Amaç ve Kapsam

Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi (IPERJ), temel eğitim alanında öğretmen yetiştirme ve geliştirme ile eğitime yönelik özgün bir değeri olan akademik ve evrensel bilim ölçütleri doğrultusunda hazırlanmış nicel, nitel ve karma araştırmalar ile kuramsal çalışmaların sunulduğu uluslararası bilimsel ve akademik bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Dergimiz, meslektaşlarımızın katkıları ile yaygınlığın arttırmayı amaç edinmiştir.

Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi (IPERJ), ilkokul ve okulöncesi eğitim alanlarında yapılan özgün bir değere sahip, yüksek nitelikli nicel, nitel ve karma araştırmaların yanında kuramsal çalışmaları da içeren makaleleri yayımlanmaktadır. IPERJ dergisi kapsamında aşağıdaki temaları içeren yayınlar yapılmaktadır.

- İlkokul ve okulöncesi eğitim kademelerindeki temel problemleri belirleyen ve uygulamaları irdeleyen çalışmalar,

- Görev yapan ilkokul ve okulöncesi öğretmenlerinin ve temel eğitim paydaşlarının yeterliklerini belirleyen, eğitim süreçlerine geliştirmeyi içeren çalışmalar,

- Temel eğitim alanındaki öğretmen adaylarının niteliklerini arttıran, öğretmen eğitimi modellerini irdeleyen ve uygulayan, yenilikçi öğretmen eğitimi uygulamalarına yönelik çalışmaları,

- Temel eğitim alanına yönelik meta-analiz, meta-sentez çalışmaları,

- Okulöncesi ve ilkokula devam eden öğrencilerin gelişim süreçlerine etki edebilecek bütün çalışmaları,

- Temel eğitim alanında yeni bir model geliştiren ve disiplinler arası çalışmalar,

- Okulöncesi ve ilkokula yönelik ölçme araçlarının geliştirildiği ve denendiği çalışmalar,

- Temel eğitim alanında gerçekleştirilen eğitsel uygulamalarda teknoloji entegrasyonu içeren çalışmalar,

- Temel eğitim alanında yapılacak olan kuramsal çalışmalar.

Yayımlanma Ayları
Mart Temmuz Kasım
Son Güncelleme Zamanı: 22.11.2024 11:28:44