The aim of this study is to examine scientific
inquiry skills perceptions of secondary students in term of curiosity,
motivation and attitude. For this purpose, the research was designed in the
relational scanning model. The sample of study consisted of 186 secondary
school students in the 2017-2018 academic year from Siirt Center. In the study,
some scales are used collections tools as follows: scientific inquiry skills
perceptions towards science course scale, science curiosity scale, motivation
towards science learning scale and attitude towards science course. The
correlation and linear multiple regression analysis are used in the analysis of
the data. The research showed that curiosity, motivation and attitude variables
of secondary school students significant predictor of scientific inquiry skills
perceptions. The results obtained are
discussed with regard to the literature on science education.
Science curiosity motivation attitude scientific inquiry skills
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin
bilimsel sorgulama becerileri algılarını Fen’e merak, motivasyon ve tutum
açısından incelemektir. Bu çerçevede araştırma ilişkisel tarama modeline göre
tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim ve öğretim
yılında Siirt il merkezde öğrenim gören 186 ortaokul öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak “Fen’e Yönelik Bilimsel Sorgulama Becerileri Algı
Ölçeği”, “Fen’e Karşı Merak
Ölçeği”, “Fen Öğrenmeye Yönelik
Motivasyon Ölçeği” ve “Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Veriler korelasyon ve çoklu regresyon analizi teknikleri
kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulguları Fen’e karşı merak, motivasyon
ve tutumun ortaokul öğrencilerinin bilimsel sorgulama becerileri algılarının
önemli yordayıcıları olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlar fen eğitimi
ile ilgili alanyazın dikkate alınarak tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "