Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye\'de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 1010 - 1027, 26.06.2011

Öz

Bu makale Türkiye’de bilgisayar eğitimine başlandığı dönemde ilgili kuruluşlardaki gelişmeleri ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda eğitim ortamları, öğretmen yetiştirme ve öğretim programı açısından yapılan çalışmaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen çalışmada gelişmiş ülkelerdeki uygulamalar ile Türkiye’de bilgisayar eğitimine başlandığı dönemde, kamu ve özel sektör, üniversiteler, Devlet Bakanlığı, TÜBİTAK gibi kuruluşlarda gerçekleştirilen uygulamalar özetlenmiştir. Daha sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nda bilgisayarların öğretim hizmetlerinde kullanım biçimlerine ilişkin uygulamalara eğitim ortamları, öğretmen yetiştirme ve öğretim programı açısından değinilmiştir. Türkiye’de 1984’de hazırlanan “Ortaöğretimde Bilgisayar Eğitimi İhtisas Komisyonu Raporu”nun uygulamadaki yansımaları ve gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla benzerlikleri açıklanmıştır. Bulgular Türkiye’deki uygulamaların gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla paralellik gösterdiğini, bilgisayar eğitimine ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitim yoluyla yetiştirilmesine öncelik verildiğini, Komisyon Raporu’nun uygulamalarda büyük ölçüde dikkate alındığını ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapıldığını göstermektedir

Kaynakça

  • Alkan, C. (1986). Bilgisayarların eğitimde kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11(62), 9-14.
  • Arseven, A. (1986). Bilgisayar destekli öğretim. TED I. Bilgisayar Eğitimi Toplantısında Sunulmuş Bildiri.
  • Bayerisches Staatministerium für Unterricht und Kultus (1987). Gesamtkonzept für die Informationstechnische Bildung in der Schule. München.
  • Baykal, A. (1986). Bilgisayarların öğretim sistemine katkısı. Bilgisayar Dergisi, 62-66.
  • Bilgisayar Dergisi. (1982). Araştırma: Türkiye’de Eğitim Kuruluşlarında Bilgisayar.10-29.
  • Çelik, A. (1984). Bilgisayar Teknisyenlerinin Eğitimi. I. Türkiye Bilgisayar Kongresi Bildirileri, Ankara, 99-101.
  • Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli öğretim için bir model önerisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kılan, K. (1985). Türkiye’de bilgisayarın 25. yılında ilk bilgisayara ilişkin anılar. Bilişim Dergisi, Eylül-Aralık, 12-21.
  • Köksal, A. (1981). Bilişim terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları: 476.
  • Köksal, A. (1985). Bilgisayar eğitiminin ortaöğretime katkıları neler olabilir?. Bugünden Yarına Ortaöğretimimiz. Bilim Dizisi, 8, 247-269. Ankara: TED Yayınları.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1984). Ortaöğretimde bilgisayar eğitimi ihtisas komisyonu raporu. Ankara.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988a). 1988 Yılı Hizmetiçi eğitim planı. Ankara: Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988b). Hizmetiçi eğitim kuruluş, gelişme ve faaliyetler, 1960-1987. Ankara: Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı.
  • Özçubukçu, K. (1987). Türkiye’de bilgisayar destekli eğitim (BDE konusundaki gelişmelere TÜBİTAK’ın katkıları ve görüşleri . İş Vakfınca Düzenlenen Toplantıda Sunulmuş Bildiri.
  • Resmi Gazete. 1988 yılı hükümet programı. 28 Şubat 1988 tarih ve 19739 mükerrer sayı, 382.
  • Savaş, K. (1987). Bilgisayarlar ve Türk kamu yönetiminde kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). TODAİE, Ankara.

The Study of Developments in Computer Education in Turkey between1960 -1988

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 1010 - 1027, 26.06.2011

Öz

The purpose of this study is to introduce the developments of units of related institutions, teacher
training, educational programs and education and training conditions in MOE. The study is realized in
descriptive survey model. Related literature was reviewed in Turkey and in developed countries in 1960-1988,
and summarized the developments and related applications in Public and private sector, universities, Ministry of
State and Turkish Scientific and Technical Research Institution. Then changes in teacher training, educational
programs and education and training conditions in MOE were also summarized. The reflections of report was
explained. Findings showed that applications in Turkey were parallel to applications in developed countries,
priority were given to computer education and teacher training through in service training, the report was taken
into consideration to a great extend and cooperated with other institutions.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1986). Bilgisayarların eğitimde kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11(62), 9-14.
  • Arseven, A. (1986). Bilgisayar destekli öğretim. TED I. Bilgisayar Eğitimi Toplantısında Sunulmuş Bildiri.
  • Bayerisches Staatministerium für Unterricht und Kultus (1987). Gesamtkonzept für die Informationstechnische Bildung in der Schule. München.
  • Baykal, A. (1986). Bilgisayarların öğretim sistemine katkısı. Bilgisayar Dergisi, 62-66.
  • Bilgisayar Dergisi. (1982). Araştırma: Türkiye’de Eğitim Kuruluşlarında Bilgisayar.10-29.
  • Çelik, A. (1984). Bilgisayar Teknisyenlerinin Eğitimi. I. Türkiye Bilgisayar Kongresi Bildirileri, Ankara, 99-101.
  • Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli öğretim için bir model önerisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kılan, K. (1985). Türkiye’de bilgisayarın 25. yılında ilk bilgisayara ilişkin anılar. Bilişim Dergisi, Eylül-Aralık, 12-21.
  • Köksal, A. (1981). Bilişim terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları: 476.
  • Köksal, A. (1985). Bilgisayar eğitiminin ortaöğretime katkıları neler olabilir?. Bugünden Yarına Ortaöğretimimiz. Bilim Dizisi, 8, 247-269. Ankara: TED Yayınları.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1984). Ortaöğretimde bilgisayar eğitimi ihtisas komisyonu raporu. Ankara.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988a). 1988 Yılı Hizmetiçi eğitim planı. Ankara: Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988b). Hizmetiçi eğitim kuruluş, gelişme ve faaliyetler, 1960-1987. Ankara: Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı.
  • Özçubukçu, K. (1987). Türkiye’de bilgisayar destekli eğitim (BDE konusundaki gelişmelere TÜBİTAK’ın katkıları ve görüşleri . İş Vakfınca Düzenlenen Toplantıda Sunulmuş Bildiri.
  • Resmi Gazete. 1988 yılı hükümet programı. 28 Şubat 1988 tarih ve 19739 mükerrer sayı, 382.
  • Savaş, K. (1987). Bilgisayarlar ve Türk kamu yönetiminde kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). TODAİE, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hafize Keser Bu kişi benim

Necmettin Teker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Keser, H., & Teker, N. (2011). Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi. İlköğretim Online, 10(3), 1010-1027.
AMA Keser H, Teker N. Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi. İOO. Eylül 2011;10(3):1010-1027.
Chicago Keser, Hafize, ve Necmettin Teker. “Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 10, sy. 3 (Eylül 2011): 1010-27.
EndNote Keser H, Teker N (01 Eylül 2011) Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi. İlköğretim Online 10 3 1010–1027.
IEEE H. Keser ve N. Teker, “Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi”, İOO, c. 10, sy. 3, ss. 1010–1027, 2011.
ISNAD Keser, Hafize - Teker, Necmettin. “Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 10/3 (Eylül 2011), 1010-1027.
JAMA Keser H, Teker N. Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi. İOO. 2011;10:1010–1027.
MLA Keser, Hafize ve Necmettin Teker. “Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 3, 2011, ss. 1010-27.
Vancouver Keser H, Teker N. Türkiye\’de Bilgisayar Eğitiminde 1960-1988 Yılları Arasındaki Gelişmelerin İncelenmesi. İOO. 2011;10(3):1010-27.