Bu araştırmada matematik ve fen bilimleri
öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarıları
üzerindeki etkisini incelemek amacıyla meta-analiz çalışması yapılmıştır.
Araştırmada 2008-2018 yılları arasında gerçekleştirilmiş 35 çalışma incelenmiş
ve dâhil edilme kriterlerine uygun olan 25 çalışma meta-analiz yöntemiyle
birleştirilmiştir. Çalışmalar birleştirilirken yapının heterojen olmasından
dolayı rastgele etkiler modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, matematik
ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik
başarısına etki büyüklüğü 0.807 olarak bulunmuştur. Bu değer yapılan
sınıflandırmaya göre geniş düzeyde bir etki büyüklüğüdür. Buna göre akıllı
tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısını arttırmada olumlu yönde ve
geniş düzeyde bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarıya
olan etki büyüklüğü örneklem grubuna göre farklılaşırken, yayım türü, yayım
yılı, örneklem büyüklüğü ve disiplin alanlarına göre farklılaşmamaktadır.
akıllı tahta meta-analiz matematik fen bilimleri akademik başarı
In this study, a meta-analysis study was
conducted to investigate the effect of the use of smart board on students’
academic achievement in the teaching of mathematics and science. In this
meta-analysis research, 35 studies carried out between 2008-2018 were analyzed
and 25 studies suitable for inclusion criteria were combined with the
meta-analysis method. Because of the heterogeneous structure, random effects
model was used while combining the studies. At the end of the current research,
the effect size of the smart board usage on students’ achievement in
mathematics and science was found as 0.807. According to the classification,
this rate is a large impact size. The research leads to conclusion that usage
of smart boards has a large and positive impact on improving students’ academic
achievement. While the effect size to the academic achievement varies according
to the sample group, it does not vary with respect to publication type,
publication year, sample size and disciplinary areas.
smart board meta-analysis mathematics science academic achievement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "