The aim of this study was to examine the errors of gifted students regarding the concepts of height and diagonal in Geometry. Eighteen gifted students studying at a Science and Art Center in central Anatolia participated in the study. A knowledge test consisting of 5 questions was prepared to collect data. The knowledge test was applied to gifted students. Descriptive analysis method was used to analyze the data in the study. The data obtained in line with the responses of the students to the knowledge test used as a data collection tool were classified under categories in line with the purpose of the study by coding the errors in the solutions of the questions. According to the data obtained, it was concluded that the concept of diagonal and height, which constitute the basis of many subjects in geometry education of gifted individuals, should be emphasized more.
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Niğde Ömer Halisdemir University Social and Humanities Scientific Research and Publication Ethics Board The date and number of the ethical assessment decision: 31.01.2024 and 2024/01-16
The aim of this study was to examine the errors of gifted students regarding the concepts of height and diagonal in Geometry. Eighteen gifted students studying at a Science and Art Center in central Anatolia participated in the study. A knowledge test consisting of 5 questions was prepared to collect data. The knowledge test was applied to gifted students. Descriptive analysis method was used to analyze the data in the study. The data obtained in line with the responses of the students to the knowledge test used as a data collection tool were classified under categories in line with the purpose of the study by coding the errors in the solutions of the questions. According to the data obtained, it was concluded that the concept of diagonal and height, which constitute the basis of many subjects in geometry education of gifted individuals, should be emphasized more.
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Niğde Ömer Halisdemir University Social and Humanities Scientific Research and Publication Ethics Board The date and number of the ethical assessment decision: 31.01.2024 and 2024/01-16
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "