BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Six Grade Science Textbooks According To Constructivist Learning Theory

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 111 - 126, 01.03.2008

Kaynakça

  • Akar, H. Ve Yıldırım, A. (2004). Olu turmacı Ö retim Etkinliklerinin Sınıf Yönetimi Dersi’nde Kullanılması: Bir Eylem Ara tırması. Sabancı Üniversitesi, yi Örnekler Konferansı.
  • Akgün, E. (2005). Uygulayanların Deneyim ve Görü leriyle Yapıcı Yakla ım ve Yapıcı Yakla ımların Uygulanması Öncesinde Yapılması Önerilen Ara tırmalar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Elektronik E itim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-18. [Online]: http://efdergi.yyu.edu.tr adresinden 25 Nisan 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı Kuramda Fen Ö retmenin Rolü. lkö retim Online, 4(2), 55-64. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 30 Kasım 2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Driver, R. and Bell, B.F. (1986). Students’ thinking and the learning of science: a constructivist view. SSR, Mar. 443-456.
  • Duit, R. and Treagust, D. (1998). Learning in Science - From Behaviourism Towards Social Constructivism and Beyond. In Fraser, B. J. & Tobin, K. G. (Eds.), International Handbook of Science Education, Kluwer Academic Publishers.
  • Gürol, M. (2002). E itim Teknolojisinde Yeni Paradigma: Olu turmacılık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 159-183.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 a). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 b). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ö retmen Kılavuz Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 c). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ö renci Çalı ma Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Kılıç, G.B. (2001). Olu turmacı Fen Ö retimi. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri, 1(1), 7-22.
  • Köseo lu, F. ve Kavak, N. (2001). Fen Ö retiminde Yapılandırıcı Yakla ım. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-148.
  • Köseo lu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akku , H., Budak, E., Tümay, H., Kadayıfçı, H. ve Ta delen, U. (2003). Yapılandırmacı Ö renme Ortamı çin Bir Fen Ders Kitabı Nasıl Olmalı? (1. Baskı). Ankara, Asil Yayın Da ıtım.
  • Küçüközer, H. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Kuramına Dayalı Olarak Geli tirlen Ö retim Modelinin Lise 1. Sınıf Ö rencilerinin Basit Elektrik Devrelerine li kin Kavramsal Anlamalarına Etkisi.. Yayınlanmamı doktara tezi, Balıkesir Üniversitesi, Türkiye.
  • Matthew, K. ve Treagust, D.F. (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program using interactive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology, 17(1), 64-79.
  • Novak, J. Ve Gowin, D. B. (1984). Learning How To Learn. Cambridge University Press.
  • Özgür, S. ve Darley, B. (2002). Comparaison des conceptions des élèves turcs et français à propos du concept de respiration en classe de 5ème. Paper presented at XXIV Journées Internationales Sur La Communication, L’éducat On Et La Culture Scientifiques et industrielles. 18-22 Mars, Chamonix, France.
  • Özgür, S. ve Bostan, A. (2007). Atom Kavramını Epistemolojik Analizi ve Ö rencilerin Konu le lgili Kavram Yanılgılarının Kar ıla tırılması. New World Sciences Academy, 2(3), 214-231.
  • Özmen, H. (2004). Fen Ö retiminde Ö renme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Ö renme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1). [Online]: http://www.tojet.net/articles/3114.htm adresinden 29 Mart 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Cook, P. M. (2006). Visual Representations in Science Education: The Influence of Prior Knowledge and Cognitive Load Theory on Instructional Design Principles. Science Education, 90(6), 1073- 1091.
  • Sözbilir, M., enocak, E. ve Dilber, R. (2006). Ö renci Gözüyle Fen Bilgisi Ö retmenlerinin Derslerde Olu turmacılı a Dayalı Ö retim Yöntemlerini Ne Kadar Kullandıklarına Yönelik Bir Ara tırma. Kastamonu E itim Dergisi, 14(2), 481-492.
  • URL-(2007). Students’ Misconceptions In Science- The Color Of Blood [Online]: Retrieved on 21- May-2007, at URL : http://www.msu.edu.
  • Widodo, A., Duit, R. and Müller, C. (2002). Constructivist views of teaching and learning in practice: Teachers’views and classroom behaviour. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Yakla ımının Ö renenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bili -Ötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi le Ö renme Sürecine Katkıları. Yayınlanmamı doktara tezi, Hacettepe Üniversitesi, Türkiye.

Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 111 - 126, 01.03.2008

Kaynakça

  • Akar, H. Ve Yıldırım, A. (2004). Olu turmacı Ö retim Etkinliklerinin Sınıf Yönetimi Dersi’nde Kullanılması: Bir Eylem Ara tırması. Sabancı Üniversitesi, yi Örnekler Konferansı.
  • Akgün, E. (2005). Uygulayanların Deneyim ve Görü leriyle Yapıcı Yakla ım ve Yapıcı Yakla ımların Uygulanması Öncesinde Yapılması Önerilen Ara tırmalar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Elektronik E itim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-18. [Online]: http://efdergi.yyu.edu.tr adresinden 25 Nisan 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı Kuramda Fen Ö retmenin Rolü. lkö retim Online, 4(2), 55-64. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 30 Kasım 2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Driver, R. and Bell, B.F. (1986). Students’ thinking and the learning of science: a constructivist view. SSR, Mar. 443-456.
  • Duit, R. and Treagust, D. (1998). Learning in Science - From Behaviourism Towards Social Constructivism and Beyond. In Fraser, B. J. & Tobin, K. G. (Eds.), International Handbook of Science Education, Kluwer Academic Publishers.
  • Gürol, M. (2002). E itim Teknolojisinde Yeni Paradigma: Olu turmacılık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 159-183.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 a). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 b). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ö retmen Kılavuz Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Keskin, M. Ö., Uysal, E. ve Ka ker, . Ö. (2006 c). lkö retim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ö renci Çalı ma Kitabı, (1. Baskı). Ankara, Doku Yayıncılık.
  • Kılıç, G.B. (2001). Olu turmacı Fen Ö retimi. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri, 1(1), 7-22.
  • Köseo lu, F. ve Kavak, N. (2001). Fen Ö retiminde Yapılandırıcı Yakla ım. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-148.
  • Köseo lu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akku , H., Budak, E., Tümay, H., Kadayıfçı, H. ve Ta delen, U. (2003). Yapılandırmacı Ö renme Ortamı çin Bir Fen Ders Kitabı Nasıl Olmalı? (1. Baskı). Ankara, Asil Yayın Da ıtım.
  • Küçüközer, H. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Kuramına Dayalı Olarak Geli tirlen Ö retim Modelinin Lise 1. Sınıf Ö rencilerinin Basit Elektrik Devrelerine li kin Kavramsal Anlamalarına Etkisi.. Yayınlanmamı doktara tezi, Balıkesir Üniversitesi, Türkiye.
  • Matthew, K. ve Treagust, D.F. (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program using interactive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology, 17(1), 64-79.
  • Novak, J. Ve Gowin, D. B. (1984). Learning How To Learn. Cambridge University Press.
  • Özgür, S. ve Darley, B. (2002). Comparaison des conceptions des élèves turcs et français à propos du concept de respiration en classe de 5ème. Paper presented at XXIV Journées Internationales Sur La Communication, L’éducat On Et La Culture Scientifiques et industrielles. 18-22 Mars, Chamonix, France.
  • Özgür, S. ve Bostan, A. (2007). Atom Kavramını Epistemolojik Analizi ve Ö rencilerin Konu le lgili Kavram Yanılgılarının Kar ıla tırılması. New World Sciences Academy, 2(3), 214-231.
  • Özmen, H. (2004). Fen Ö retiminde Ö renme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Ö renme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1). [Online]: http://www.tojet.net/articles/3114.htm adresinden 29 Mart 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Cook, P. M. (2006). Visual Representations in Science Education: The Influence of Prior Knowledge and Cognitive Load Theory on Instructional Design Principles. Science Education, 90(6), 1073- 1091.
  • Sözbilir, M., enocak, E. ve Dilber, R. (2006). Ö renci Gözüyle Fen Bilgisi Ö retmenlerinin Derslerde Olu turmacılı a Dayalı Ö retim Yöntemlerini Ne Kadar Kullandıklarına Yönelik Bir Ara tırma. Kastamonu E itim Dergisi, 14(2), 481-492.
  • URL-(2007). Students’ Misconceptions In Science- The Color Of Blood [Online]: Retrieved on 21- May-2007, at URL : http://www.msu.edu.
  • Widodo, A., Duit, R. and Müller, C. (2002). Constructivist views of teaching and learning in practice: Teachers’views and classroom behaviour. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Yakla ımının Ö renenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bili -Ötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi le Ö renme Sürecine Katkıları. Yayınlanmamı doktara tezi, Hacettepe Üniversitesi, Türkiye.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Küçüközer

Ayberk Bostan

Zeynep Kenar Bu kişi benim

Sevda Seçer Bu kişi benim

Selin Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçüközer, H., Bostan, A., Kenar, Z., Seçer, S., vd. (2008). Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(1), 111-126.
AMA Küçüközer H, Bostan A, Kenar Z, Seçer S, Yavuz S. Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi. İOO. Mart 2008;7(1):111-126.
Chicago Küçüközer, Hüseyin, Ayberk Bostan, Zeynep Kenar, Sevda Seçer, ve Selin Yavuz. “Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 7, sy. 1 (Mart 2008): 111-26.
EndNote Küçüközer H, Bostan A, Kenar Z, Seçer S, Yavuz S (01 Mart 2008) Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 7 1 111–126.
IEEE H. Küçüközer, A. Bostan, Z. Kenar, S. Seçer, ve S. Yavuz, “Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi”, İOO, c. 7, sy. 1, ss. 111–126, 2008.
ISNAD Küçüközer, Hüseyin vd. “Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 7/1 (Mart 2008), 111-126.
JAMA Küçüközer H, Bostan A, Kenar Z, Seçer S, Yavuz S. Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi. İOO. 2008;7:111–126.
MLA Küçüközer, Hüseyin vd. “Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 1, 2008, ss. 111-26.
Vancouver Küçüközer H, Bostan A, Kenar Z, Seçer S, Yavuz S. Altıncı Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Değerlendirilmesi. İOO. 2008;7(1):111-26.