İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARININ VE GÜDÜLENME DURUMLARININ BELİRLENMESİ
Yıl 2017,
Cilt: 18 Sayı: 2, 435 - 448, 01.05.2017
Bilal Atasoy
,
Ezgi Tosik Gün
Aslıhan Kocaman Karoğlu
Öz
Bu çalışmanın amacı ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin AG uygulamalarının derslerde kullanımına ilişkin tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesidir. Çalışmada deneysel olmayan desenlerden nedensel karşılaştırmalı ve ilişkisel yöntemler kullanılmış, öğrenci tutum ve güdülenme durumlarının cinsiyete ve internete bağlanma şekillerine göre değişip değişmediği belirlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analizinde betimsel, kestirimsel ve ilişkisel istatistiklerden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören 38 öğrenci oluşturmaktadır. Analiz sonuçları öğrencilerin AG ortamlarına ilişkin tutumlarının ve AG materyaline ilişkin güdülenme durumlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca her ne kadar erkek öğrencilerin tutum ve güdülenme durumları kız öğrencilere göre yüksek olsa da bu farkın istatistiki olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin internete bağlanma şekillerinin de tutum ve güdülenme durumlarına ilişkin etkileri analiz edilmiş, internete sürekli bağlı olmayan öğrencilerin sürekli bağlı olanlara göre AG ortamlarına ilişkin tutum ve güdülenme durumlarının yüksek olduğu saptanmıştır. Ancak bu farklılığın istatistiki olarak anlamlı olmadığı anlaşılmıştır. Öğrencilerin AG ortamına ilişkin tutumları ile AG materyallerine ilişkin güdülenme durumları arasında yüksek düzeyde ilişki olduğu da araştırmanın bulguları arasında yer almaktadır.
Kaynakça
- Akça, Y. ve Özer, G. (2013). Teknoloji kabul modeli’nin kurumsal kaynak planlaması uygulamalarında kullanılması. Business and Economics Research Journal 3(2), 79-96.
- Aydın, O. (2000). Davranış bilimleri giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
- Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Teleoperators and Virtual Environments, 6, 355-385.
- Balaban-Salı, J. (2004). Öğrenmede güdülenme, Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (s.167-197). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Chiang, T. H. C., Yang, S. J. H., & Hwang, G. J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students’ learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. Educational Technology & Society, 17(4), 352–365.
- Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66-69.
- Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
- Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
- Estapa, A., & Nadolny, L. (2015). The effect of an augmented reality enhanced mathematics lesson on student achievement and motivation. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 16(3), 40-48.
- Gopalan, V., Zulkifli, A. N., & Bakar, J. A. A. (2016). A study of students’ motivation using the augmented reality science textbook. In F. A. A. Nifa, M. N. M. Nawi, & A. Hussain (Eds.), Proceedings of AIP Conference,1761(1), AIP Publishing.
- Kaufmann, H., Schmalstieg, D., & Wagner, M. (2000). Construct3D: A virtual reality application for mathematics and geometry education. Education and Information Technologies, 5(4), 263-276.
- Keller, J.M. (1987). Development and use of the ARCS model of instructional design. Journal of Instructional Development, 10(3), 2-10.
- Keller, J. M. (1993). Manual for instructional materials motivational survey (IMMS). Tallahassee, FL.
- Klopfer, E., & Squire, K. (2008). Environmental detectives-the development of an augmented reality platform for environmental simulations. Educational Technology Research and Development, 56(2), 203-228.
- Küçük, S., Yılmaz, R. ve Göktaş, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393- 404.
- Küçük, S., Yılmaz, R., Baydaş, Ö. ve Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 383-392.
- Shelton, B. E., & Hedley, N. R. (2002, September). Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students. The First International Augmented Reality Toolkit Workshop, Darmstadt, Germany.
- Sırakaya, S. ve Kılıç-Çakmak, E. (2016, Mayıs). Ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı olan tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Rize, Türkiye.
- Somyürek, S. (2014). Gaining the attention of generation Z in learning process: Augmented reality. Educational Technology Theory and Practice, 4(1), 63-80.
- Sotiriou, S., & Bogner, F. X. (2008). Visualizing the invisible: augmented reality as an innovative science education scheme. Advanced Science Letters, 1(1), 114-122.
- Sumadio, D. D., & Rambli, D. R. A. (2010). Preliminary evaluation on user acceptance of the augmented reality use for education. In 2nd International Conference on Computer Engineering and Applications (ICCEA), 2,461-465.
- Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2013). Evaluation of learners’ attitude toward learning in ARIES augmented reality environments. Computers & Education, 68, 570-585.
Elementary School Students' Attitudes and Motivations Towards Augmented Reality Practices
Yıl 2017,
Cilt: 18 Sayı: 2, 435 - 448, 01.05.2017
Bilal Atasoy
,
Ezgi Tosik Gün
Aslıhan Kocaman Karoğlu
Öz
The aim of this study is to determine the motivation levels and attitudes of the elementary school students’ use of the AR in their classes. In the study, causal comparative and relational methods were used. Whether the students’ attitudes and motivations have changed according to their sex and internet connection were analyzed. Descriptive, predictive and relational statistics were used in the analysis of the data. The sample of the study consists of 38 students who are studying in the 8th grade of a public elementary school. The results of the analysis show that the students' attitudes towards AR environments and motivations for AR materials are high. Although male students’ attitudes and motivations are higher than female students, this difference is not statistically significant. In addition, the effects of students' attitudes and motivations on the forms of being online were analyzed. It is determined that students who are occasionally connected to the Internet have higher attitudes and motivations regarding AR environments than those who are constantly connected to the Internet. However, this difference is not statistically significant. The findings of the research also show that there is a high level of relationship between the attitudes of the students towards the AR environment and their motivation for the AR materials
Kaynakça
- Akça, Y. ve Özer, G. (2013). Teknoloji kabul modeli’nin kurumsal kaynak planlaması uygulamalarında kullanılması. Business and Economics Research Journal 3(2), 79-96.
- Aydın, O. (2000). Davranış bilimleri giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
- Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Teleoperators and Virtual Environments, 6, 355-385.
- Balaban-Salı, J. (2004). Öğrenmede güdülenme, Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (s.167-197). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Chiang, T. H. C., Yang, S. J. H., & Hwang, G. J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students’ learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. Educational Technology & Society, 17(4), 352–365.
- Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66-69.
- Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
- Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
- Estapa, A., & Nadolny, L. (2015). The effect of an augmented reality enhanced mathematics lesson on student achievement and motivation. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 16(3), 40-48.
- Gopalan, V., Zulkifli, A. N., & Bakar, J. A. A. (2016). A study of students’ motivation using the augmented reality science textbook. In F. A. A. Nifa, M. N. M. Nawi, & A. Hussain (Eds.), Proceedings of AIP Conference,1761(1), AIP Publishing.
- Kaufmann, H., Schmalstieg, D., & Wagner, M. (2000). Construct3D: A virtual reality application for mathematics and geometry education. Education and Information Technologies, 5(4), 263-276.
- Keller, J.M. (1987). Development and use of the ARCS model of instructional design. Journal of Instructional Development, 10(3), 2-10.
- Keller, J. M. (1993). Manual for instructional materials motivational survey (IMMS). Tallahassee, FL.
- Klopfer, E., & Squire, K. (2008). Environmental detectives-the development of an augmented reality platform for environmental simulations. Educational Technology Research and Development, 56(2), 203-228.
- Küçük, S., Yılmaz, R. ve Göktaş, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393- 404.
- Küçük, S., Yılmaz, R., Baydaş, Ö. ve Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 383-392.
- Shelton, B. E., & Hedley, N. R. (2002, September). Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students. The First International Augmented Reality Toolkit Workshop, Darmstadt, Germany.
- Sırakaya, S. ve Kılıç-Çakmak, E. (2016, Mayıs). Ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı olan tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Rize, Türkiye.
- Somyürek, S. (2014). Gaining the attention of generation Z in learning process: Augmented reality. Educational Technology Theory and Practice, 4(1), 63-80.
- Sotiriou, S., & Bogner, F. X. (2008). Visualizing the invisible: augmented reality as an innovative science education scheme. Advanced Science Letters, 1(1), 114-122.
- Sumadio, D. D., & Rambli, D. R. A. (2010). Preliminary evaluation on user acceptance of the augmented reality use for education. In 2nd International Conference on Computer Engineering and Applications (ICCEA), 2,461-465.
- Wojciechowski, R., & Cellary, W. (2013). Evaluation of learners’ attitude toward learning in ARIES augmented reality environments. Computers & Education, 68, 570-585.