Yalnız bilgi edinmeyi değil edinilen bilgiyi
sorgulamayı ve ilgili amaçlar doğrultusunda kullanmayı öne çıkaran 21. yüzyıl, eleştirel
okuma becerisini içselleştirmiş öğretmenlerin varlığını gerektirmektedir.
Eleştirel okuma, bireyin okuduğu metinle anlamsal bakımdan yüzeysel değil
derinlemesine ilişki kurmasını sağlayan bir okuma biçimidir. Öğrencilere
eleştirel okuma becerisi kazandırmanın en kestirme yolu, öğretmen adaylarına
eleştirel okuma becerisini kazandırmaktır. Bu çalışma, Matematik Eğitimi
Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğretmen adaylarının online argümantasyon
yöntemi ile eleştirel okuma düzeylerini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmen adaylarına “Eleştirel Okuma Özyeterlik
Algısı Ölçeği” ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır ve elde edilen veriler
SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yürütülen 8 haftalık uygulamanın sonunda
oluşan özyeterlik algı puan artışının istatistiksel anlamlılığı üzerine yapılan
bağımlı örneklem t-testi sonucuna göre; çalışma kapsamında oluşturulan online
tartışma ortamının, öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri puanlarını
istatistiksel olarak anlamlı derecede arttırdığı belirlenmiştir.
online argümantasyon eleştirel okuma eleştirel okuma özyeterlik algı ölçeği
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research