Öğretmenin mesleki etik davranması kendisini rol
model alan öğrencinin her yönden gelişimi için önemlidir. Araştırma kapsamında
geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemini Denizli ilinde görev yapan 394 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır.
Ayrıca ölçeğin doğrulayıcı faktör analizi için 276 kişilik ortaokul
öğretmeninden veri toplanmıştır. Verilerin analizinde temel bileşenler analizi,
doğrulayıcı faktör analizi kullanılmış ve diğer güvenirlik kanıtları
hesaplanmıştır. Öğretmenlerin algıları arasındaki farklılaşmayı ortaya koymak
için betimsel istatistiklerden, bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü ANOVA
analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre tek boyutlu bir
yapıya sahip geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. Öğretmenlerin
algıları, meslektaşlarının okul içinde ve dışında etik davrandığı yönündedir.
Ayrıca bu algıların cinsiyete ve kıdeme göre farklılaştığı belirlenmiştir.
Professional ethical behaviors of the teacher
are important for the development of the student in every aspect who are taking
role model of their teachers. Within the scope of the research, it was aimed to
develop a valid and reliable scale. The sample of the study consists of 394
secondary school teachers working in Denizli province Turkey. In addition, data
were collected from 276 secondary school teachers for the confirmatory factor
analysis. Data were analyzed by using principal components analysis,
confirmatory factor analysis and other reliability evidences. Descriptive
statistics, independent samples t-test and one-way ANOVA analysis were used to
determine the differences between their perceptions. According to the results
of the study, the valid and reliable scale with a one-dimensional structure was
developed. When teachers' perceptions are examined, the majority of them think
that their colleagues behave ethically inside and outside the school. It was
also determined that these perceptions differ according to gender and
seniority.
Professional ethics ethics in teaching profession scale development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "