Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarının; “cinsiyet, akademik başarı, anne-baba eğitim durumu ve ailenin aylık geliri” değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama deseninde tasarlanan araştırma, 530 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen “Çocuklar için Problem Çözme Envanteri” aracılığıyla toplanmış, normallik testine dayalı olarak betimsel analizler, t testi ve anova testleri uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarının “cinsiyet” “akademik başarı” ve “ailenin aylık geliri” değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterirken, “anne ve baba eğitim durumu” değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |