Bu araştırmada okul öncesi dönemde işitme yetersizliği olan çocukların erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde özel eğitim ve okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları materyallerin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma olarak desenlenmiş ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini 5 özel eğitim, 5 okulöncesi öğretmenin erken okuryazarlık çalışma ve etkinliklerinde kullandıkları materyaller oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında 4 sıralama kartı, 1 tek kart, 3 kitap, 5 çalışma kâğıdı ve 11 diğer materyal olmak üzere toplam 24 materyal incelenmiştir. Verilerin analizi araştırmacılar tarafından hazırlanan kontrol listesiyle yapılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak öğretmenlerin kullandıkları materyallerin çeşitli açılardan erken okuryazarlık becerilerine katkı sağlasalar da tür, çeşitlilik ve zenginlik açısından sınırlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
İşitme yetersizliği erken okuryazarlık becerileri okul öncesi eğitim materyal doküman incelemesi
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Sakarya Üniversitesi Eğitim Araştırmaları ve Yayın Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Protokol No: 23/11/2023- E-61923333-050.99-308501
TÜBİTAK
1919B012302646
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/1. kapsamında desteklenen bu proje için TÜBİTAK'a teşekkür ederiz.
This study aims to evaluate the materials used by special education and preschool teachers in supporting the early literacy skills of children with hearing impairment in preschool period. The research was designed as qualitative research and document analysis method was used. The data of the study consisted of the materials used by 5 special education and 5 preschool teachers in early literacy studies and activities. Within the scope of this study, a total of 24 materials were analyzed, including 4 sorting cards, 1 single card, 3 books, 5 worksheets and 11 other materials. The data were analyzed using a checklist prepared by the researchers. Based on the research findings, it was concluded that although the materials used by teachers contribute to early literacy skills in various aspects, they are limited in terms of type, variety and richness.
Hearing impairment early literacy skills preschool education material document review
1919B012302646
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşitme Engelli Eğitimi |
Bölüm | Öğretim Uygulaması |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012302646 |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "