Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinin STEM kariyer ilgilerinin ve STEM’e yönelik tutumlarının bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden
tarama deseni ile tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ege Bölgesi’nde yer
alan bir ilde öğrenim görmekte olan 758 öğrenci oluşturmuştur. İlkokul öğrencilerinin
STEM kariyer ilgilerini belirlemek amacıyla STEM Kariyer İlgi Ölçeği, STEM’e
yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ise STEM Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen veriler bağımsız t-testleri ve tek yönlü varyans analizi
testleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda öğrencilerin STEM
kariyer ilgileri ile STEM’e yönelik tutumlarının öğrencilerin cinsiyetlerine,
ebeveynlerinin eğitim düzeyine ve bilgisayar/internete sahip olma durumlarına
göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
The aim of this study is to examine the 3rd
and 4th grade students’ STEM career interest and attitudes towards
STEM in terms of some variables. The study was designed as survey model of
quantitative research methods. The sample consisted of 758 students studying in
a town in Aegean region. STEM Career Interest
Scale was used to determine STEM career interests of primary school students.
STEM Attitude Scale was used to determine their attitudes towards STEM. The
data obtained from the study were analyzed by independent t-tests and one-way
ANOVA tests. As a result of these analyzes, the STEM career interests and
attitudes towards STEM of the students differentiated according to their
gender, parents’ eductaion level and having computer/internet.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "