerekir. Araştırmayı parçalara bölerek yayımlamak yanıltıcı olabilir. Ancak, büyük ölçekli, uzun dönemli ya da disiplinler arası çalışmaların sonuçlarından birden fazla yayın çıkarılmasının uygun olduğu durumlarda, aynı kaynakta ya da farklı kaynaklarda birden fazla yayın çıkarılabilir. Disiplinler arası çalışmalarda, araştırma bulgularının tek bir kaynakta yayımlanması uygun olmayabilir. Uzun dönemli çalışmalarda ise çalışmanın farklı evrelerinde yapılan analizlerin sonuçları bilimsel bilgiye özgün katkı sağlıyorsa, farklı aşamalardaki analizler ayrı çalışmalar olarak, fakat araştırmanın evresini belirterek yayımlanabilir. Bu durumda, araştırmanın daha önceki evrelerine dayalı olarak yapılan yayınlara atıf yapılması gerekir. Uzun dönemli çalışmalara dayalı olarak yapılan yayınlarda, aynı araştırmanın erken evrelerinde yapılan yayınlarda verilen bilgilerin tekrarlanmaması, okuyucunun bilgilendirilmesi için daha önceki bilgilere atıflarla yönlendirme yapılması gerekir.

Aynı araştırmaya dayalı olarak birden fazla çalışmanın değerlendirmeye sunulması durumunda, bu hususun editöre açıklanması ve editörün ikinci çalışmanın ayrı bir çalışma olarak yayımlanabilme ölçütlerine uygunluğunu değerlendirmesi gerekir.

Aşırma/intihal ve kendinden-aşırma: Yazarlar başkalarına ait bilgi ve düşünceleri kendi düşünceleri olarak yazamazlar. Aynı şekilde, kendilerinin daha önceden yayımlanmış çalışmalarını ya da bu çalışmalardan bir kısmını, atıfta bulunmadan ya da alıntı olarak göstermeden yayımlayamazlar.

Katılımcıların Haklarının ve Çıkarlarının Korunması

Katılımcıların sağladığı bilgilerin gizliliğinin korunması ve güvence altına alınması gerekir. Bu nedenle, araştırma raporunda katılımcıların kimliğinin belirlenmesini sağlayacak bilgiler bulunmamalıdır. Katılımcılardan veri toplanmasında ve verilerin kullanılması için onaylarının alınmasında ast-üst ilişkisinin ya da öğretmen-öğrenci ilişkisinin olması halinde, bu ilişkinin ast konumunda olan kişiyi istenilen bilgileri ve onayı verme konusunda baskı altında bırakmamasına özen gösterilmelidir. Özellikle akademisyenler açısından öğrencilerinin “doğal denek” olarak görülmesi, araştırmada ciddi bir yanlılık oluşturabileceği gibi öğrencilerin kendi iradeleri ile bilgi sağlama ya da sağlamama konusunda haklarının ihlali sonucunu da doğurabilir.

Araştırmanın konusu bir hizmetin ya da ürünün değerlendirilmesi ise araştırmacının ilgili kurum ile bir ticari ilişkisinin olmaması ya da herhangi bir şekilde bir çıkar çatışmasının olmaması gerekir. Araştırmacının çıkar çatışması olarak değerlendirilebilecek bir ilişkisinin olması halinde, araştırma sürecinde objektifliği etkileyecek bir çıkar çatışması söz konusu olmasa bile, bu ilişkinin bir sınırlılık olarak ifade edilmesi gerekir.

Yayımcı Politikaları

Yayıncı Sorumlulukları

Çalışmaların tüm süreçlerinden sorumlu olan kişiler editörlerdir. Karar verici kişilerin editörler olması nedeniyle yayıncı bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.
Yayınlanmış her makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlüğünü üstlenir.

Editörlere ilişkin her türlü bilimsel suiistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir. 

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi (IJOCIS) Eğitim Programları ve Öğretim Derneği tarafından yayımlanan açık erişimli, uluslararası çift-kör hakemli ve ÜCRETSİZ bir dergidir (ISSN: 2146-3638; E-ISSN: 2619-9068). Dergi tüm içeriğin kullanıcı veya kurumu için ücretsiz olarak kullanılabileceği açık erişimli bir dergidir. Kullanıcıların, yayıncıdan veya yazardan önceden izin almaksızın makalelerin tam metinlerini okumasına, indirmesine, kopyalamasına, yazdırmasına, aramasına veya bağlantı vermesine veya başka herhangi bir yasal amaç için kullanmasına izin verilir. Bu, BOAI'nin açık erişim tanımına uygundur.

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi (IJOCIS) Eğitim Programları ve Öğretim Derneği tarafından ÜCRETSİZ olarak yayımlanan açık erişimli uluslararası hakemli bir dergidir (ISSN: 2146-3638; E-ISSN: 2619-9068). IJOCIS Dergisi ilk sayısını 01. 06. 2011 tarihinde yayınlayarak yayın hayatına başlamış olup, Eğitim Programları ve Öğretim alanına odaklanan çalışmaları yayına kabul etmektedir.

-Makale Yükleme Ücreti bulunmamaktadır (ASCs),

-Makele İşlem Ücreti bulunmamaktadır (APCs),

-Dil Düzenleme Ücreti bulunmamaktadır,

-IJOCIS'e kayıt için Üyelik Ücreti bulunmamaktadır.