Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal iletişim ağlarında (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) Türkçenin yanlış kullanımını belirlemeye yönelik yaptıkları projeleri inceleyerek öğrencilerin Türkçenin korunmasına dönük çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır). Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri sosyal iletişim ağlarındaki (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) yazışmalarda Türkçenin (dilin) nasıl kullanıldığı incelenmiş, yanlışları tespit etmiş ve dilin doğru kullanılmasına dönük çözüm önerileri sunmuşlardır. Öğrenciler, sosyal iletişim ağlarında Türkçe kullanım yanlışlarını ses özelikleri ile ilgili yanlış kullanımlar, sözcüklerle ilgili yanlış kullanımlar, cümleler ile ilgili yanlış kullanımlar, yazım özellikleriyle ilgili yanlış kullanımlar boyutlarında değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtları ve sürece dönük yansımalarını incelemek amacıyla da içerik analizi yapılmış ve temalar altında gruplanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları, araştırmacıları 3 ana temaya ulaştırmıştır. Bunlar; bireysel adımlar, toplumsal adımlar ve kurumsal adımlar olarak sınıflandırılmış, öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları bu üç başlık altında incelenmiştir. Raporlar incelendiğinde, öğrencilerin öğrenciler dili korumak için kendilerinin yapabileceklerinden, toplumsal olarak yapılabileceklerden ve resmi ve özel kurumların Türkçeyi korumak için yapabileceklerinden söz ettikleri görülmektedir
The purpose of this study is to put the suggestions of the students for the solutions towards caring
Turkish by examining their projects carried out by Primary School 7th and 8th grade students in the online social
networks (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) in order to detect the wrong use of Turkish. The case study
among the qualitative research methods was used. In the study, 7th and 8th grade students examined how Turkish
(language) is used in the correspondences in the online social networks (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter,
Blogs), detected the mistakes and presented solution suggestions towards the correct use of the language. The students
assessed the mistakes in the use of Turkish in the online social networks with the dimensions of the mistakes about the
phonetics, the mistakes about the words, mistakes about the sentences and the mistakes about the spelling. The content
analysis was carried out in order to examine the answers given by the students to the open- ended questions and their
reflections towards the process and categorized under themes. As a result, the reflections of the student relating to the
process provided the researchers with 3 main themes. These are categorized as the individual steps, the social steps and
the institutional steps and the reflections of the students relating to the process were examined under these three
headings. When the reports are examined, it is observed that the students talked about the things which can be done by
the students themselves, by the society and governmental and private institutions in order to care Turkish.
online social networks degeneration of the language language mistakes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |