Bu araştırma, yapılandırmacı karma öğrenme ortamının, dinleme ve konuşma becerisi yeterliklerine etkisini belirlemek üzere gerçekleştirilmiştir. Dinleme becerisinin, dinleme ve dinlediğini anlama boyutlarında; konuşma becerisinin ise konuşma ve sözlü anlatım boyutlarında ele alındığı araştırmada, deneysel yöntem ve ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Uygulamalar yüz yüze ve çevrim içi etkinlikler birbirini tamamlayacak biçimde düzenlenmiş ve değerlendirmeler ölçütlerin yer aldığı gözlem formları kullanılarak öz değerlendirme ve öğretmen değerlendirmesi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Bulgular, yapılandırmacı karma öğrenme ortamının dinleme, dinlediğini anlama, konuşma ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmede etkili olduğunu göstermiştir.
Yapılandırmacı öğrenme ortamı karma öğrenme ortamı dinleme dinlediğini anlama konuşma sözlü anlatım
This study was carried out to identify the effects of constructivist blended learning environment (CBLE) on the listening and speaking skill competencies. Focusing on the listening and listening comprehension dimensions of listening skills and speaking and oral expression dimensions of speaking skills, the experimental research design with pre-posttest control group was applied. The study was designed in the face-to-face and online modes complementing each other. Self-assessment and teacher evaluation forms with criteria provided were completed during the activities. The collected data reveal that listening and speaking activities in the CBLE were effective in improving the listening, listening comprehension, speaking and oral expression skills of the fourth grade primary school students
Constructivist learning environment blended learning environment listening listening comprehension speaking oral expression
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 3 |