The Flipped Classroom Model (FCM) is recognized as an effective strategy in modern education. With technological advancements, integrating models like FCM is crucial. The COVID-19 pandemic further highlighted the importance of technology-based FCM in addressing educational needs. This study aims to examine literature on the use of FCM in higher education through a systematic review. The Web of Science (WoS) database was searched for studies published between 2020 and 2023. Following inclusion/exclusion criteria, 31 studies were analyzed. The findings were reported in line with the PRISMA guidelines. The results indicated that the highest number of studies were conducted in 2022, with China and Spain as the leading countries. The USA had the highest citation count. Most studies were quantitative, and a variety of data collection methods were utilized. The study is expected to identify trends in the use of FCM in higher education and provide guidance to researchers.
Bilgilendirme Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
-
Ters yüz sınıf modeli (TSYM) modern eğitimde etkili bir strateji olarak tanınmaktadır. Teknolojik gelişmelerle birlikte, TSYM gibi modellerin entegrasyonu kritik hale gelmiştir. COVID-19 pandemisi, eğitim ihtiyaçlarını karşılamada teknoloji tabanlı TSYM’nin önemini bir kez daha vurgulamıştır. Bu çalışmada yükseköğretimde TYSM’nin kullanımına ilişkin literatürde yer alan çalışmaların sistematik tarama metodu ile incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, Web of Science (WoS) veri tabanında 2020-2023 yıllarına ilişkin tarama gerçekleştirilmiştir. Dahil etme/hariç tutma kriterleri kapsamında 31 çalışma incelenmiştir. Bulgular “Preferred Reporting Items for Systematic Review and Meta-Analysis” (PRISMA) ilkeleri doğrultusunda raporlanmıştır. En çok çalışmanın 2022 yılında, çoğunlunun ise Çin ve İspanya’da yürütüldüğü, Amerika’nın en yüksek atıf sayısına sahip olduğu, nicel araştımaların çoğunlukta olduğu ve veri toplama yöntemlerinde çeşitliliğin olduğu anlaşılmıştır. Çalışmanın, yükseköğretimde TYSM'ye yönelik eğilimleri ortaya koyarak araştırmacılara rehberlik etmesi beklenmektedir.
-
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
-
-
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
| Bölüm | İnceleme Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Erken Görünüm Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "