Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Konuşma Kaygı Düzeyi ile Konuşma Başarımı Arasındaki İlişki

Yıl 2018, , 75 - 85, 31.08.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.425224

Öz

ÖZ: Bu araştırmanın amacı,
8. sınıf öğrencilerinin konuşma kaygı düzeyleri ile konuşma başarımları
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilen nicel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Katılımcılar
2016-2017 eğitim öğretim yılında Gaziantep'te bulunan bir ortaokulda
öğrenimlerini sürdüren ve 8. sınıfa devam eden 32 öğrencidir. Araştırmanın
verileri iki farklı araçla elde edilmiştir. Katılımcıların konuşma başarım
düzeylerine ilişkin veriler, yaptıkları hazırlıklı konuşmaların video
kayıtlarının konuşma değerlendirme formu aracılığıyla çözümlenmesi sonucunda
elde edilirken kaygı düzeylerine ilişkin veriler ise konuşma kaygı ölçeği
kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan biri
bireylerin konuşma kaygı düzeyleri ile konuşma başarımları arasında negatif
yönlü anlamlı bir ilişki olduğudur. Diğer bir sonuç katılımcıların konuşma
kaygısı, konuşma başarımı ve konuşma başarımının alt boyutlarından konuşma
düzeni puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemesidir. Üçüncü
sonuç ise bireylerin konuşma kaygılarının konuşma başarımı, konuşma başarımının
alt boyutlarından konuşma düzeni ve dil bilinci puanlarını yordamalarına
ilişkin kurulan modellerin anlamlı olduğu, konuşma kaygılarının konuşmacı
psikolojisi puanlarını yordamasına ilişkin kurulan modelin ise anlamlı olmadığı
yönündedir.















 


Kaynakça

  • Aida, Y. (1994). Examination of Horwitz, Horwitz, and Cope's construct of foreign language anxiety: The case of students of Japanese. Modern Language Journal, 78, 155-168. Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 405-420.Altunkaya, H. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme ve okuma kaygıları. Education Sciences (NWSAES), 12(3): 107-121.Baki, Y. ve Kahveci, G. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının etkili konuşma becerileri üzerindeki etkisi: bir yapısal eşitlik modellemesi. Electronic Turkish Studies, 12(4), 47-70.Demirel, Ö. (2004). Türkçe öğretimi. 6. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.Elkhafaifi, H. (2005). Listening comprehension and anxiety in the Arabic language classroom. Modern Language Journal, 89(2), 206-220.Elkhafaifi, H. (2005). Listening comprehension and anxiety in the Arabic language classroom. The Modern Language Journal, 89, 206-220.Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition, Oxford University Press.Gaibani, A. A. (2014). Determining the role of English language competence in ınfluencing the public speaking anxiety of ınternational post graduate students at the University of Utara, Malaysia. International Journal of Learning and Development, 4(2), 111-119.Gaibani, A. ve Elmenfi, F. (2014). The role of gender in influencing public speaking anxiety. British Journal of English Linguistics, 2(3), 7-13.Gündüz, O. (2007). Konuşma eğitimi. Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (s. 93-147). Ankara: Pegem Akademi.Hewitt, E., & Stephenson, J. (2012). Foreign language anxiety and oral exam performance: A replication of Phillips's MLJ Study. The Modern Language Journal, 96, 170-189.Horwitz E. K., Horwitz. M., & Cope J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.Humphries, R. (2011). Language anxiety in international students. Griffith Working Papers in Pragmatics and Intercultural Communication 4, 1/2 (2011), 65‐77.Işık, E. (1996). Nevrozlar. Ankara: Kent Matbaası.Jalongo, M. R. ve Hirsh, R. A. (2010). Understanding reading anxiety: New insights from neuroscience. Early Childhood Education Journal, 37(6), 431-435.Kamridah, H., Yassi, A. H., Arafah, B., Imran, N. (2016). Correlation between Level of Anxiety and Public Speaking Performance through Systematic Learning Approach in Foreign Language. International Journal of Science and Research (IJSR), 5(9), 1658-1663.Keşaplı, g ve Çiftçi, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygıları. The Journal of Academic Social Science Studies, 54(1), 463-484.Ko, Y. A. (2010). The effects of pedagogical agents on listening anxiety and listening comprehension in an English as a foreign Language context. Doctoral Dissertation. Utah State University.Kumar, P., Kaur, J., & Thakur, N. (2017). Public speaking anxiety in relation to different demographic factors. International Journal of Indian Psychology, 4(4).Lihui, C, (2016). Reducing public speaking anxiety via combining psychotherapies with speech ınstruction. Journal of Cross-Cultural Communication, 12, 22-26.Liu, M., & Jackson, J. (2008). An exploration of Chinese EFL learners' unwillingness to communicate and foreign language anxiety. Modern Language Journal, 92, 71-86. MacIntyre, P. D. (1999) Language anxiety: a review of the research for language teachers. In D. J. Young (Ed.) Affect in foreign language and second language learning: a practical guide to creating a low-anxiety classroom atmosphere. Boston: McGraw-Hill.MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C. (1994). The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language. Language Learning, 44, 283-305. doi: 10.1111/j.1467-1770.1994.tb01103.xMenzel, K. E., & Carrell, L. J. (1994). The relationship between preparation and performance in public speaking. Communication Education, 43(1), 17-26.Nash, G., Crimmins, G. ve Oprescu, F. (2016). If first-year students are afraid of public speaking assessments what can teachers do to alleviate such anxiety? Assessment & Evaluation in Higher Education, 41(4), 586-600.Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 4(3), 1290-1301.Sallabaş, E. (2011). Aktif öğrenme yönteminin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin genel kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.Yıldız, C. (2008). "Konuşma öğretimi". (Ed.: C. Yıldız), Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, s. 155-178.

