The shift to a constructive feedback culture requires a thorough examination of the impact of feedback practices. However, a great many studies conducted on feedback in EFL or ESL contexts focus mainly on the effectiveness of feedback practices with reference to feedback receivers’ achievement or improvement in subsequent writing practices. Thus, the psychological aspects of the feedback provision processes are not adequately investigated. In an effort to address this gap, this study attempts to elicit the perspectives of 8 EFL learners who are taking writing classes in a preparatory programme. Stimulated-recall protocols conducted for three drafts and semi-structured interviews were used to gather data, and Kohut’s terminologies with reference to his self-psychology were used in the interpretation of the data. The study offers some insights into our understanding of the impact of the feedback practices and helps us identify which aspects of feedback practices prove to be “self-regulating” or “traumatic.” Several suggestions for developing efficient strategies to be employed in feedback provision are made in the light of the findings.
Yapıcı bir geribildirim kültürüne geçiş, geribildirim uygulamalarının etkisinin kapsamlı bir şekilde ele alınmasını gerektirir. Ancak İkinci veya Yabancı Dil Olarak İngilizce bağlamlarında geri bildirim üzerine yapılan çok sayıda çalışma çoğunlukla geri bildirim alan kişilerin geribildirimden sonraki yazma uygulamalarındaki başarılarına veya gelişmelerine yönelik olup bu geri bildirim uygulamalarının verimliliğine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, geri bildirim süreçlerinin psikolojik yönleri yeterince araştırılmamıştır. Bu boşluğu gidermek amacıyla yapılan bu çalışma, Yabancı Dil Olarak İngilizce bağlamında bir hazırlık programında yazma dersleri alan 8 öğrencinin geri bildirime olan bakış açılarını ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Veri toplamak için üç taslak üzerinde uygulanan çağrışım tekniği protokolleri ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır ve verilerin yorumlanmasında Kohut'un kendilik psikolojisi ile ilgili terminolojilerden yararlanılmıştır. Çalışma, geri bildirim uygulamalarının etkisine ilişkin bazı görüşler sunmaktadır ve geri bildirim uygulamalarının hangi yönlerinin “öz-düzenleyici” ya da “travmatik” olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, geri bildirim uygulamalarına psikolojik bir perspektif sunmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research