The study aims to determine the digital literacy levels and opinions of classroom teachers who participated in eTwinning activities in Mersin province in the 2022-2023 academic year according to various variables. A mixed method was used in the study. The "Digital Literacy Scale" developed by Bayrakçı (2020) was used to collect quantitative data. The digital literacy scale consists of 6 sub-dimensions and 29 items: ethics and responsibility, general knowledge and functional skills, daily use, professional production, privacy and security, and social dimension. The research study group of the research consisted of 362 volunteer classroom teachers who participated in eTwinning activities working in Mersin province. The study’s qualitative data of the study were collected through semi-structured interviews with 7 classroom teachers using the interview form prepared by the researchers and the data were analyzed by content analysis. Within the scope of the research, the digital literacy levels of classroom teachers who participated in eTwinning activities were found to be high. In the interviews, the teachers stated that the eTwinning activity improved their digital literacy skills. As a result of the research, teachers who participated in professional development courses were found to have higher DLS scores than teachers who did not participate in professional development courses. It was concluded that the DLS scores increased as the duration of being a member of eTwinning and the duration of using technological devices increased. According to the findings of the qualitative analysis, teachers stated that eTwinning activities contributed to recognizing and using Web 2.0 tools, knowing e-safety rules, developing online communication skills and improving digital literacy skills.
Mersin Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik kurul kararı alınmıştır.
Bu çalışmanın amacı, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde görev yapan, eTwinning faaliyetlerine katılan sınıf öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre dijital okuryazarlık düzeylerini ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Bayrakçı (2020) tarafından geliştirilen “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Dijital okuryazarlık ölçeği; etik ve sorumluluk, genel bilgi ve işlevsel beceriler, günlük kullanım, profesyonel üretim, gizlilik ve güvenlik, sosyal boyut olmak üzere 6 alt boyut ve 29 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Mersin ilinde görev yapan eTwinning faaliyetlerine katılmış gönüllü 362 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın nitel verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılarak 7 sınıf öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır ve veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma kapsamında eTwinning faaliyetine katılan sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeyleri yüksek bulunmuştur. Yapılan görüşmelerde öğretmenler eTwinning faaliyetinin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirdiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda, mesleki gelişim kurslarına katılan öğretmenlerin katılmayan öğretmenlere göre DOÖ puanları daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin eTwinning’e üye olma süresi ve teknolojik cihazları kullanma süresi arttıkça DOÖ puanlarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Nitel analiz bulgularına göre de öğretmenler, eTwinning faaliyetlerinin Web 2.0 araçlarını tanıma ve kullanma, e-güvenlik kurallarını bilme, çevrimiçi iletişim becerilerini geliştirme gibi katkıları olduğunu ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirdiğini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 27 |