Bu araştırmanın amacı görsel sanatlar
alanındaki öğretmen adaylarının resim-iş öğretmenliği kavramına ilişkin
algılarını ortaya koydukları metaforlar ve bu metaforlara ilişkin düşünceleri
çerçevesindeki görüşleri aracılığı ile belirlemektir. Bu amaçla araştırma
verileri 2014-2015 güz döneminde Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde araştırmacı tarafından yürütülen Bilimsel Araştırma
Yöntemleri dersi kapsamında 40 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırma
verileri sosyal paylaşım ağları aracılığı ile ve açık uçlu sorulardan anket
formları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma
yöntemlerinden tematik analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının
resim-iş öğretmenliği kavramı algılarına ilişkin metaforlar bisiklet kar tanesi, galaksi, kapan, basketbol
koçluğu, cesaret, gökkuşağı, özgürlük gibi dikkat çekici birçok tema içermekte
ve çok çeşitlilik göstermektedir.
Metafor öğretmen algısı güzel sanatlar eğitimi öğretmen adayı
purpose of this study is to determine the fine arts education teacher
candidates’ perception about concept of teacher through metaphors. This
qualitative study applied phenomenology as research method. The research was
carried out by participating of 40 teacher candidates at Anadolu University,
Faculty of Education, and Department of Fine Arts Education through the
Research Methodologies lesson directed by the researcher, in 2014-2015 fall
semester. The research data were collected by the social network sharing of
the participants and by an open-ended questionnaire. Thematic analysis
technique which is a qualitative research method were used to analyze the
data. Teacher candidates explained the concept of teacher with much more
categorized metaphors such as bicycle snowflake, galaxy, snatch, basketball
coaching, courage, rainbow, freedom
Metaphor teacher perception fine arts education fine arts education teacher candidate
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.