Öğrencilerin
kavramsal ve derinlemesine bilgi düzeylerini artırmak, araştırma, sorgulama ve eleştirel
düşünme becerilerini geliştirmek için eğitimde kullanılan stratejilerden biri
argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımıdır. Çalışmanın amacı,
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) sürecinde öğrencilerin sözlü
tartışmalara katılım sıklığını ortaya çıkarmak, ATBÖ yaklaşımın öğrencilerin tartışmaya
karşı isteklilikleri üzerine etkisi ve tartışma isteklilikleriyle tartışmalara
katılım sıklıkları arasındaki ilişki düzeyini incelemektir. Bu nicel çalışmada,
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde eğitim gören 3.sınıf
öğrencileri (N=48, Kadın:20, Erkek:28) ile çalışılmıştır. Katılımcılar, uygun
örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Araştırma uzaktan eğitim dersin
kapsamında yürütülmüştür. Uygulama süresince öğrenciler 3-4 kişilik gruplar
halinde 13 farklı gruba ayrılmıştır. Araştırmada nicel veriler, betimsel analiz ve çıkarımsal analiz
yöntemleriyle (bağımlı örneklem t-testi, Pearson korelasyon) analiz edilmiştir.
Nitel verilerin analizi yapılırken, Nvivo programından yararlanılarak içerik
analizi yapılmıştır. Sonuçlar, ATBÖ yaklaşımının öğrencilerin tartışma
istekliliğini artırdığını ve düşük düzeyde de olsa tartışma istekliliği ile
öğrencilerin tartışmaya katılım sıklıklarının pozitif ilişkili olduğunu
göstermiştir.
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme argümantasyon çevrimiçi tartışma
Argumentation
based inquiry approach is one of the ways used in education in order to
increase students’ conceptual and deep learning, and improve their research,
inquiry, and critical thinking skills. The aim of this study is to investigate
students’ participation ratio into discussion oriented argumentation in the
argumentation based inquiry approach process as well as the relationship
between the effect of this approach on students’ discussion willingness and
their discussion willingness and participation ratio into discussion. In this
study, convergent parallel design from mixed-method research designs was
applied. This study was conducted with junior students (N=48, Female: 20,
Male: 28) educated in the Department of Computer Education and Instructional
Technology. They were selected based on convenience sampling method, and the
data was collected in fall semester in the academic year of 2016-2017. The
research was conducted in the course Distance Education which was designed
based on scientific argumentation based learning approach. During the
treatment process, students were grouped into 13 different groups composed of
3-4 students. The quantitative data was analyzed with descriptive statistics
and inferential statistics (t-test, Spearman correlation). The qualitative
data was analyzed through Nvivo based on content analysis. The findings
indicated that argumentation based inquiry approach increased students’
discussion willingness, and there was a positive significant relationship,
though being at a low level, between their discussion willingness and
participation ratio into discussion.
Argumentation based inquiry approach argumentation online discussion discussion willingness.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.