Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Use of Learning Strategies in Piano Education in terms of Opinions of Piano Educators and Students

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 1, 334 - 345, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.538556

Öz

The aim of this study is to evaluate the use of learning strategies in piano education in terms of opinions of piano educators and students. The study group of the study is composed of piano educators (n: 5) who are working in Muğla Sıtkı Koçman University Fine Arts Education - Music Education Department voluntarily participating in the research and the 4th grade students who take piano education in the Fall Semester of 2018-2019 Academic Year (n: 10).In this study, for the purpose of detailed and in-depth data collection, direct learning of individual perceptions and perspectives of participants, and to understand and explain the current situation qualitative research approach is used. In this framework, the research data is obtained by using semi-structured interview form which is formed by researchers and analyzed,descriptively. As a result of this study, it is determined that the instructors partially use learning strategies in piano education, and the great majority of the students do not use learning strategies, effectively.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz ve Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertem, Ş. (2003). Ankara Anadolu güzel sanatlar lisesi müzik bölümü temel piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumları ve örgütleme stratejisinin etkililik düzeyi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Er, K. O. ve Özer, K. Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26),67-86.
  • Kandemir, Ö. (2018, Ekim). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eserini ilk çalışma aşamasındaki öğrenme başarıları: Parçadan bütüne stratejisine karşı armonik özetleme stratejisi. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulmuştur. Bodrum/Muğla.
  • Kılınçer, Ö. ve Aydıner, M. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(2). 1-33.
  • Molumby, M. M. (2004). The application of different teaching strategies reflective of individual students’ learning modalities in the university flute studio class. Unpublished Doctoral Thesis, The Ohio State University, Ohio, USA.
  • Nielsen, S. (2001). Self-regulating learning strategies in instrumental music practice. Music Education Research, 3 (2). 155-167.
  • Öztürk, B. (1995). Genel öğrenme stratejilerinin öğrenciler tarafından kullanılma durumları. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim (25. Baskı). Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Türkmen, E. F. (2017). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Yıldızlar, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42: 430-440.
  • Yıldırım ve Şimşek. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üst bilişsel farkındalığa etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yokuş, H. ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için stratejisi rehberi I: Öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.

Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 1, 334 - 345, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.538556

Öz

Bu araştırmanın amacı, piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmakta olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan piyano eğitimcileri (n:5) ile her bir piyano eğitimcisinin 2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılı Güz Yarıyılında piyano eğitimi alan 4. sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilmiş iki öğrencisi (n: 10) oluşturmaktadır. Araştırmada, ayrıntılı ve derinlemesine veri toplama, katılımcıların bireysel algılarını ve bakış açılarını doğrudan öğrenme, mevcut durumu anlama ve açıklama amacıyla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bu çerçeve de araştırma verileri görüşme tekniklerinden araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretim elemanlarının piyano eğitiminde öğrenme stratejilerini kısmen kullandıkları, öğrencilerin ise büyük çoğunluğunun öğrenme stratejilerini etkin bir şekilde kullanmadıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz ve Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertem, Ş. (2003). Ankara Anadolu güzel sanatlar lisesi müzik bölümü temel piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumları ve örgütleme stratejisinin etkililik düzeyi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Er, K. O. ve Özer, K. Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26),67-86.
  • Kandemir, Ö. (2018, Ekim). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eserini ilk çalışma aşamasındaki öğrenme başarıları: Parçadan bütüne stratejisine karşı armonik özetleme stratejisi. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulmuştur. Bodrum/Muğla.
  • Kılınçer, Ö. ve Aydıner, M. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(2). 1-33.
  • Molumby, M. M. (2004). The application of different teaching strategies reflective of individual students’ learning modalities in the university flute studio class. Unpublished Doctoral Thesis, The Ohio State University, Ohio, USA.
  • Nielsen, S. (2001). Self-regulating learning strategies in instrumental music practice. Music Education Research, 3 (2). 155-167.
  • Öztürk, B. (1995). Genel öğrenme stratejilerinin öğrenciler tarafından kullanılma durumları. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim (25. Baskı). Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Türkmen, E. F. (2017). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Yıldızlar, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42: 430-440.
  • Yıldırım ve Şimşek. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üst bilişsel farkındalığa etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yokuş, H. ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için stratejisi rehberi I: Öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Kandemir 0000-0002-5086-5112

Tuba Yokuş Bu kişi benim 0000-0002-6004-5003

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kandemir, Ö., & Yokuş, T. (2020). Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556
AMA Kandemir Ö, Yokuş T. Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. Nisan 2020;21(1):334-345. doi:10.17679/inuefd.538556
Chicago Kandemir, Özlem, ve Tuba Yokuş. “Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri Ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 1 (Nisan 2020): 334-45. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556.
EndNote Kandemir Ö, Yokuş T (01 Nisan 2020) Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 1 334–345.
IEEE Ö. Kandemir ve T. Yokuş, “Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”, INUEFD, c. 21, sy. 1, ss. 334–345, 2020, doi: 10.17679/inuefd.538556.
ISNAD Kandemir, Özlem - Yokuş, Tuba. “Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri Ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (Nisan 2020), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556.
JAMA Kandemir Ö, Yokuş T. Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. 2020;21:334–345.
MLA Kandemir, Özlem ve Tuba Yokuş. “Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri Ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 1, 2020, ss. 334-45, doi:10.17679/inuefd.538556.
Vancouver Kandemir Ö, Yokuş T. Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. INUEFD. 2020;21(1):334-45.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.