Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Use of Egg Tangram in Mathematics Lessons

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 12 - 19, 26.06.2013

Öz

The activity in this study includes forming an egg tangram and various figures from the tangram pieces. In the egg tangram activity, first of all the egg tangram is obtained by using a compass, a ruler and the properties of circle. In this process written and verbal expressions of the drawings are required. Then, students are asked to form several meaningful figures from the egg tangram pieces. The activity is prepared for improving students’ spatial ability, providing their use of their mathematical communication skills, developing their psychomotor skills and helping teachers and students in the applications on subject of circle. The students are enabled to be active physically and mentally in the activity with the teacher’s guidance. The teacher can benefit from teacher guidelines throughout the activity and can make the activity steps easier to do with various cues when the student faces difficulty.

Kaynakça

  • Battista, M.T. (1990). Spatial Visualization and Gender Differences in High School Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 47-60.
  • Bulut, S. ve Köroğlu, S. (2000). On Birinci Sınıf Öğrencilerinin ve Matematik Öğretmen Adaylarının Uzaysal Yeteneklerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18, 56-61. Fennema, E. & Sherman, J. (1977). Sex-Related Differences in Mathematics Achievement, Spatial Visualization and Affective Factors. American Educational Research Journal, 14(1), 51-71.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009a). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 1-5. Sınıflar. 02.02.2009 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009b). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 6-8. Sınıflar. 02.02.2009 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010a). Ortaöğretim Geometri Dersi 9-10. Sınıflar Öğretim Programı. 02011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010b). Ortaöğretim Geometri Dersi 11. Sınıflar Öğretim Programı. 02011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Ortaöğretim Geometri Dersi 12. Sınıf Öğretim Programı. 01.12.2011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Tartre, L. A. (1990). Spatial Orientation Skill and Mathematical Problem Solving. Journal for Research in Mathematics Education, 2(3), 216-229.
  • Topbaş Tat, E. ve Bulut, S. (2009). Bir Yumurtanın Matematik Dünyasına Katkıları: Yumurta Tangram. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, s.19, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, A. (2010). 6. sınıf öğrencilerinin uzamsal göreselleştirme yeteneklerini geliştirme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(1), 256-274, [Online]: http://ilkogretimonline.org.tr adresinden 20 Ekim 2011 tarihinde indirilmiştir.

Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 12 - 19, 26.06.2013

Öz

Bu çalışmada sunulan etkinlik yumurta tangramın ve bu tangram parçalarından çeşitli şekillerin oluşturulmasını içermektedir. Yumurta tangram etkinliğinde öncelikle pergel ve cetvel kullanılarak çember özellikleri yardımıyla yumurta tangram oluşturulur. Bu süreçte yapılan çizimlerin yazılı ve sözel olarak ifade edilmesi istenmektedir. Daha sonra, öğrencilerden yumurta tangram parçalarından çeşitli anlamlı şekiller oluşturmaları istenir. Etkinlik, öğrencilerin uzamsal yeteneklerini ilerletmek, matematiksel iletişim becerilerinin kullanımını sağlamak, devinimsel yetenekleri geliştirmek ve çember konusunun uygulamalarında öğretmenlere ve öğrencilere yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Etkinlikte öğrencilerin fiziksel ve zihinsel olarak aktif olmaları öğretmen rehberliğinde sağlanmaktadır. Öğretmen, etkinlik boyunca kendisi için hazırlanmış olan öğretmen kılavuzundan yararlanabilecek ve öğrencinin zorlandığı durumlarda etkinlik adımlarını değişik ipuçlarıyla kolaylaştırabilecektir

Kaynakça

  • Battista, M.T. (1990). Spatial Visualization and Gender Differences in High School Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 47-60.
  • Bulut, S. ve Köroğlu, S. (2000). On Birinci Sınıf Öğrencilerinin ve Matematik Öğretmen Adaylarının Uzaysal Yeteneklerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18, 56-61. Fennema, E. & Sherman, J. (1977). Sex-Related Differences in Mathematics Achievement, Spatial Visualization and Affective Factors. American Educational Research Journal, 14(1), 51-71.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009a). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 1-5. Sınıflar. 02.02.2009 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009b). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 6-8. Sınıflar. 02.02.2009 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010a). Ortaöğretim Geometri Dersi 9-10. Sınıflar Öğretim Programı. 02011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010b). Ortaöğretim Geometri Dersi 11. Sınıflar Öğretim Programı. 02011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Ortaöğretim Geometri Dersi 12. Sınıf Öğretim Programı. 01.12.2011 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Tartre, L. A. (1990). Spatial Orientation Skill and Mathematical Problem Solving. Journal for Research in Mathematics Education, 2(3), 216-229.
  • Topbaş Tat, E. ve Bulut, S. (2009). Bir Yumurtanın Matematik Dünyasına Katkıları: Yumurta Tangram. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, s.19, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, A. (2010). 6. sınıf öğrencilerinin uzamsal göreselleştirme yeteneklerini geliştirme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(1), 256-274, [Online]: http://ilkogretimonline.org.tr adresinden 20 Ekim 2011 tarihinde indirilmiştir.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Topbaş Tat Bu kişi benim

Safure Bulut

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tat, E. T., & Bulut, S. (2013). Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma. İlköğretim Online, 12(1), 12-19.
AMA Tat ET, Bulut S. Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma. İOO. Mart 2013;12(1):12-19.
Chicago Tat, Emel Topbaş, ve Safure Bulut. “Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma”. İlköğretim Online 12, sy. 1 (Mart 2013): 12-19.
EndNote Tat ET, Bulut S (01 Mart 2013) Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma. İlköğretim Online 12 1 12–19.
IEEE E. T. Tat ve S. Bulut, “Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma”, İOO, c. 12, sy. 1, ss. 12–19, 2013.
ISNAD Tat, Emel Topbaş - Bulut, Safure. “Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma”. İlköğretim Online 12/1 (Mart 2013), 12-19.
JAMA Tat ET, Bulut S. Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma. İOO. 2013;12:12–19.
MLA Tat, Emel Topbaş ve Safure Bulut. “Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 1, 2013, ss. 12-19.
Vancouver Tat ET, Bulut S. Yumurta Tangramın Matematik Derslerinde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma. İOO. 2013;12(1):12-9.