ÖZ: Bu çalışmanın
amacı, Türkçe eğitimi programında öğrenimine devam eden hizmet öncesi Türkçe
öğretmenlerinin öğretmeye yönelik endişelerini ve özyeterlik inançlarını alt
problemler doğrultusunda cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından
belirlemek ve bu iki yapının arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışma
grubunu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi programının 3.
ve 4. sınıflarında öğrenimine devam eden 200 Türkçe öğretmeni adayı
oluşturmaktadır. Çalışmada nicel bir araştırma yöntemi olan ilişkisel tarama
modeli kullanılmıştır. Hizmet öncesi Türkçe öğretmenlerinin öğretmeye yönelik
endişeleri ve özyeterlik inançlarına ilişkin durumlarını belirlemek için ilk
olarak Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Sonrasında değişkenlerin
modeli için hiyerarşik çoklu doğrusal regresyon analizi tekniği uygulanmıştır.
Türkçe öğretmen adaylarının özyeterlik düzeylerinin öğretme endişelerini
yordama durumu için, regresyon katsayılarının anlamlı oluşuna ilişkin t-testi
sonuçlarına bakıldığında sadece yönetim alt boyutunun kişisel endişenin önemli
bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Strateji ve katılım alt boyutlarının ise
kişisel endişenin önemli bir yordayıcısı olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar sözcükler: Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme, öğretmeye yönelik
endişeler, özyeterlik algısı
Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme öğretmeye yönelik endişeler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research