Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 148 - 167, 01.04.2012

Öz

Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 148 - 167, 01.04.2012

Öz

Bu çalışmada Türk ve Alman eğitim sistemlerinde yükseköğretime geçiş süreci üzerinde durulmuştur. Türkiye’de yüksek öğretime geçiş sisteminin sürekli tartışma konusu olduğundan bahsedilmiş, Alman eğitim sisteminin Türkiye’dekinden farklı olarak işlediği ve yüzyıllardır başarılı bir şekilde uygulandığı aktarılmıştır. Her iki ülkenin sistemlerine göz atmak ve Almanya’dakine benzer bir sistemin Türkiye’de kullanılabilirliğine bakmak amacıyla araştırmada “Eğitim”, “Eğitim Sistemi” ve Karşılaştırmalı Eğitim” gibi kavramlara kısaca değinildikten sonra her iki ülkedeki ilk ve ortaöğretim kurumları kısaca tanıtılmış ve yükseköğretime geçiş süreçleri irdelenmiştir. Almanya eğitim sisteminde ilk- ve orta öğretim kapsamında “Grundschule”, “Hauptschule”, Realschule”, “Gymnasium” ve ”Gesamtschule” olarak adlandırılan okullar kısaca tanıtılmış ve Türk eğitimindeki ilk- ve ortaöğretim süreci amaçları ile birlikte aktarılmıştır. Her iki ülkedeki yüksek öğretime geçiş süreçlerinin ele alındığı bölümde özellikle Türkiye’de orta öğretimle bir kopukluğun söz konusu olduğu belirlenmiştir. Her iki sistemin karşılaştırması sonucunda ise benzerlikten ziyade farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Kısa ve orta vadede Almanya’dakine benzer bir sistemin ülkemizde uygulanmasının zor olduğu ileri sürülmüş ve çok tartışılan Türkiye’deki üniversiteye geçiş süreci ile ilgili somut önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Koçak

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koçak, M. (2012). Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci. Journal of Language and Linguistic Studies, 8(1), 148-167.
AMA Koçak M. Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci. Journal of Language and Linguistic Studies. Nisan 2012;8(1):148-167.
Chicago Koçak, Muhammet. “Türk Ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci”. Journal of Language and Linguistic Studies 8, sy. 1 (Nisan 2012): 148-67.
EndNote Koçak M (01 Nisan 2012) Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci. Journal of Language and Linguistic Studies 8 1 148–167.
IEEE M. Koçak, “Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 8, sy. 1, ss. 148–167, 2012.
ISNAD Koçak, Muhammet. “Türk Ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci”. Journal of Language and Linguistic Studies 8/1 (Nisan 2012), 148-167.
JAMA Koçak M. Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci. Journal of Language and Linguistic Studies. 2012;8:148–167.
MLA Koçak, Muhammet. “Türk Ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 8, sy. 1, 2012, ss. 148-67.
Vancouver Koçak M. Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Yükseköğretime Geçiş Süreci. Journal of Language and Linguistic Studies. 2012;8(1):148-67.