Yazım Kuralları

SELÇUK İLETİŞİM DERGİSİ YAZIM KURALLARI
1. Genel Kurallar

  • Yazar(lar)ın bir sayıda BİRDEN FAZLA makalesi yayımlanamaz.
  • Çalışmaların içeriğine dair tüm yasal sorumluluk yazar(lar)ına aittir.
  • Yazım ve biçim kurallarına uymayan makaleler değerlendirmeye alınmadan yazar(lar)a iade edilecektir.
  • Yüksek lisans ve doktora tezlerinden üretilmiş çalışmalar değerlendirmeye alınmaz.
  • Kongre veya sempozyumlarda sunulmuş bildiriler, daha önce tam metin olarak yayımlanmamış olması ve sunum bilgileri belirtilmiş olması şartıyla kabul edilebilir.

2. Gönderilecek Dosyalar

  • Anonim Ana Metin: İlk gönderimde yazar isimleri, kurum bilgileri, e-posta ve ORCID ID gibi kimlik bilgileri metinde kesinlikle yer almamalıdır. Ayrıca belge özelliklerinden (metadata) yazar bilgileri temizlenmelidir. Bu uygulama, çift taraflı kör hakemlik süreci için zorunludur. Yazarlarımızın makale yüklerken, gönderi dosyaları menüsünden ilk yükleme şablonunu kullanmaları zorunludur.
  • Kapak Dosyası: Makalenin başlığı, yazar sıralaması ve sorumlu yazarı belirten; yazar adı-soyadı, unvanı, kurumu, e-posta adresi ve ORCID numarası bilgilerini içeren bir kapak dosyası eklenmelidir. Ayrıca, çalışma, bilimsel bir toplantıda sunulmuşsa veya bir fonlama kuruluşu tarafından desteklenmişse (fon sağlayıcı kuruluşun adı, proje numarası vb.), bu bilgiler kapak dosyasında dipnot olarak belirtilmelidir.
  • Telif Hakkı Bildirim Formu: Çalışmada telif haklarını ihlal eden herhangi bir içeriğin bulunmadığını beyan eden bu form tüm yazarlar tarafından imzalanarak yüklenmelidir. İlgili form için tıklayınız.
  • Katkı Oranı ve Çıkar Çatışması Beyanı: Tüm yazarlar tarafından imzalanarak sisteme yüklenmelidir. İlgili form için tıklayınız.
  • Etik Kurul İzin Belgesi (Varsa): Araştırma nesnesi insan olan çalışmalar için (saha araştırmaları, derinlemesine mülakatlar vb.) etik kurul izin belgesi sisteme eklenmelidir. Etik izin belgesinin yanı sıra etik onam formu için tıklayınız.
  • Yapay Zeka Kullanımı Bildirimi: Yazarlar, makalelerinde üretken yapay zeka ve yapay zeka destekli teknolojilerin kullanımını açıklamalıdır. Bu teknolojilerin kullanımını beyan etmek, yazarlar, okuyucular, hakemler, editörler ve katkıda bulunanlar arasındaki şeffaflığı ve güveni destekler ve ilgili araç veya teknolojinin kullanım koşullarına uyumu kolaylaştırır (The use of generative AI and AI-assisted technologies in writing).
    Yazarlar yazma sürecinde üretken yapay zeka ve yapay zeka destekli teknolojileri yalnızca makalenin okunabilirliğini ve dilini geliştirmek için kullanmalı ve bilimsel, pedagojik veya tıbbi içgörüler üretmek, bilimsel sonuçlar çıkarmak veya klinik öneriler sunmak gibi temel yazarlık görevlerinin yerini almak için kullanmamalıdır. Teknolojinin uygulanması insan gözetimi ve kontrolü ile yapılmalı ve tüm çalışmalar dikkatlice gözden geçirilmeli ve düzenlenmelidir. Çünkü üretken yapay zeka (ÜYZ) yanlış, eksik veya önyargılı olabilecek çıktılar üretebilir. Yazarlar, eserlerinin içeriğinden nihai olarak sorumludurlar. Yapay zeka kullanımı için Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Faaliyetlerinde Üretken Yapay Zekâ Kullanımına Dair Etik Rehber için tıklayınız.

3. Sayfa Düzeni ve Yazım Stili

  • Çalışmalar: MS Word programında hazırlanmalı, A4 boyutunda, kenar boşlukları sağ, sol, üst ve alt 2.5 cm olmalıdır.
  • Yazım Stili: Yazarların uyması gereken yazım stililleri aşağıda belirtilmiştir.
BaşlıkCalibri20 ptKalın Sola Yaslı1.5 SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkİlk harfleri büyük ve girinti 1.25 cm olmalı.
Öz/Abstract MetniCalibri11 ptNormalİki Yana YaslıTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkTümce düzeninde olmalı.
Anahtar KelimelerCalibri11 ptNormalİki Yana YaslıTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkİlk kelimenin ilk harfi büyük olmalı.
Bölüm BaşlıklarıCalibri14 ptKalın Sola Yaslı1.5 SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkTüm harfler büyük, girinti 0 cm olmalı.
Alt BaşlıklarCalibri14 ptKalın Sola Yaslı1.5 SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkKelimelerin ilk harfleri büyük ve girinti 1.25 cm olmalı.
MetinCalibri12 ptNormalİki Yana Yaslı1.5 SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkİlk satır girintisi 1.25 cm olmalı.
Blok AlıntılarCalibri10 ptNormalİki Yana YaslıTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 0 nkGirinti 1.25 cm olmalı. Alıntıda tırnak olmamalı ve kaynak parantez içine alınmalı.
Tablo ve Görsel BaşlıklarıCalibri10 ptKalın OrtalanmışTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 0 nkTablo başlığı üstte olmalı ve numaralandırılmalı. Şekil/Görsel başlığı altta olmalı ve numaralandırılmalı.
(Tablo 1 Tablonun başlığı)
ReferanslarCalibri12 ptNormalİki Yana YaslıTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 6 nkAsılı girinti 1.25 cm olmalı.
Yazar Bilgileri*Calibri Light10 ptNormalSola YaslıTek SatırÖnce 0 nk, Sonra 0 nkBu bölüm, makalenin hakem değerlendirme sürecinden geçerek yayımlanmak üzere kabul edilmesinden sonra eklenecektir.

4. Makale Yapısı

  • Türkçe Başlık
  • Özet
  • Anahtar Kelimeler
  • İngilizce Başlık
  • Abstract
  • Keywords
  • Giriş
  • Kuramsal Çerçeve
  • Yöntem
  • Bulgular
  • Tartışma
  • Sonuç
  • Extended Abstract
  • Kaynakça
  • Ekler

Türkçe makaleler için İngilizce genişletilmiş özet zorunludur.

Kelime Sayısı Kuralları

  • Makale Toplam Kelime Sayısı: Başlıklar, özetler, anahtar kelimeler, tüm ana ve alt bölümler, genişletilmiş özet, kaynakça ve ekler dahil olmak üzere en az 5000, en fazla 9000 kelime olmalıdır.
  • Öz ve Abstract Kelime Sayısı: En az 150, en fazla 250 kelime olmalıdır.
  • Anahtar Kelimeler ve Keywords: En az 5, en fazla 7 kelime olmalıdır.
  • Extended Abstract: En az 750, en fazla 1500 kelime olmalıdır.

5. Benzerlik Oranı Kuralları

  • Çalışmaların benzerlik oranı en fazla %15 olmalıdır. Bu oranı aşan çalışmalar, hakem sürecine alınmadan doğrudan reddedilecektir.
  • Benzerlik kontrolü, tercihen iThenticate programı ile yapılmalıdır.
  • Benzerlik tespiti sırasında mutlaka “depo yok (no repository)” seçeneği seçilmelidir. Aksi halde, sistem çalışmayı %100 benzerlik oranında gösterebilir ve bu durum çalışmanın doğrudan reddine yol açar.
  • Yazarların belirlediği benzerlik oranı ile Selçuk İletişim Dergisi editör kurulunun yaptığı kontrol arasında farklılık olması durumunda, derginin tespit ettiği oran esas alınır.
  • Benzerlik raporunda; kaynakça, dipnotlar ve ekler gibi bölümler analiz dışında tutulmalıdır.
  • Doğrudan alıntılar ve kaynak gösterimleri APA 7 kurallarına uygun biçimde yapılmalı, intihal riski taşıyan ifadelerden kaçınılmalıdır.

6. Bazı İçerik Kuralları

  • Öz: Çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını içermelidir. Gereksiz teorik tartışmalardan kaçınılmalı, doğrudan araştırma ile ilgili bilgiler verilmelidir.
  • Genişletilmiş Özet: Genişletilmiş özet, çalışmanın amacı, kapsamı, teorik çerçevesi, yöntemi, bulguları ve sonuçlarını bütünsel bir şekilde içermelidir.
  • Yöntem: Yöntem bölümünde çalışmanın amacı, önemi, çalışmanın deseni, veri toplama yöntemleri, analiz süreci, kullanılan ölçme araçları, araştırma evreni/örneklem grubu ile geçerlilik ve güvenilirlik analizleri açıkça belirtilmelidir. Çalışmada kullanılan veri toplama araçlarının kim tarafından geliştirildiği veya hangi kaynaktan alındığı mutlaka ifade edilmelidir.

7. Beyanlar Bölümü

[Bu bölüm, makalenin hakem değerlendirme sürecinden geçerek yayımlanmak üzere kabul edilmesinden sonra eklenmelidir. Bu aşamada yazarlar son sürüm şablonuna göre çalışmalarını düzenlemelidir.

  • Teşekkür: Kısa ve sade yazılmalıdır. Anonim hakemlere ve editörlere teşekkür edilmemelidir. Finansal destek, kurum katkısı veya profesyonel yardım (dil editörlüğü vb.) sağlandıysa belirtilmelidir. [Makale kabul edildikten sonra eklenmelidir]
  • Yazar Katkısı Beyanı: Hangi yazarın hangi aşamaya katkı sağladığı ve katkı oranı açıkça belirtilmelidir.
  • Çıkar Çatışması Beyanı: Varsa çıkar çatışmaları detaylıca açıklanmalıdır. Yoksa “Herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır.” ifadesi kullanılmalıdır.
  • Etik Beyanı: Etik kurul izni varsa etik kurulun adı, tarih ve onay numarası yazılmalıdır. Anonim gönderimde “[ETİK KURUL BİLGİLERİ EKLENECEKTİR]” ifadesi kullanılmalıdır.
  • Yapay Zekâ Kullanım Beyanı: Makale yazımında orijinallik esas olmalıdır. Bu nedenle, makalenin içeriğinin doğrudan yapay zekâ ile yazılması yasaktır. Ancak, yapay zekâ yalnızca metnin dil bilgisi ve okunabilirliğini iyileştirmek amacıyla kullanılabilir. Yapay zekâ herhangi bir şekilde kullanılmışsa, bu durum, makalenin sonunda "Makale Yazım Sürecinde Yapay Zekâ Kullanımı Bildirimi" başlığı altında açıkça beyan edilmelidir. Bu beyanda: Kullanılan yapay zekâ teknolojisinin adı ve amacı belirtilmelidir. Yazarların, yapay zekânın ürettiği içeriği gözden geçirdiği, düzenlediği ve tüm içeriğin sorumluluğunu üstlendiği açıkça belirtilmelidir. Sadece yazım denetimi (yazım hatası, dil bilgisi, biçim gibi) için kullanılan yapay zekâ araçları için bu beyan gerekli değildir. Görsel üretiminde veya görsel üzerinde değişiklik yapılmasında AI kullanımı yasaktır. Ancak bu kullanım araştırmanın bir parçasıysa, yöntem kısmında detaylı şekilde açıklanmalı ve çalışmanın tekrarlanabilirliğini sağlayacak biçimde sunulmalıdır.

8. Referans Gösterimi

Metin içi kaynak gösterimlerinde ve kaynakça (bibliyografya) düzenlemelerinde, American Psychological Association (APA) 7. Edisyon yazım kuralları kullanılmalıdır. Yazarlar hem doğrudan alıntılarda hem de kaynakça oluştururken, Amerikan Psikoloji Derneği tarafından yayımlanan APA Yayım Kılavuzu’nda belirtilen kuralları ve formatı esas almalıdır. Kaynakların biçimlendirilmesinde Zotero, Mendeley veya EndNote gibi atıf yönetim araçları ya da tarafımızca sağlanan örnek şablonlar kullanılabilir.

APA 7. edisyonuna göre metin içi kaynak gösteriminde iki temel yöntem kullanılır: Parafraz yapma (başkasının düşüncesini kendi sözlerinle aktarma) ve doğrudan alıntı yapma (orijinal ifadeyi kelimesi kelimesine aktarma). Her iki yöntemde de mutlaka kaynak gösterilmeli; bu, anlatımsal (yazar adı cümle içinde) ya da parantez içi (yazar, yıl) biçiminde yapılmalıdır.

Parafraz Yapma (Paraphrasing): Parafraz, başkasının veya kendi daha önce yayımlanmış fikrini kendi cümlelerinle yeniden ifade etmektir. Akademik yazımda, doğrudan alıntıdan çok parafraz tercih edilmelidir. Bu yöntem; bilgiyi özetlemek, sentezlemek, önemli noktaları vurgulamak ve karşılaştırmak için kullanılır. Parafrazda mutlaka kaynak gösterilmeli, gerekirse sayfa ya da paragraf numarası da eklenmelidir (özellikle uzun ve karmaşık metinlerde). Parafraz birden fazla cümleye yayılabilir; bu durumda ilk cümlede atıf yapılması yeterlidir. Ancak paragraf değişirse ya da başka kaynaklara geçilirse, yeniden atıf yapılmalıdır. (Bkz: APA Style – Paraphrasing Guidelines)

Doğrudan Alıntı Yapma (Quotations): Doğrudan alıntı, bir kaynaktan kelimesi kelimesine aktarılan ifadelerdir. Kavramsal bir tanım birebir verilecekse ve yazarın ifadesi özgün, kısa ve etkileyici ise doğrudan alıntı kullanılmalıdır. Kısa alıntılar, 40 kelimeden az olanlar, tırnak içinde verilir ve mutlaka kaynak gösterilir. Uzun alıntılar ise 40 kelime ve üzerindeyse, tırnak işareti kullanılmadan, ayrı bir paragraf olarak ve girintili blok şeklinde yazılır. (Bkz: APA Style – Quotation Guidelines)

Çevrimiçi kaynak kuralı: Erişim tarihi ve “adresinden alındı” ifadelerinin eklenmesi, istisnalar dışında gerekli değildir. Bu tür bilgiler yalnızca içeriğin zamanla değişebileceği web sayfaları veya tarihsel olarak sabit olmayan kaynaklar için kullanılmalıdır. Eğer erişim tarihi verilmesi gerekiyorsa, şu format kullanılmalıdır: U.S. Census Bureau. (t.y.). U.S. and world population clock. U.S. Department of Commerce. 9 Ocak 2020 tarihinde https://www.census.gov/popclock/ adresinden alındı

Metin içi kaynak gösterimi

Kaynak TürüMetin İçi Gönderim
Tek Yazarlı(McLuhan, 2011, s. 13)
İki Yazarlı(Bayrak & Yengin, 2023, s. 19)
3 ve daha fazla yazarlı(Tosun vd., 2023, s. 25)
Tüzel KişiMetin içinde ilk gönderim: (National Institute of Mental Health [NIMH], 2020)
Metin içinde ikinci ve Sonraki Göndermeler: (NIMH, 2020)
Aktaran(Rabbitt, 1982, aktaran Lyon vd. 2014)
Bkz: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/citations/secondary-sources

Referans Listesi

Kaynak TürüAPA 7 Referansı
KitapJackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2. baskı). American Psychological Association.
Svendsen, S., & Løber, L. (2020). The big picture/Academic writing: The one-hour guide (3. dijital baskı). Hans Reitzel Forlag. 
Çeviri KitapMcLuhan, M. (2001). Gutenberg galaksisi (G. Çağalı Güven, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
Editörlü/Düzenleyenli/Hazırlayanlı KitapHygum, E., & Pedersen, P. M. (Ed./Düz./Haz.). (2010). Early childhood education: Values and practices in Denmark. Hans Reitzels Forlag.
Kitap BölümüDillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. İçinde M. B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Ed./Haz./Düz.), Media effects: Advances in theory and research (4. Baskı, ss. 115–129). Routledge.
Dergi MakalesiHare, L. R., & O'Neill, K. (2000). Effectiveness and efficiency in small academic peer groups: A case study. Small Group Research, 31(1), 24–53. https://doi.org/10.1177/104649640003100102
Süreli Yayın ve Gazete Makalesi                                            

Schulman, M. (2019, Eylül 9). Superfans: A love story. The New Yorker. https://www.newyorker.com/magazine/2019/09/16/superfans-a-love-story
Carey, B. (2019, Mart 22). Can we get better at forgetting? The New York Times. https://www.nytimes.com/2019/03/22/health/memory-forgetting-psychology.html

BildiriEvans, A. C., Jr., Garbarino, J., Bocanegra, E., Kinscherff, R. T., & Márquez-Greene, N. (2019, Ağustos 8-11). Gun violence: An event on the power of community [Bildiri Sunumu]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://convention.apa.org/2019-video
Cacioppo, S. (2019, Nisan 25-28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Bildiri Özeti]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf
Duckworth, A. L., Quirk, A., Gallop, R., Hoyle, R. H., Kelly, D. R., & Matthews, M. D. (2019). Cognitive and noncognitive predictors of success. Proceedings of the National Academy of Sciences, USA, 116(47), 23499–23504. https://doi.org/10.1073/pnas.1910510116
Not: Eğer bildiri bir kitapta ya da akademik bir dergide yayımlanmışsa kaynak gösterimi bildiri formatında değil, APA 7’nin standart kitap bölümü veya dergi formatına uygun şekilde yapılmalıdır (https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/conference-proceeding-references) 
Yayınlanmamış TezlerHarris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Yayımlanmamış doktora tezi]. Virginia Üniversitesi.
Yayınlanmış TezlerOktay, M. (1990). Kitle iletişim araçlarının uluslararası sorumluluğu ve iletişim ahlak kuralları (Yayın No. 9377) [Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi. (bkz. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/published-dissertation-references)
SözlükAmerican Psychological Association. (t.y.). Just-world hypothesis. İçinde APA dictionary of psychology. 18 Ocak 2020 tarihinde https://dictionary.apa.org/just-world-hypothesis adresinden alındı 
Film ya da VideoDocter, P., & Del Carmen, R. (Yönetmenler). (2015). Inside out [Film]. Walt Disney Pictures; Pixar Animation Studios
TV DizisiSerling, R. (Yönetici Yapımcı). (1959–1964). The twilight zone [TV dizisi]. Cayuga Productions; CBS Productions.
TV ProgramıFavreau, J. (Yazar), & Filoni, D. (Yönetmen). (2019, Kasım 12). Bölüm adı (Sezon 1, Bölüm 1) [TV Programı]. İçinde J. Favreau, D. Filoni, K. Kennedy, & C. Wilson (Yönetici Yapımcı), The Mandalorian. Lucasfilm; Golem Creations.
Radyo YayınıMottram, L. (2020, Ocak 8). Hazard reduction burning is not a panacea to bushfire risk: Expert [Radyo yayını]. ABC. https://www.abc.net.au/radio/programs/pm/thinned-forests-can-be-more-prone-to-fire,-expert-says/11853280
PodcastMeraji, S. M., & Demby, G. (Sunucular). (2016–günümüz). Code switch [Sesli podcast]. National Public Radio. https://www.npr.org/podcasts/510312/codeswitch
Podcast Bölümü                                                             Hannah-Jones, N. (Sunucu). (2019, Eylül 13). How the bad blood started (No. 4) [Sesli podcast bölümü]. 1619 içinde. The New York Times. https://podcasts.apple.com/us/podcast/episode-4-how-the-bad-blood-started/id1476928106?i=1000449718223
YouTubeHarvard University. (2019, Ağustos 28). Soft robotic gripper for jellyfish [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=guRoWTYfxMs
Facebook Gönderisi                                                                                                                                                                                    News From Science. (2019, Haziran 21). Are you a fan of astronomy? Enjoy reading about what scientists have discovered in our solar system—and beyond? This [Görsel eklendi] [Durum güncellemesi]. Facebook. https://www.facebook.com/ScienceNOW/photos/a.117532185107/10156268057260108/?type=3&theater
Facebook SayfasıCommunity of Multiculturalism. (t.y.). Home [Facebook sayfası]. Facebook. 14 Ekim 2020 tarihinde https://www.facebook.com/communityofmulticulturalism/ adresinden alındı
Instagram FotoğrafıPhiladelphia Museum of Art [@philamuseum]. (2019, Aralık 3). It’s always wonderful to walk in and see my work in a collection where it’s loved, and where people are [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/B5oDnnNhOt4/
Instagram VideoAPA Public Interest Directorate [@apapubint]. (2019, Haziran 14). Male depression is serious, but many men try to ignore it or refuse treatment. Different men have different symptoms, but [Video]. Instagram. https://www.instagram.com/p/BysOqenB1v7/?utm_source=ig_web_copy_link
Instagram ProfiliSwift, T. [@taylorswift]. (t.y.). Posts [Instagram profili]. Instagram. 9 Ocak 2020 tarihinde https://www.instagram.com/taylorswift adresinden alındı
X gönderisiGates, B. [@BillGates]. (2019, Eylül 7). Today, it’s difficult for researchers to diagnose #Alzheimers patients early enough to intervene. A reliable, easy and accurate diagnostic would [Küçük resimli bağlantı eklendi] [Gönderi]. X. https://x.com/BillGates/status/1170305718425137152
X ProfiliJordan, M. B. [@michaelb4jordan]. (t.y.). Replies [X profili]. X. 9 Ocak 2020 tarihinde https://x.com/michaelb4jordan/with_replies adresinden alındı
TikTok VideoCook, P. [@chemteacherphil]. (2021, Eylül 17). Fighting fire with fire. #sciencetok #learnontiktok [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@chemteacherphil/video/7008953610872605957
TikTok ProfiliThe Rock. [@therock]. (t.y.). CEO of #RockTok [TikTok profili]. TikTok. 22 Şubat 2022 tarihinde https://tiktok.com/@therock adresinden alındı
21 ve daha fazla yazarlı kaynak                                                                                                                  21 veya daha fazla yazarlı bir çalışmada ilk 19 yazarın isimleri (Soyad, A. şeklinde) yazılır, ardından üç nokta (. . .) konur, ancak “ve” (&) işareti kullanılmaz ve son olarak son yazarın adı yazılır:
Author, A. A., Author, B. B., Author, C. C., Author, D. D., Author, E. E., Author, F. F., Author, G. G., Author, H. H., Author, I. I., Author, J. J., Author, K. K., Author, L. L., Author, M. M., Author, N. N., Author, O. O., Author, P. P., Author, Q. Q., Author, R. R., Author, S. S., . . . Author, Z. Z (Tarih)…….
(https://apastyle.apa.org/instructional-aids/creating-reference-list.pdf)

Referansların daha fazlası için Bkz:
https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/27710
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples

9. Değerlendirme Süreci

Değerlendirme sürecine alınan makalelerde, editör veya hakemler tarafından talep edilen düzeltmeler, metin içinde sarı renkle vurgulanarak belirtilmelidir. Bu uygulama, yapılan değişikliklerin kolayca fark edilmesini ve kontrol edilmesini sağlar.

Son Güncelleme Zamanı: 18.11.2025