Gelişim, kalıtım ile çevrenin etkileşimi doğrultusunda devamlılığını sağlar. Çevreden gelebilecek tüm değişimlerin (olumlu-olumsuz), gelişimi etkileyeceği söylenebilir. Günümüzde yaşanan COVID 19 pandemisi de bu kapsamda önemli çevre etkilerinden birisidir. Bu araştırmada, pandemi kısıtlamalarının büyük bir bölümü kaldırılmış olsa da halen devam eden COVID 19 sürecinde 36-60 ay çocukların sosyal ve duygusal yeterliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın örneklem grubunu Denizli ili Pamukkale ilçesinde bağımsız anaokuluna devam eden 87’si (%51.2) kız, 83’ü (%48.8) erkek 170 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (OSBED), Duygu Düzenleme Ölçeği ve araştırmacılar tarafından oluşturulmuş Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre çocukların duygu düzenleme becerileri ile sosyal becerilerinden başlangıç becerileri, akademik destek becerileri ve arkadaşlık becerileriyle yüksek düzeyde olumlu yönde ilişkili olduğu görülmektedir. Çocukların değişkenlik/olumsuzluk düzeyleri ile sosyal becerilerden başlangıç becerileri ve sosyal becerilerinden arkadaşlık becerileri arasında ise olumsuz yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.
Sosyal Duygusal Yeterlilik Sosyal Beceri Duygu Düzenleme Okul Öncesi Dönem
Development proceeds as a result of the interaction of heredity and environment. It can be said that positive or negative changes that may come from the environment will affect the development. The current COVID 19 pandemic is one of the important environmental effects in this context. In this study, it is aimed to evaluate the social and emotional competencies of 36-60 month-old children in the on going COVID 19 process, although most of the pandemic restrictions have been lifted. The sample group of the research, which was carried out in the relational survey model, which is one of the quantitative research methods, consists of 170 children, i.e., 87 girls (51.2%) and 83 boys (48.8%), attending independent preschool in Pamukkale district of Denizli province. In the research, Preschool Social Skills Assessment Scale, Emotion Regulation Scale and Personal Information Form created by the researchers were used as data collection tools. According to the results of the study, it is seen that there is a high level of positive correlation among children's emotion regulation skills and social skills, initial skills, academic support skills and friendship skills, while there is a negative significant relationship among children's lability/negativity levels and two sub categories skills of social skills; namely, initial skills and friendship skills.
Social emotional competencies social skills emotional regulation preschool period
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 8 |