Bu makale Türkiye’de bilgisayar eğitimine başlandığı dönemde ilgili kuruluşlardaki gelişmeleri ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda eğitim ortamları, öğretmen yetiştirme ve öğretim programı açısından yapılan çalışmaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen çalışmada gelişmiş ülkelerdeki uygulamalar ile Türkiye’de bilgisayar eğitimine başlandığı dönemde, kamu ve özel sektör, üniversiteler, Devlet Bakanlığı, TÜBİTAK gibi kuruluşlarda gerçekleştirilen uygulamalar özetlenmiştir. Daha sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nda bilgisayarların öğretim hizmetlerinde kullanım biçimlerine ilişkin uygulamalara eğitim ortamları, öğretmen yetiştirme ve öğretim programı açısından değinilmiştir. Türkiye’de 1984’de hazırlanan “Ortaöğretimde Bilgisayar Eğitimi İhtisas Komisyonu Raporu”nun uygulamadaki yansımaları ve gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla benzerlikleri açıklanmıştır. Bulgular Türkiye’deki uygulamaların gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla paralellik gösterdiğini, bilgisayar eğitimine ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitim yoluyla yetiştirilmesine öncelik verildiğini, Komisyon Raporu’nun uygulamalarda büyük ölçüde dikkate alındığını ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapıldığını göstermektedir
Bilgisayar Eğitimi Bilgisayar Eğitimi İhtisas Komisyonu Raporu Bilgisayar Destekli Öğretim Bilişim Teknolojileri Eğitimi
The purpose of this study is to introduce the developments of units of related institutions, teacher
training, educational programs and education and training conditions in MOE. The study is realized in
descriptive survey model. Related literature was reviewed in Turkey and in developed countries in 1960-1988,
and summarized the developments and related applications in Public and private sector, universities, Ministry of
State and Turkish Scientific and Technical Research Institution. Then changes in teacher training, educational
programs and education and training conditions in MOE were also summarized. The reflections of report was
explained. Findings showed that applications in Turkey were parallel to applications in developed countries,
priority were given to computer education and teacher training through in service training, the report was taken
into consideration to a great extend and cooperated with other institutions.
Teacher training Computer assisted training The Specialists’ Report on Computer Education Information technologies training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |