ÖZ: Bu araştırmanın
amacı, farklı liselerde öğrenim gören öğrencilerin dil öğrenme stratejileri,
İngilizce öz yeterlik algıları ve İngilizce akademik başarılarının
incelenmesidir. Araştırmaya, 2017-2018 eğitim döneminde İzmir ili Buca
ilçesinde bulunan 5 farklı lise türünde öğrenim gören 884 öğrenci katılmıştır.
Araştırmada, Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri ve İngilizce Öz Yeterlik Ölçeği
veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin İngilizce akademik
başarıları olarak İngilizce sınavlarının dönem sonu not ortalamaları dikkate
alınmıştır. Katılımcıların
aldıkları puanların analizinde hangi testlerin kullanılacağına karar vermek
amacıyla ilk aşamada normallik testi yapılmıştır. Araştırmaya katılan kişi
sayısı göz önüne alındığında, Kolmogorov-Smirnov normallik testinin
kullanılması uygun bulunmuştur. İngilizce akademik başarı puan
ortalamaları ve İngilizce öz yeterlik düzeylerinin, dil öğrenme stratejilerinin
düşük orta ve yüksek olmasına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini
belirlemek amacıyla MANOVA yapılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin İngilizce öz yeterlik ve İngilizce akademik
başarılarının dil öğrenme stratejilerine göre anlamlı farklılığın olduğu
görülmüştür.
Anahtar sözcükler: Dil öğrenme stratejileri, İngilizce öz yeterlik, akademik
başarı.
Dil öğrenme stratejileri İngilizce öz yeterlik akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research