The aim of this study is to determine pre-service teachers’ perceptions of feedback literacy and whether these perceptions exhibit significant differences in terms of some variables. Utilizing a quantitative research method, a correlational survey model was adopted. The sample of the study comprised 505 students enrolled in the Faculty of Education at Sivas Cumhuriyet University during the spring semester of the 2022-2023 academic year, In the study, the “Feedback Literacy Scale (FLS)”, developed by Yıldız et al. (2022), was utilized as the data collection instrument, along with a Personal Information Form. Descriptive statistics, independent samples t-tests and analysis of variance were computed. Findings revealed that pre-service teachers' perceptions of feedback literacy were generally at a ‘usually’ level across all dimensions of the scale and within the “Appreciation”, “Positive Attitude”, and “Openness to Using Feedback” factors, while they were consistently at an ‘always’ level within the “Awareness of Effective Feedback” factor. Furthermore, no significant differences were found in pre-service teachers' perceptions of FLS and its factors based on gender and grade level; however, statistically significant differences were observed in these perceptions based on departmental variables, particularly within the “Appreciation”, “Openness to Using Feedback”, and “Awareness of Effective Feedback” factors, as well as across the overall scale.
Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının geri bildirim okuryazarlık algılarını ve bu algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve bölüm değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Nicel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada, ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 505 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu ile Yıldız vd. (2022) tarafından geliştirilen “Geri Bildirim Okuryazarlığı Ölçeği (GBOÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının geri bildirim okuryazarlık algılarına ilişkin görüşlerinin ölçeğin tümü ile “Takdir etme”, “Olumlu tutum” ve “Geri bildirimi kullanmaya açık olma” faktörlerinde ‘genellikle’ düzeyinde; “Etkili geri bildirime karşı farkındalık” faktöründe ise ‘her zaman’ düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının GBOÖ ve faktörlerine ilişkin algılarının cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği; bölüm değişkeni açısından ise ölçeğin tümü ile “Takdir etme”, “Geri bildirimi kullanmaya açık olma” ve “Etkili geri bildirime karşı farkındalık” faktörlerinde gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Bu çalışmada etik ilke ve standartlara uyulduğu beyan edilmiştir. Bu çalışma için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’ndan onay alınmıştır (Karar Tarihi: 26.12.2022, Karar No. 30).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğrenme Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 2 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![]()
Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------