This research was carried out to reveal the perceptions of preschool teachers about their professional work practices. The research was carried out according to the phenomenology design, one of the qualitative research designs. The data of the research were collected from 52 preschool teachers working in the central districts of Sakarya province in 2020-2021. The data obtained were interpreted according to content analysis. According to the findings, teachers produced 52 valid metaphors for the concept of "Professional Work". These produced metaphors were then categorized by considering their common features and analogy aspects. As a result of this process, four categories were obtained for the concept of "Professional Work". These conceptual categories are grouped under the headings: "Professional Activities as a Penalty Element, Occupational Studies as an Unnecessary and Insufficient Element, Occupational Studies as a Mandatory Element, Professional Activities as a Guiding Element". Inferences and discussions made according to the results are shared in the article.
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin, mesleki çalışma uygulamalarına ilişkin algılarını ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2020-2021 yılında Sakarya ili Merkez ilçelerinde görev yapan 52 okul öncesi öğretmenin ‘’Mesleki çalışma ….gibidir. Çünkü….’’ ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiş ve elde edilen veriler içerik analize göre yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler “Mesleki Çalışma” kavramı için 52 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri ve benzetme yönleri dikkate alınarak kategorileştirilmiştir. Bu işlem sonucunda “Mesleki Çalışma” kavramı için beş kategori elde edilmiştir. Bu kavramsal kategoriler: ‘’Ceza Unsuru Olarak Mesleki Çalışmalar, Gereksiz Ve Yetersiz Unsur Olarak Mesleki Çalışmalar, Zorunluluk Unsuru Olarak Mesleki Çalışmalar, Yönlendirici Unsur Olarak Mesleki Çalışmalar’’ başlıkları altında toplanmıştır. Çıkan sonuçlara göre de yapılan çıkarımlar ve tartışmalar makalede paylaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 11 |