Konuşma Kaygı Düzeyi ile Konuşma Başarımı Arasındaki İlişki

Yıl 2018, , 75 - 85, 31.08.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.425224

Öz

Kaynakça

  • Aida, Y. (1994). Examination of Horwitz, Horwitz, and Cope's construct of foreign language anxiety: The case of students of Japanese. Modern Language Journal, 78, 155-168. Akkaya, A. (2012). Öğretmen adaylarının konuşma sorunlarına ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 405-420.Altunkaya, H. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme ve okuma kaygıları. Education Sciences (NWSAES), 12(3): 107-121.Baki, Y. ve Kahveci, G. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının etkili konuşma becerileri üzerindeki etkisi: bir yapısal eşitlik modellemesi. Electronic Turkish Studies, 12(4), 47-70.Demirel, Ö. (2004). Türkçe öğretimi. 6. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.Elkhafaifi, H. (2005). Listening comprehension and anxiety in the Arabic language classroom. Modern Language Journal, 89(2), 206-220.Elkhafaifi, H. (2005). Listening comprehension and anxiety in the Arabic language classroom. The Modern Language Journal, 89, 206-220.Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition, Oxford University Press.Gaibani, A. A. (2014). Determining the role of English language competence in ınfluencing the public speaking anxiety of ınternational post graduate students at the University of Utara, Malaysia. International Journal of Learning and Development, 4(2), 111-119.Gaibani, A. ve Elmenfi, F. (2014). The role of gender in influencing public speaking anxiety. British Journal of English Linguistics, 2(3), 7-13.Gündüz, O. (2007). Konuşma eğitimi. Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (s. 93-147). Ankara: Pegem Akademi.Hewitt, E., & Stephenson, J. (2012). Foreign language anxiety and oral exam performance: A replication of Phillips's MLJ Study. The Modern Language Journal, 96, 170-189.Horwitz E. K., Horwitz. M., & Cope J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.Humphries, R. (2011). Language anxiety in international students. Griffith Working Papers in Pragmatics and Intercultural Communication 4, 1/2 (2011), 65‐77.Işık, E. (1996). Nevrozlar. Ankara: Kent Matbaası.Jalongo, M. R. ve Hirsh, R. A. (2010). Understanding reading anxiety: New insights from neuroscience. Early Childhood Education Journal, 37(6), 431-435.Kamridah, H., Yassi, A. H., Arafah, B., Imran, N. (2016). Correlation between Level of Anxiety and Public Speaking Performance through Systematic Learning Approach in Foreign Language. International Journal of Science and Research (IJSR), 5(9), 1658-1663.Keşaplı, g ve Çiftçi, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygıları. The Journal of Academic Social Science Studies, 54(1), 463-484.Ko, Y. A. (2010). The effects of pedagogical agents on listening anxiety and listening comprehension in an English as a foreign Language context. Doctoral Dissertation. Utah State University.Kumar, P., Kaur, J., & Thakur, N. (2017). Public speaking anxiety in relation to different demographic factors. International Journal of Indian Psychology, 4(4).Lihui, C, (2016). Reducing public speaking anxiety via combining psychotherapies with speech ınstruction. Journal of Cross-Cultural Communication, 12, 22-26.Liu, M., & Jackson, J. (2008). An exploration of Chinese EFL learners' unwillingness to communicate and foreign language anxiety. Modern Language Journal, 92, 71-86. MacIntyre, P. D. (1999) Language anxiety: a review of the research for language teachers. In D. J. Young (Ed.) Affect in foreign language and second language learning: a practical guide to creating a low-anxiety classroom atmosphere. Boston: McGraw-Hill.MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C. (1994). The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language. Language Learning, 44, 283-305. doi: 10.1111/j.1467-1770.1994.tb01103.xMenzel, K. E., & Carrell, L. J. (1994). The relationship between preparation and performance in public speaking. Communication Education, 43(1), 17-26.Nash, G., Crimmins, G. ve Oprescu, F. (2016). If first-year students are afraid of public speaking assessments what can teachers do to alleviate such anxiety? Assessment & Evaluation in Higher Education, 41(4), 586-600.Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 4(3), 1290-1301.Sallabaş, E. (2011). Aktif öğrenme yönteminin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin genel kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.Yıldız, C. (2008). "Konuşma öğretimi". (Ed.: C. Yıldız), Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, s. 155-178.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ergün Hamzadayı

Nihat Bayat Bu kişi benim

Şaziye Gölpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Hamzadayı, E., Bayat, N., & Gölpınar, Ş. (2018). Konuşma Kaygı Düzeyi ile Konuşma Başarımı Arasındaki İlişki. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 75-85. https://doi.org/10.31464/jlere.425224

Cited By




Creative Drama on Teacher Candidates’ Speech Anxiety
International Journal of Contemporary Educational Research
https://doi.org/10.33200/ijcer.1268384















________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research