Bu araştırmanın amacı, G-FeTeMM (Girişimcilik, Fen, Teknoloji,
Mühendislik, Matematik) sürecinin fen bilimleri öğretmen adaylarının yaşam
becerilerine (analitik düşünme, karar verme, yaratıcı düşünme, girişimcilik,
iletişim, takım çalışması) yansımalarını incelemektir. Araştırmada
fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 bahar yarı
yılında toplamda 12 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
katılımcıları dördüncü sınıfta öğrenim gören 30 fen bilimleri öğretmen adayından
oluşmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Araştırma
verileri 24 öğretmen adayının açık uçlu anket formuna vermiş oldukları cevaplar
ve altı öğretmen adayı ile gerçekleştirilen odak grup görüşmesinden elde
edilmiştir. Veriler içerik analizi tekniği dikkate alınarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonunda bazı fen bilimleri öğretmen adayları G-FeTeMM sürecinin karar
verme, analitik düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim ve girişimcilik
becerilerini geliştirdiğine yönelik olumlu görüşler belirtmişlerdir. Farklı
olarak öğretmen adaylarından bazıları G-FeTeMM sürecinin takım çalışması
becerilerine olumlu yansımaları olduğunu belirtirken, bazı öğretmen adayları
ise takım çalışması becerilerine olumsuz yansımaları olduğuna da dikkat
çekmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarından bazıları G-FeTeMM sürecinin yaşam
becerileri dışında araştırma becerileri, yenilikçi düşünme, risk alma,
psikomotor ve problem çözme becerilerine de olumlu yansımaları olduğunu
belirtmişlerdir. Bunların yanında bazı öğretmen adayları disiplinlerarası bakış
açısı, sabırlı olma, özgüven ve planlı hareket etme gibi özellik ve eğilimlerinin
de olumlu yönde geliştiğini açıklamışlardır. Bu sonuçlara bağlı olarak fen
bilimleri öğretmen eğitiminde girişimci proje (G-FeTeMM) geliştirmeye yönelik
derslere yer vermenin yararlı olacağı söylenebilir. Ayrıca girişimci proje
geliştirme sürecinde takımların oluşturulması sürecinin takım çalışmasının
doğasına uygun olarak daha dikkatli ve titiz bir şekilde gerçekleştirilmesi
daha olumlu sonuçlara ulaşılmasına yol açabilir.
G-FeTeMM girişimci proje fen bilimleri öğretmen eğitimi yaşam becerileri
The aim of this research is to reflect on the influence
of E-STEM education on the life skills (analytical thinking, decision making,
creative thinking, entrepreneurship, communication, team work) as identified by
the MEB of prospective science teachers. A phenomenological research design was
used in the study. The research was carried out in the spring semester of 2017-
2018 over a total of 12 weeks. The participants who took part in the study
consisted of 30 prospective science teachers. The study group was chosen based
on a purposeful sampling method. The data were obtained from 24 prospective
teachers who answered an open-ended questionnaire, and from a focus group
interview with six prospective science teachers. Data were analyzed with the
use of content analysis technique. Based on the results, some science teacher
candidates expressed positive opinions about the E-STEM education process in
terms of improving their decision making, analytical thinking, creative
thinking, communication and entrepreneurship skills. In contrast, some of the
prospective science teachers indicated that the E-STEM process had a positive
impact on teamwork skills, while others pointed out that they had a negative
impact on these same skills. In addition, some of the prospective science
teachers pointed out that the E-STEM process has positive effects on research
skills, innovative thinking, risk taking, psychomotor and problem solving
skills. Based on these results, courses related to the development of
entrepreneurial project (E-STEM) in prospective science teacher education can
be provided.
E-STEM entrepreneurial project science teacher education life skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |