Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin
Türkçe dersine yönelik motivasyonlarını belirlemeye yönelik geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesi amacıyla Sivas
il merkezinde dört farklı ortaokulda 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda eğitim görmekte
olan 493 kadın, 537 erkek olmak üzere 1030 öğrenci çalışma grubuna dâhil
edilmiştir. Ölçeğin faktör yapısını belirlemek amacıyla yapısal eşitlik
modellemesi kullanılmıştır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değeri .935,
Bartlett’s Küresellik Testi değeri ise *χ2=16888,796; df=2628, p<.000 için anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin
Cronbach’s Alpha güvenirlik kat sayısı motivasyonsuzluk faktöründe .97, içsel
motivasyon faktöründe .89, hedef motivasyonu faktöründe .89, dışsal motivasyon faktöründe
.86 ve toplamda ise .95 olarak bulunmuştur.
The aim of this study, it was aimed to develop a
measurement tool to determine the success motivation of Turkish course for
secondary school students. In order to develop
the scale, 1030 students studying in 5, 6, 7 and 8 grades in four different
secondary schools in Sivas city center were included in the study group.
Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value of the scale was .935 and Bartlett's Sphericity
Test value was *χ2=16888,796; df=2628, p<.000. Factor
analysis was performed after determining the convenience of these values to the
factor analysis of the scale. The Cronbach’s Alpha reliability coefficient of
the scale was found to be .97 in the sub-dimension of amotivation, .89 in the
sub-dimension of intrinsic motivation, .89 in the sub-dimension of the goal
motivation, .86 in the sub-dimension of extrinsic motivation and .95 in the
total items. Based on these findings, it can be said that the scale measures
the level of motivation that is valid, reliable, and that it wants to measure.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "