Bu çalışmanın
amacı, Gaziantep hayvanat bahçesine gelen ziyaretçilerin memnuniyet
düzeylerinin önem-performans analizi kullanılarak ölçülmesidir. Gaziantep
hayvanat bahçesini ziyaret eden 403 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda, genel olarak performans puanlarının önem
puanlarının altında olduğu görülmüştür. Ancak sağlanan kolaylıklar boyutu için performans
puanlarının önem puanlarından yüksek olduğu görülmüştür. Gaziantep hayvanat bahçesinin çeşitli özelliklerine
ziyaretçilerin verdikleri önem ve algıladıkları performans düzeyleri farklıdır.
Ziyaretçiler tarafından belirlenen en önemli özellik doğallaştırılmış muhafaza alanlarıdır. Buradan hareketle
ziyaretçilerin hayvanların doğal ortamında muhafaza edilmelerini istedikleri
sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, yaş ve
cinsiyet değişkenine göre önem puanlarının farklılık gösterdiği ancak
performans puanlarının farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırmada elde edilen
sonuçlar, ziyaretçilerin memnuniyetini artırmak için alınması gereken
kararlarda hayvanat bahçesi yöneticilerini yol gösterici olacaktır.
Hayvanat bahçesi Önem-Performans analizi Müşteri memnuniyeti
The aim of
this study is to evaluate the satisfaction levels of the visitors of Gaziantep
zoo using importance-performance analysis. A questionnaire was applied to a
sample of 403 visitors of Gaziantep zoo. It is found that performance scores
are below the importance scores for all the dimensions analyzed except the
amenities dimension for which performance scores are higher compared to
importance scores. There are gaps between the importance and performance scores
of zoo attributes. The most important attribute for visitors is the naturalized
enclosure for animals. Hence, it is concluded that visitors want the animals to
be kept in their natural environment. Moreover, it is found that importance
scores differ based on the gender and age of the visitors whereas performance
scores do not. The findings may guide zoo managers in making decisions to
increase the satisfaction levels of visitors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 2 |