Bu çalışmanın amacı
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenme ve bağlamsal
problemler hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modelindedir. Araştırma, bir devlet
üniversitesinin eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümünde
okuyan 12 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Proje kapsamında öğretmen
adaylarının bağlam temelli öğrenme etkinlikleri sonucu elde ettikleri
deneyimler hakkında görüşlerinin alınabilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde; öğretmen
adaylarının bağlam temelli öğrenmeye yönelik gerek bilişsel ve gerekse duyuşsal
pozitif bir yaklaşım sergiledikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen
adaylarının öğretmenlik deneyimlerinin çok yeterli olmamasından kaynaklı bağlam
temelli öğrenme için eksikliklerin belirlenmesinde yetersiz kaldıkları
görülmüştür.
Bağlam bağlamsal öğrenme gerçek yaşam problemleri problem çözme matematik eğitimi
Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimi
2018-SİÜEĞT-054
Bu Araştırma Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri birimi tarafından 2018-SİÜEĞT-054 proje numaralı "Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri" konusu ile ilgili olup, ilgili birimce desteklenmiştir.
The aim of this study
was to examine the pre-service mathematics teachers’ views on context-based
learning and contextual problems. The study was designed with a phenomenology
model which is one of the qualitative research methods. The study was carried out with 12 prospective teachers
who were studying in mathematics and science education department of education
faculty of a state university. Within
the scope of the project, semi-structured interview form was used to get the
views of the pre-service mathematics teachers about their experiences based on
context-based learning activities. Content analysis was used in the
analysis of the data obtained from the interview form. According to the results of the study, it was seen that pre-service mathematics
teachers exhibited both cognitive and affective positive approaches to
context-based learning. However, it was seen that the pre-service mathematics
teachers experience of teaching were insufficient in identifying deficiencies
for context-based learning.
Context contextual learning problem solving real-life problems mathematics education
2018-SİÜEĞT-054
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018-SİÜEĞT-054 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "