Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokulda STEM: Öğrencilerin Kariyer İlgileri ve Tutumları

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 13, 213 - 232, 30.04.2019
https://doi.org/10.18009/jcer.538352

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinin STEM kariyer ilgilerinin ve STEM’e yönelik tutumlarının bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden
tarama deseni ile tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ege Bölgesi’nde yer
alan bir ilde öğrenim görmekte olan 758 öğrenci oluşturmuştur. İlkokul öğrencilerinin
STEM kariyer ilgilerini belirlemek amacıyla STEM Kariyer İlgi Ölçeği, STEM’e
yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ise STEM Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen veriler bağımsız t-testleri ve tek yönlü varyans analizi
testleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda öğrencilerin STEM
kariyer ilgileri ile STEM’e yönelik tutumlarının öğrencilerin cinsiyetlerine,
ebeveynlerinin eğitim düzeyine ve bilgisayar/internete sahip olma durumlarına
göre farklılaştığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akçay, H., Feyzioglu, B., & Tüysüz, C. (2003). The effect of computer simulations on students’ success and attitudes in teaching chemistry. Educational Sciences: Theory & Practice 3(1), 7-26.
  • Akgün, İ. H. (2015). Yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanına yönelik akademik başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2), 770-782.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner T., & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: “Günümüz modası mı yoksa gereksinim mi?”. İstanbul: STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi, İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Akın, F. (2002). İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altuğ, M., Gencer, C., & Ersöz, F. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin hayatında bilgisayarın yeri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 19-28.
  • Bacanlı, F. & Sürücü, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin kariyer gelişimleri ile ebeveyne bağlanmaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 679-700.
  • Başbakanlık (2015). 64. Hükümet 2016 yılı eylem planı (İcraatlar ve reformlar). Erişim adresi https://www.tusev.org.tr/usrfiles/files/64.HukumetEylemPlaniKitapcik.pdf
  • Becker, H. J. (2000). Finding from the teaching, learning, and computing survey. Education Policy Analysis Archives, 8(51), 2-32.
  • Becker, K., & Park, K. (2011). Effects of integrative approaches among science, technology, engineering, and mathematics (stem) subjects on students' learning: a preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 12(5-6), 23-37.
  • Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2015). Türkiye sanayi strateji belgesi 2015-2018. Erişim adresi https://www.sanayi.gov.tr
  • Bilimoria, D., & Liang, X. (2013). State of knowledge about the workface participation, equity, and inclusion of women in academic science and engineering. In M. Wyer, M. Barbercheck, D. Cookmeyer, H. O. Ozturk, & M. Wayner (Eds.), Women, science and technology: A reader in feminist science studies (pp. 21–50). London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Edwards, L., Coddington, A., & Caterina D. (1997). Girls teach themselves and boys too: peer learning in a computer-based design and construction activity. Computers Education, 29(1), 33-48.
  • Freedman, J. L., Sears, D. O., & Carlsmith, J. M. (1989). Sosyal psikoloji (Çeviren: Ali Dönmez). İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Geban, Ö., Askar, P., & Özkan, İ. (1992). Effects of computer simulations and problem-solving approaches on high school students. The Journal of Educational Research, 86(1), 5-10.
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • Gibbons, M. T. (2009). Engineering by the numbers. In Profiles of engineering and engineering technology colleges. Washington, DC: American Society for Engineering Education.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012). Science, technology, engineering and mathematics (stem) education: a primer. Library of Congress. Congressional Research Service.
  • Hartung, P. J., Porfeli, E. J., & Vondracek, F. W. (2005). Child vocational development: a review and reconsideration. Journal of Vocational Behavior, 66(3), 385–419.
  • Kaba, Y., Boğazlıyan, D., & Daymaz, B. (2016). Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 52, 335-350.
  • Kafai, Y. B., & Sutton, S. (1999). Elementary school students’ computer and internet use at home: current trends and issues. Journal of Educational Computing Research, 21(3), 345-362.
  • Kalkınma Bakanlığı (2014). Onuncu kalkınma planı. Erişim adresi http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Onuncu-Kalk%C4%B1nma-Plan%C4%B1-2014-2018.pdf
  • Kaya, V. H. (2017). Duygusal zekanın ışığında bilişim teknolojisi ve öğrenci duygularının fen bilimleri okuryazarlığı ile ilişkisinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 194-217.
  • Keith, T. Z., Keith, P. B., Kimberly, J. Q., Sperduto, J., Santillo, S., & Killings, S. (1998). Longitudinal effects of parent ınvolvement on high school grades: similarities and differences across gender and ethnic groups. Journal of School Psychology, 36, 335-362.
  • Korkut- Owen, F., Kelecioğlu, H., & Owen, D. W. (2014). Cinsiyetlere göre üniversitelerdeki onbir yıllık eğilim: Kariyer danışmanlığı için doğurgular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 794-813.
  • Kunt, H., Kenar, İ., Demir, H. İ., & Köse, M. (2015). Analysıs of the relationship between middle school students' attitudes towards science-technology course and their environmental attitudes. Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 228-240.
  • Liben, L. S., & Bigler, R. S. (2002). Extending the study of gender differentiation. Monographs of the Society for Research in Child Development, 67(2), 179-183.
  • Mahoney, M. P. (2009). Student attitude toward stem: development of an instrument for high school stem-based programs. (Unpublished doctoral dissertation). The Ohio State University: Ohio.
  • Mallow, J.V. (2001). Student group project work: A pioneering experiment in interactive engagement. Journal of Science Education and Technology, 10(2),105-114.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). İlköğretim fen bilimleri dersi (3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Murphy, M. C., Steele, C., & Gross, J. (2007). Signaling threat: how situational cues affect women in math, science, and engineering settings. Psychological Science, 18, 879-885.
  • National Science Foundation. (2013). Women, minorities, and persons with disabilities in science and engineering: Women as a percentage of full-time, full professors with science, engineering, and health doctorates, by institution of employment: 1993-2010. Erişim adresi http://www.nsf.gov/statistics/wmpd/2013/digest/theme5.cfm
  • Rojewski, J., & Kim, W. H. (2003). Career choice patterns and behavior of work-bound youth during early adolescence. Journal of Career Development, 30(2), 89-108.
  • Salinger, G., & Zuga, K. (2009). Background and history of the STEM movement. In ITEEA (Ed.), The Overlooked STEM Imperatives: Technology and Engineering (pp. 4-9). Reston, VA: ITEEA.
  • Schank, R.C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78.
  • Stokes, S.P. (2001). Satisfaction of college students with the digital learning environment: Do learners' temperaments make a difference?. Internet and Higher Education, 4(1), 31-44.
  • Şama, E. (2003). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 99-110.
  • Taşdemir, C. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 2(3), 91-113.
  • Tyler-Wood, T., Knezek, G., & Christensen, R. (2010). Instruments for assessing interest in STEM content and careers. Journal of Technology and Teacher Education, 18(2), 341- 363.
  • Unfried, A., Faber, M., Stanhope, D., & Wiebe, E. (2015). The development and validation of a measure of student attitudes toward science, technology, engineering, and math (s-stem). Journal of Psychoeducational Assessment, 33(7), 622-639.
  • Vervecken, D., Hannover, B., & Wolter, I. (2013). Changing (s)expectations: how gender fair job descriptions impact children’s perceptions and interest regarding traditionally male occupations. Journal of Vocational Behavior, 82, 208–220.
  • Watson, M., & McMahon, M. (2005). Children’s career development: a research review from a learning perspective. Journal of Vocational Behavior, 67(2), 119–132.
  • White, S. R., & Bodner, G. M. (1999). Evaluation of computer simulation experiments in a senior level capstone chemical engineering course. Chemical Engineering Education, 33(1), 34-39.
  • Williams, J. (2011). Stem education: proceed with caution. Design and technology education; an International Journal, 16(1), 26-35.
  • Winer, L.R., & Cooperstook, S. (2001). The ‘intelligent classroom’: changing teaching and learning with an evolving technological environment. Computer & Education, 38, 253-266.
  • Yerdelen, S., Kahraman, N., & Taş, Y. (2016). Low socioeconomic status students’ stem career interest in relation to gender, grade level, and stem attitude. Journal of Turkish Science Education, 13(Special Issue), 59-74.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 31-55.
  • Yıldırım, S. (1995). Effects of computer assisted instruction and worksheet study on students’ chemistry achievement and attitudes toward chemistry at high school level. (Unpublished master’s thesis). The Graduate School Of Social Sciences Of Middle East Technical University, Institute of Science: Ankara.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). Stem eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2015). Adaption of stem attitude scale to turkish. Electronic Turkish Studies, 10(3). 1117-1130.

STEM in Primary School: Students’ Career Interest and Attitudes

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 13, 213 - 232, 30.04.2019
https://doi.org/10.18009/jcer.538352

Öz

The aim of this study is to examine the 3rd
and 4th grade students’ STEM career interest and attitudes towards
STEM in terms of some variables. The study was designed as survey model of
quantitative research methods. The sample consisted of 758 students studying in
a town
in Aegean region. STEM Career Interest
Scale was used to determine STEM career interests of primary school students.
STEM Attitude Scale was used to determine their attitudes towards STEM. The
data obtained from the study were analyzed by independent t-tests and one-way
ANOVA tests. As a result of these analyzes, the STEM career interests and
attitudes towards STEM of the students differentiated according to their
gender, parents’ eductaion level and having computer/internet.

Kaynakça

  • Akçay, H., Feyzioglu, B., & Tüysüz, C. (2003). The effect of computer simulations on students’ success and attitudes in teaching chemistry. Educational Sciences: Theory & Practice 3(1), 7-26.
  • Akgün, İ. H. (2015). Yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanına yönelik akademik başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2), 770-782.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner T., & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: “Günümüz modası mı yoksa gereksinim mi?”. İstanbul: STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi, İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Akın, F. (2002). İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altuğ, M., Gencer, C., & Ersöz, F. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin hayatında bilgisayarın yeri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 19-28.
  • Bacanlı, F. & Sürücü, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin kariyer gelişimleri ile ebeveyne bağlanmaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 679-700.
  • Başbakanlık (2015). 64. Hükümet 2016 yılı eylem planı (İcraatlar ve reformlar). Erişim adresi https://www.tusev.org.tr/usrfiles/files/64.HukumetEylemPlaniKitapcik.pdf
  • Becker, H. J. (2000). Finding from the teaching, learning, and computing survey. Education Policy Analysis Archives, 8(51), 2-32.
  • Becker, K., & Park, K. (2011). Effects of integrative approaches among science, technology, engineering, and mathematics (stem) subjects on students' learning: a preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 12(5-6), 23-37.
  • Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2015). Türkiye sanayi strateji belgesi 2015-2018. Erişim adresi https://www.sanayi.gov.tr
  • Bilimoria, D., & Liang, X. (2013). State of knowledge about the workface participation, equity, and inclusion of women in academic science and engineering. In M. Wyer, M. Barbercheck, D. Cookmeyer, H. O. Ozturk, & M. Wayner (Eds.), Women, science and technology: A reader in feminist science studies (pp. 21–50). London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Edwards, L., Coddington, A., & Caterina D. (1997). Girls teach themselves and boys too: peer learning in a computer-based design and construction activity. Computers Education, 29(1), 33-48.
  • Freedman, J. L., Sears, D. O., & Carlsmith, J. M. (1989). Sosyal psikoloji (Çeviren: Ali Dönmez). İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Geban, Ö., Askar, P., & Özkan, İ. (1992). Effects of computer simulations and problem-solving approaches on high school students. The Journal of Educational Research, 86(1), 5-10.
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • Gibbons, M. T. (2009). Engineering by the numbers. In Profiles of engineering and engineering technology colleges. Washington, DC: American Society for Engineering Education.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012). Science, technology, engineering and mathematics (stem) education: a primer. Library of Congress. Congressional Research Service.
  • Hartung, P. J., Porfeli, E. J., & Vondracek, F. W. (2005). Child vocational development: a review and reconsideration. Journal of Vocational Behavior, 66(3), 385–419.
  • Kaba, Y., Boğazlıyan, D., & Daymaz, B. (2016). Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 52, 335-350.
  • Kafai, Y. B., & Sutton, S. (1999). Elementary school students’ computer and internet use at home: current trends and issues. Journal of Educational Computing Research, 21(3), 345-362.
  • Kalkınma Bakanlığı (2014). Onuncu kalkınma planı. Erişim adresi http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Onuncu-Kalk%C4%B1nma-Plan%C4%B1-2014-2018.pdf
  • Kaya, V. H. (2017). Duygusal zekanın ışığında bilişim teknolojisi ve öğrenci duygularının fen bilimleri okuryazarlığı ile ilişkisinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 194-217.
  • Keith, T. Z., Keith, P. B., Kimberly, J. Q., Sperduto, J., Santillo, S., & Killings, S. (1998). Longitudinal effects of parent ınvolvement on high school grades: similarities and differences across gender and ethnic groups. Journal of School Psychology, 36, 335-362.
  • Korkut- Owen, F., Kelecioğlu, H., & Owen, D. W. (2014). Cinsiyetlere göre üniversitelerdeki onbir yıllık eğilim: Kariyer danışmanlığı için doğurgular. International Journal of Human Sciences, 11(1), 794-813.
  • Kunt, H., Kenar, İ., Demir, H. İ., & Köse, M. (2015). Analysıs of the relationship between middle school students' attitudes towards science-technology course and their environmental attitudes. Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 228-240.
  • Liben, L. S., & Bigler, R. S. (2002). Extending the study of gender differentiation. Monographs of the Society for Research in Child Development, 67(2), 179-183.
  • Mahoney, M. P. (2009). Student attitude toward stem: development of an instrument for high school stem-based programs. (Unpublished doctoral dissertation). The Ohio State University: Ohio.
  • Mallow, J.V. (2001). Student group project work: A pioneering experiment in interactive engagement. Journal of Science Education and Technology, 10(2),105-114.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). İlköğretim fen bilimleri dersi (3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Murphy, M. C., Steele, C., & Gross, J. (2007). Signaling threat: how situational cues affect women in math, science, and engineering settings. Psychological Science, 18, 879-885.
  • National Science Foundation. (2013). Women, minorities, and persons with disabilities in science and engineering: Women as a percentage of full-time, full professors with science, engineering, and health doctorates, by institution of employment: 1993-2010. Erişim adresi http://www.nsf.gov/statistics/wmpd/2013/digest/theme5.cfm
  • Rojewski, J., & Kim, W. H. (2003). Career choice patterns and behavior of work-bound youth during early adolescence. Journal of Career Development, 30(2), 89-108.
  • Salinger, G., & Zuga, K. (2009). Background and history of the STEM movement. In ITEEA (Ed.), The Overlooked STEM Imperatives: Technology and Engineering (pp. 4-9). Reston, VA: ITEEA.
  • Schank, R.C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78.
  • Stokes, S.P. (2001). Satisfaction of college students with the digital learning environment: Do learners' temperaments make a difference?. Internet and Higher Education, 4(1), 31-44.
  • Şama, E. (2003). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 99-110.
  • Taşdemir, C. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 2(3), 91-113.
  • Tyler-Wood, T., Knezek, G., & Christensen, R. (2010). Instruments for assessing interest in STEM content and careers. Journal of Technology and Teacher Education, 18(2), 341- 363.
  • Unfried, A., Faber, M., Stanhope, D., & Wiebe, E. (2015). The development and validation of a measure of student attitudes toward science, technology, engineering, and math (s-stem). Journal of Psychoeducational Assessment, 33(7), 622-639.
  • Vervecken, D., Hannover, B., & Wolter, I. (2013). Changing (s)expectations: how gender fair job descriptions impact children’s perceptions and interest regarding traditionally male occupations. Journal of Vocational Behavior, 82, 208–220.
  • Watson, M., & McMahon, M. (2005). Children’s career development: a research review from a learning perspective. Journal of Vocational Behavior, 67(2), 119–132.
  • White, S. R., & Bodner, G. M. (1999). Evaluation of computer simulation experiments in a senior level capstone chemical engineering course. Chemical Engineering Education, 33(1), 34-39.
  • Williams, J. (2011). Stem education: proceed with caution. Design and technology education; an International Journal, 16(1), 26-35.
  • Winer, L.R., & Cooperstook, S. (2001). The ‘intelligent classroom’: changing teaching and learning with an evolving technological environment. Computer & Education, 38, 253-266.
  • Yerdelen, S., Kahraman, N., & Taş, Y. (2016). Low socioeconomic status students’ stem career interest in relation to gender, grade level, and stem attitude. Journal of Turkish Science Education, 13(Special Issue), 59-74.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 31-55.
  • Yıldırım, S. (1995). Effects of computer assisted instruction and worksheet study on students’ chemistry achievement and attitudes toward chemistry at high school level. (Unpublished master’s thesis). The Graduate School Of Social Sciences Of Middle East Technical University, Institute of Science: Ankara.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). Stem eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2015). Adaption of stem attitude scale to turkish. Electronic Turkish Studies, 10(3). 1117-1130.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Oktay Azgın Bu kişi benim 0000-0002-5988-0618

Burcu Şenler 0000-0002-8559-6434

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 11 Mart 2019
Kabul Tarihi 12 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Azgın, A. O., & Şenler, B. (2019). İlkokulda STEM: Öğrencilerin Kariyer İlgileri ve Tutumları. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 213-232. https://doi.org/10.18009/jcer.538352

Cited By













Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "