Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik eğitiminin “Tevhid-i Tedrisat Kanunu”ndan sonra hazırlanan öğretim programlarındaki durumunu incelemektir. Araştırma, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk müfredatları olan “1924 İlk Mektepler Müfredat Programı” ve “1924 Orta Mektepler Müfredat Programı” üzerinden yapılmıştır. Cumhuriyet dönemi eğitim tarihi ile ilgili araştırmalarda yaygın olarak Türk Devrimi’nin Türkçe, Türk Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Vatandaşlık ve Din derslerinin içeriğinde değişime yol açtığı sıklıkla vurgulanmış, fakat matematik ve fen bilimleri eğitimi üzerindeki sonuçları incelenmemiştir. Bunun en önemli nedeni, fen ve matematik derslerinin müspet bilimlere ait konuları içerdiği için zamandan, mekândan, siyasal ve toplumsal öznelliklerden etkilenemeyeceğine ilişkin önyargıdır. Oysa Cumhuriyet’e geçişle birlikte, İmparatorluğun soyut tanım ve teorilerin ezberletilmesine ağırlık veren matematik öğretimi yerine, uygulamayı ve günlük yaşamın ihtiyaçlarını daha fazla öne çıkaran, çocuklarda dikkati, zihinsel becerileri ve yorum kapasitesini geliştirmeyi, olaylar arasında bağlantı kurmayı, sorgulamayı ve akıl yürütmeyi temel alan bir matematik ağitimi anlayışı benimsenmiştir.
Matematik Eğitimi İlköğretimde Matematik Atatürk Döneminde Matematik Matematik Müfredatları Türk Eğitim Tarihi
The purpose of this study was to examine the status of elementary school mathematics education
in the curricula developed after the act of unification of education (Tevhid-i Tedrisat Kanunu). The study was
carried out on “1924 İlk Mektepler Müfredat Programı” and “1924 Orta Mektepler Müfredat Programı” which
are the first curricula of the Turkish Republic. The research related to education history of the republican era has
generally been interested in Turkish, Turkish Literature, History, Geography, Citizenship, and Religious
education with the thought that the Turkish Revolution has changed them most however the research neglected
its impact on science and mathematics education. One of the most important reasons of this is the belief that
science and mathematics have been seen as parts of positive sciences, and that they were not affected by time,
space, political and social characteristics. When the curricula are examined, with the transition to the Republican
era, a curricular approach that is based on practice, connections to the needs of daily life, that aims to develop
such mental skills as interpretive, creative, and questioning skills in children, instead of the curricula of the
Ottoman Empire that emphasize the memorization of definitions and theorems.
Mathematics education Elementary School Mathematics education during Ataturk era Mathematics Curriculum the Turkish educational history
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |