Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Current Problems of Children's Literature According to Today's Poets and Writers, Suggestions for Solutions to the Problems

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 104 - 135, 28.04.2022
https://doi.org/10.31464/jlere.1069181

Öz

The aim of this research is to examine the views of today's poets and writers on the problems of children's literature and the solution of these problems. The case study method was used in the study. The study group of the research consists of 70 poets and writers. According to the results obtained, all contemporary poets and writers in the study group identified the most important problems of children's literature as "Not Paying Attention to the Developmental Level of the Child", "Commercialization of Children's Literature", "Problems Originated from Children's Literature Authors" and "The Problem of Control in Children's Literature Works and Problems Originated from Publishers". they have determined. The most important solutions proposed by today's poets and writers participating in the research to the problems of children's literature are as follows: "Children's Development Levels Should Be Considered", "Children's Literature Works Should Contribute to the Development of the Child", "Children's Literature Books Should Be Inspected" and "The Language Used Should Be Considered". The problems of children's literature and the suggestions produced to these problems are also discussed according to the gender and age variable. It has been determined that the problems and solutions determined by age and gender and the problems and solutions determined by all contemporary poets and writers are similar.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akgül Barış, D. & Ece, A. S. (2015). Kültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri "tekerlemelerimizi biliyor muyuz?". Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 343-368.
  • Aktan, O. & Aydın, F. (2018). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet: 100 temel eser örneği. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 92-109.
  • Akyüz, E. (2010). Çocuk hukuku çocukların hakları ve korunması. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Arısoy, E. (2014). Ayla Çınaroğlu’nun çocuk romanlarında dilin kullanımı ve evrensel değerler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Atman, D. S., Çat, A., Gökbulut, Ö. Ö. & Mudu, Y. (2012). Erken çocukluk döneminde okuma alışkanlığı kazandırmada TOKİ Göksu anaokulu örneği: "okuyorum doyuyorum projesi". Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (803-808 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Aydoğdu, H. & Alkan, E. (2020). Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notları’nda sevgi. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 185-204.
  • Aypay, A., Cemaloğlu, N., Sarpkaya, R., Tomul, E., Baştürk, R., Ellez, A. M., Şahin, B., Yolcu, H., Karakaya, İ. & Turgut, Y. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Ed.: Tanrıöğen, A. (Ed.), 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Barutçu, T. & Açık, F. (2018). Çocuk edebiyatı ürünlerinde yer alan deyimlerin kültür aktarımındaki rolü ve Türkçe ders kitaplarındaki deyimlerle örtüşme düzeyi. Bilig, 86, 183-209.
  • Beykan, M. (2012). Çocuk ve gençlik edebiyatı yayıncılığında çeviri sorunları. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (991-994 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Bozdağ, F. (2007). Çocuk kitaplarında sistematik yayın sorunu ve çözüm önerisi. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (363-372 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Bulut, S. (2018). Okulöncesi eğitim ortamlarında çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilen uygulamaların okuma kültürü edindirme bağlamında incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. & Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 (1), 1-17.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cengiz, G. (2012). Ömer Seyfettin öykülerinin çocuğa görelik ilkesine göre incelenmesi ve bu öykülerdeki ötekileştirme ve şiddet öğelerine bakış. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (315-326 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Ceylan, S. (2007). Resmin büyüsü: çizer olarak izlenimlerim. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (401-404 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Çer, E. (2019). Çocuk edebiyatı yapıtlarının çocuğa göre olmasını sağlayan başat bir değişken: eğitsel özellikler. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi. 3(1), 1-11.
  • Çevik, A. & Müldür, M. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı farkındalığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 18(72), 1942-1956.
  • Çiftçi, Z. (2011). Türkiye’de çocuk ve gençlerde okuma kültürünün geliştirilmesi üzerine. Uluslararası Katılımlı Okuma Kültürü Sorunlar ve Çözüm Yolları Sempozyumu (179-186 ss.). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Çintaş Yıldız. D. (2011). İbrahim Zeki Burdurlu’nun eserlerinde sevgi değeri. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi. 29, 203-230.
  • Dağlıoğlu, H. & Çamlıbel Çakmak, Ö. (2009). Okul öncesi çocuklarına yönelik yayınlanan hikâye kitaplarının şiddet ve korku öğeleri açısından incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 510-534.
  • Dedeoğlu, H. & Erbasan, Ö. (2021). Siyah ambalajlı çocuk ve gençlik kitapları: Türkiye'de çocuk edebiyatı ve sansür. Edebi Eleştiri Dergisi. 5(1), 1-17.
  • Demirel, Ş., Çeçen, M. A., Seven, S., Tozlu, N. & Uludağ, M. E. (2010). Edebî metinlerle çocuk edebiyatı. Demirel, Ş (Ed.), 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dilidüzgün, S. (2003). İletişim odaklı Türkçe derslerinde çocuk kitapları. 2. Baskı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Çağdaş çocuk yazını -yazın eğitimine atılan ilk adım-. 2. Basım. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Dilidüzgün, S., Sever, S., Öztürk, A. & Adıgüzel, Ö. (2002). Çocuk edebiyatı. Güneş, Z (Ed.), 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Erkul, R., Başöncül, N. & Sezer, H. (2007). Çocuk edebiyatının sorunları ve çözüm önerileri. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (233-236 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Eryeşil, O. (2015). Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın çocuk şiirlerinde evrensel değerler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fırat, H. & İpek Eğilmez, N. (2014). Türkçe öğretmeni yetiştirmede ‘çocuk edebiyatı’ dersinin önemi. Türkçe eğitiminde kuramsal ve uygulamalı çalışmalar. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Fırat, H. & Çeker, S. (2016). Çocuk kitaplarında dilin şiddet aracı olarak kullanımı. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016 Özel Sayı, 83-107.
  • Gedikoğlu Özilhan, Y. G. (2015). İbrahim Zeki Burdurlu’nun masallarında yer alan şiddet öğelerinin değerlendirilmesi.
  • Kazan Nas, Ş. (Ed.), 1. Teke Yöresi Sempozyumu (305-312 ss). Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Gökçe, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (825-833 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Gültekin, A. (2011). Türkiye’de okuma kültürüne ilişkin engeller ve sorunlar. Uluslararası Katılımlı Okuma Kültürü Sorunlar ve Çözüm Yolları Sempozyumu (125-134 ss.). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • İlkhan, İ. & Akyüz, B. (2007). Batı ve Türk edebiyatı üçgeninde çocuk edebiyatının karşılaştırılmalı konumlandırılması ve Türkiye’deki çocuk edebiyatına eleştirel bir yaklaşım. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (165-172 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İnce Samur, A. Ö. (2012). Okuma kültürü edindirme sürecinde çocuk edebiyatının yeri ve önemi. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (835-840 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • İnce Samur, A. Ö. (2018). Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Hangi Kitaplardan Nasıl Yararlanılmalıdır?. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 343-363.
  • İpek, D. (2017). Çok satılan yazınsal çocuk kitaplarında evrensel değerler üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İpşiroğlu, Z. (2007). Çocuk yazını eleştirisi. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (173-176 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İyi Kitap Çocuk ve Gençlik Kitapları Dergisi. (2020). Soruşturma: çocuk ve gençlik yayıncılığında sansür, otosansür ve denetim. 125, 24-33.
  • Jacquin, G. (1969). Çocuk psikolojisinin ana çizgileri. 2. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kartal, H. & Çağlar Özteke, H. (2012). Çocuk gözüyle okuma kültürünü edinememenin kaynağındaki sorunlar. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (849-858 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Kavan, N. & Akın, E. (2020). Zaman bisikleti fantastik çocuk roman serisinin kültürel çözümlemesi. Asya Studies, 4(11), 49-57.
  • Kuru, H. (2018). Hamdullah Köseoğlu’nun “küçük balık” adlı çocuk kitabında değerler ve dil zenginliği. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5(13), 211-221.
  • Küçükler Kuşcu, N. (2018). Savaşı ve umudu çocuklar için yazmak: Laura S. Matthews’un balık adlı romanı üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 11(61), 160-164.
  • Maltepe, S. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ürünlerini seçebilme yeterlilikleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12(21), 398-412.
  • Neydim, N. (2000). Çocuk ve edebiyat çocukluğun kısa tarihi edebiyatta çocuk figürleri. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Oğuzkan, A. F. (2010). Çocuk edebiyatı. 9. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Otmar, Ö. (2017). Yalvaç Ural'ın çocuk yapıtlarının evrensel değerler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özözen, M. (2014). Çocuk edebiyatı dersinin çocuk gelişimi programı öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi. Sosyal Bilimler Dergisi. 16(2), 49-59.
  • Postman, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. 1. Baskı. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Sarar Kuzu, T. (2007). Ülkemizde çocuk ve gençlerin okuma kültürü edinme sürecindeki temel sorunlar.
  • Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (641-650 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2003). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet (milli eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme). Çocuk Edebiyatına ve Çocuk Hekimliğine Yansıyan Şiddet Sempozyumu (32-46 ss.). Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi Yayınları.
  • Sever, S. (2006). Çocuk edebiyatı öğretimi nasıl olmalıdır?. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (41-56 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve edebiyat. 4. Basım. İzmir: Tudem Yayıncılık.
  • Sever, S., Dilidüzgün, S., Neydim, N. & Aslan, C. (2007). İlköğretimde çocuk edebiyatı. Güneş, Z (Ed.), 2. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sınar Çılgın, A. (2007). Çocuk edebiyatı. 1. Baskı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Soysal, M. (2007). Çocuk ve gençlik edebiyatında uzman yayıncılık kavramı. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (379-384 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 419-426.
  • Süer Sezgin, N. (2007). Çocuk ve gençlik edebiyatında yayınevlerinden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (373-378 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Şen, E. (2016). Çocuk yazınında “umut” ve “mutlu son” ilişkisi üzerine bir inceleme. Çocuk ve Medeniyet. 1(1), 137-150. Şimşek, T. (2007). Çocuk edebiyatı. 4. Baskı. Konya: Suna Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1987). Dünya çocuk edebiyatının ana çizgileri. Çocuk edebiyatı yıllığı. Şirin, M.R. (Ed.), 1. Baskı. İstanbul: Gökyüzü Yayınları.
  • Şirin, M. R. (Ed.). (1994). 99 soruda çocuk edebiyatı. 1. Baskı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayını.
  • Tüfekçi Can, D. (2013). Çocuk edebiyatında dilin ideolojisi: anlatı bilimsel yaklaşım. Dil Araştırmaları. 12, 191-213.
  • Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi. (2014). Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı. CVII(756).
  • Uğurlu, S. B. (2010). Çocuk edebiyatı eleştirisi. Turkish Studies. 5(3), 1921-1939.
  • Uludağ, E. (2009). Çocuk edebiyatı ve klâsik dönem örneğinde Nâbi’nin Hayriyyesi. Turkish Studies, 4(7), 774-795.
  • Ulutaş, A. & Kıymaz, M . (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk edebiyatı dersine ilişkin beklentileri (Adıyaman ili örneği). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 68-80.
  • Yaman, E., Çetinkaya Mermer, E. & Mutlugil, S. (2009). İlköğretim okulu öğrencilerinin etik davranışlara ilişkin görüşleri: nitel bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi. 7(17), 93-108.
  • Yavuz, D. (2019). Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 175-184.
Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 104 - 135, 28.04.2022
https://doi.org/10.31464/jlere.1069181

Öz

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Yazarlar, araştırmaya katkıda bulunan yazar ve şairlere teşekkür eder.

Kaynakça

  • Akgül Barış, D. & Ece, A. S. (2015). Kültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri "tekerlemelerimizi biliyor muyuz?". Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 343-368.
  • Aktan, O. & Aydın, F. (2018). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet: 100 temel eser örneği. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 92-109.
  • Akyüz, E. (2010). Çocuk hukuku çocukların hakları ve korunması. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Arısoy, E. (2014). Ayla Çınaroğlu’nun çocuk romanlarında dilin kullanımı ve evrensel değerler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Atman, D. S., Çat, A., Gökbulut, Ö. Ö. & Mudu, Y. (2012). Erken çocukluk döneminde okuma alışkanlığı kazandırmada TOKİ Göksu anaokulu örneği: "okuyorum doyuyorum projesi". Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (803-808 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Aydoğdu, H. & Alkan, E. (2020). Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notları’nda sevgi. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 185-204.
  • Aypay, A., Cemaloğlu, N., Sarpkaya, R., Tomul, E., Baştürk, R., Ellez, A. M., Şahin, B., Yolcu, H., Karakaya, İ. & Turgut, Y. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Ed.: Tanrıöğen, A. (Ed.), 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Barutçu, T. & Açık, F. (2018). Çocuk edebiyatı ürünlerinde yer alan deyimlerin kültür aktarımındaki rolü ve Türkçe ders kitaplarındaki deyimlerle örtüşme düzeyi. Bilig, 86, 183-209.
  • Beykan, M. (2012). Çocuk ve gençlik edebiyatı yayıncılığında çeviri sorunları. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (991-994 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Bozdağ, F. (2007). Çocuk kitaplarında sistematik yayın sorunu ve çözüm önerisi. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (363-372 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Bulut, S. (2018). Okulöncesi eğitim ortamlarında çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilen uygulamaların okuma kültürü edindirme bağlamında incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. & Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 (1), 1-17.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cengiz, G. (2012). Ömer Seyfettin öykülerinin çocuğa görelik ilkesine göre incelenmesi ve bu öykülerdeki ötekileştirme ve şiddet öğelerine bakış. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (315-326 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Ceylan, S. (2007). Resmin büyüsü: çizer olarak izlenimlerim. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (401-404 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Çer, E. (2019). Çocuk edebiyatı yapıtlarının çocuğa göre olmasını sağlayan başat bir değişken: eğitsel özellikler. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi. 3(1), 1-11.
  • Çevik, A. & Müldür, M. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı farkındalığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 18(72), 1942-1956.
  • Çiftçi, Z. (2011). Türkiye’de çocuk ve gençlerde okuma kültürünün geliştirilmesi üzerine. Uluslararası Katılımlı Okuma Kültürü Sorunlar ve Çözüm Yolları Sempozyumu (179-186 ss.). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Çintaş Yıldız. D. (2011). İbrahim Zeki Burdurlu’nun eserlerinde sevgi değeri. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi. 29, 203-230.
  • Dağlıoğlu, H. & Çamlıbel Çakmak, Ö. (2009). Okul öncesi çocuklarına yönelik yayınlanan hikâye kitaplarının şiddet ve korku öğeleri açısından incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 510-534.
  • Dedeoğlu, H. & Erbasan, Ö. (2021). Siyah ambalajlı çocuk ve gençlik kitapları: Türkiye'de çocuk edebiyatı ve sansür. Edebi Eleştiri Dergisi. 5(1), 1-17.
  • Demirel, Ş., Çeçen, M. A., Seven, S., Tozlu, N. & Uludağ, M. E. (2010). Edebî metinlerle çocuk edebiyatı. Demirel, Ş (Ed.), 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dilidüzgün, S. (2003). İletişim odaklı Türkçe derslerinde çocuk kitapları. 2. Baskı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Çağdaş çocuk yazını -yazın eğitimine atılan ilk adım-. 2. Basım. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Dilidüzgün, S., Sever, S., Öztürk, A. & Adıgüzel, Ö. (2002). Çocuk edebiyatı. Güneş, Z (Ed.), 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Erkul, R., Başöncül, N. & Sezer, H. (2007). Çocuk edebiyatının sorunları ve çözüm önerileri. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (233-236 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Eryeşil, O. (2015). Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın çocuk şiirlerinde evrensel değerler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fırat, H. & İpek Eğilmez, N. (2014). Türkçe öğretmeni yetiştirmede ‘çocuk edebiyatı’ dersinin önemi. Türkçe eğitiminde kuramsal ve uygulamalı çalışmalar. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Fırat, H. & Çeker, S. (2016). Çocuk kitaplarında dilin şiddet aracı olarak kullanımı. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016 Özel Sayı, 83-107.
  • Gedikoğlu Özilhan, Y. G. (2015). İbrahim Zeki Burdurlu’nun masallarında yer alan şiddet öğelerinin değerlendirilmesi.
  • Kazan Nas, Ş. (Ed.), 1. Teke Yöresi Sempozyumu (305-312 ss). Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Gökçe, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (825-833 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Gültekin, A. (2011). Türkiye’de okuma kültürüne ilişkin engeller ve sorunlar. Uluslararası Katılımlı Okuma Kültürü Sorunlar ve Çözüm Yolları Sempozyumu (125-134 ss.). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • İlkhan, İ. & Akyüz, B. (2007). Batı ve Türk edebiyatı üçgeninde çocuk edebiyatının karşılaştırılmalı konumlandırılması ve Türkiye’deki çocuk edebiyatına eleştirel bir yaklaşım. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (165-172 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İnce Samur, A. Ö. (2012). Okuma kültürü edindirme sürecinde çocuk edebiyatının yeri ve önemi. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (835-840 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • İnce Samur, A. Ö. (2018). Okuma Kültürü Edinme Sürecinde Hangi Kitaplardan Nasıl Yararlanılmalıdır?. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 343-363.
  • İpek, D. (2017). Çok satılan yazınsal çocuk kitaplarında evrensel değerler üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İpşiroğlu, Z. (2007). Çocuk yazını eleştirisi. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (173-176 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • İyi Kitap Çocuk ve Gençlik Kitapları Dergisi. (2020). Soruşturma: çocuk ve gençlik yayıncılığında sansür, otosansür ve denetim. 125, 24-33.
  • Jacquin, G. (1969). Çocuk psikolojisinin ana çizgileri. 2. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kartal, H. & Çağlar Özteke, H. (2012). Çocuk gözüyle okuma kültürünü edinememenin kaynağındaki sorunlar. Sever, S. (Ed.), 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (849-858 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM).
  • Kavan, N. & Akın, E. (2020). Zaman bisikleti fantastik çocuk roman serisinin kültürel çözümlemesi. Asya Studies, 4(11), 49-57.
  • Kuru, H. (2018). Hamdullah Köseoğlu’nun “küçük balık” adlı çocuk kitabında değerler ve dil zenginliği. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5(13), 211-221.
  • Küçükler Kuşcu, N. (2018). Savaşı ve umudu çocuklar için yazmak: Laura S. Matthews’un balık adlı romanı üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 11(61), 160-164.
  • Maltepe, S. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ürünlerini seçebilme yeterlilikleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12(21), 398-412.
  • Neydim, N. (2000). Çocuk ve edebiyat çocukluğun kısa tarihi edebiyatta çocuk figürleri. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Oğuzkan, A. F. (2010). Çocuk edebiyatı. 9. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Otmar, Ö. (2017). Yalvaç Ural'ın çocuk yapıtlarının evrensel değerler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özözen, M. (2014). Çocuk edebiyatı dersinin çocuk gelişimi programı öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi. Sosyal Bilimler Dergisi. 16(2), 49-59.
  • Postman, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. 1. Baskı. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Sarar Kuzu, T. (2007). Ülkemizde çocuk ve gençlerin okuma kültürü edinme sürecindeki temel sorunlar.
  • Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (641-650 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2003). Çocuk kitaplarına yansıtılan şiddet (milli eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme). Çocuk Edebiyatına ve Çocuk Hekimliğine Yansıyan Şiddet Sempozyumu (32-46 ss.). Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi Yayınları.
  • Sever, S. (2006). Çocuk edebiyatı öğretimi nasıl olmalıdır?. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (41-56 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve edebiyat. 4. Basım. İzmir: Tudem Yayıncılık.
  • Sever, S., Dilidüzgün, S., Neydim, N. & Aslan, C. (2007). İlköğretimde çocuk edebiyatı. Güneş, Z (Ed.), 2. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sınar Çılgın, A. (2007). Çocuk edebiyatı. 1. Baskı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Soysal, M. (2007). Çocuk ve gençlik edebiyatında uzman yayıncılık kavramı. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (379-384 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 419-426.
  • Süer Sezgin, N. (2007). Çocuk ve gençlik edebiyatında yayınevlerinden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri. Sever, S. (Ed.), 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri) (373-378 ss.). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Şen, E. (2016). Çocuk yazınında “umut” ve “mutlu son” ilişkisi üzerine bir inceleme. Çocuk ve Medeniyet. 1(1), 137-150. Şimşek, T. (2007). Çocuk edebiyatı. 4. Baskı. Konya: Suna Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1987). Dünya çocuk edebiyatının ana çizgileri. Çocuk edebiyatı yıllığı. Şirin, M.R. (Ed.), 1. Baskı. İstanbul: Gökyüzü Yayınları.
  • Şirin, M. R. (Ed.). (1994). 99 soruda çocuk edebiyatı. 1. Baskı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayını.
  • Tüfekçi Can, D. (2013). Çocuk edebiyatında dilin ideolojisi: anlatı bilimsel yaklaşım. Dil Araştırmaları. 12, 191-213.
  • Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi. (2014). Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı. CVII(756).
  • Uğurlu, S. B. (2010). Çocuk edebiyatı eleştirisi. Turkish Studies. 5(3), 1921-1939.
  • Uludağ, E. (2009). Çocuk edebiyatı ve klâsik dönem örneğinde Nâbi’nin Hayriyyesi. Turkish Studies, 4(7), 774-795.
  • Ulutaş, A. & Kıymaz, M . (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk edebiyatı dersine ilişkin beklentileri (Adıyaman ili örneği). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 68-80.
  • Yaman, E., Çetinkaya Mermer, E. & Mutlugil, S. (2009). İlköğretim okulu öğrencilerinin etik davranışlara ilişkin görüşleri: nitel bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi. 7(17), 93-108.
  • Yavuz, D. (2019). Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 175-184.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Gedikoğlu Özilhan 0000-0003-3293-8995

Şaban Çetin 0000-0002-7637-7272

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gedikoğlu Özilhan, Y., & Çetin, Ş. (2022). Current Problems of Children’s Literature According to Today’s Poets and Writers, Suggestions for Solutions to the Problems. Journal of Language Education and Research, 8(1), 104-135. https://doi.org/10.31464/jlere.1069181