This study aims to develop a scale to measure teachers' curriculum mapping levels. A total of 301 teachers were selected using a random sampling method. Validity and reliability studies were conducted using the data collected from the teachers. The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value of the scale was calculated as 0.903, and the Cronbach's alpha (internal consistency coefficient) was 0.879. The factor loadings of the scale items were found to range between 0.417 and 0.829. As a result of the factor analysis, the scale was structured into three dimensions: change in the teaching process, functionality in the teaching process, and collaboration in the teaching process. In the final stage of the research, a first-order confirmatory factor analysis was applied, and it was concluded that the Curriculum Mapping Levels Scale (PMLS) showed reasonable (GFI=0.84, AGFI=0.80) and good (SRMR=0.0636, NNFI=0.90, CFI=0.91) fit indices in the research sample. When a second-order confirmatory factor analysis was applied, the chi-square value was 483.784, with a degree of freedom of 222. When these data were ratioed, the chi-square/df (483.784/222) result was 2.179, indicating an excellent level of fit. The findings from the validity and reliability studies indicate that the scale is valid and reliable.
Bu çalışmada öğretmenlerin program haritalama düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. 301 öğretmen tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Öğretmenlerden toplanan verilerle geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değeri 0.903; Cronbach alpha (iç tutarlılık katsayısı) 0.879 olarak hesaplanmıştır. Ölçek maddeleri faktör yüklerinin .417 ve .829 arasında değiştiği görülmüştür. Faktör analizi sonucunda ölçek öğretim sürecinde değişiklik, öğretim sürecinde işlevsellik, öğretim sürecinde işbirliği olarak üç boyutlu olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın son aşamasında ise birinci sıralı doğrulayıcı faktör analizi uygulanarak Program Haritalama Düzeyleri Ölçeği (ÖPHDÖ) uyum indekslerinin araştırma örnekleminde makul (GFI=0.84, AGFI=0.80) ve iyi (SRMR=0.0636, NNFI=0.90, CFI=0.91) düzeyde uyum gösterdiği sonucuna varılmıştır. İkinci sıralı doğrulayıcı faktör analizi uygulandığında ise 2 değerinin 483,784, serbestlik derecesi 222 olarak elde edilmiştir. Bu veriler oranlandığında ise 2/sd (483,784/222) sonuç 2.179 elde edilerek mükemmel düzeyde uyum gösterdiği görülmüştür. Geçerlik ve güvenirliğe yönelik yapılan çalışmalardan ulaşılan bulgular ölçeğin geçerli ve güvenilir yapıda olduğuna işaret etmektedir.
Öğretim Programı Program Haritalama Ölçek Geliştirme Öğretmenler.
Araştırma etik ilkeler dikkate alınarak yürütülmüştür.
Çalışma grubunda yer alan öğretmenlere katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ölçek Geliştirme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |
*