Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma kaygısı ve okuma motivasyonu arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada çalışma grubu, Aksaray il merkezinde öğrenim gören 286 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okuduğunu Anlama Ölçeği” (Uyar, 2015), “Okuma Kaygısı Ölçeği” (Melanlıoğlu, 2014b) ve “Metinlere Yönelik Okuma Motivasyonu Ölçeği” (İleri Aydemir ve Öztürk, 2013) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılarak istatistiksel işlemler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin okuduğunu anlama puanı ve okuma motivasyonları iyi; okuma kaygı puanları ise normal düzeydedir. Elde edilen sonuçlara göre, araştırmaya katılan sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ile okuma motivasyonları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki; okuduğunu anlama ile okuma kaygısı arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki; okuma kaygısı ile okuma motivasyonu arasında ise negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Türkçe eğitimi okuduğunu anlama okuma motivasyonu okuma kaygısı sekizinci sınıf öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research