BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DOĞAL AFETLER KONUSU İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 67 - 81, 01.08.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin Doğal Afetler konuları üzerinde kavram yanılgıları tespit etmektir. Çalışma grubu 20 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada, öğrencilere doğal afetler konulu bir zihin haritası yaptırılmıştır. Daha sonra onlarla zihin haritaları ile ilgili mülakatlar yapılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki öğrenciler doğal afetlerle ilgili bazı kavram yanılgılarına sahiptir. Buna ilaveten onlar kendi yörelerinde olan doğal afetler hakkında daha fazla bilgi sahibidir.

Kaynakça

  • Aykurt, C., Akaydı, G. (2009). Biyoloji öğretmen adaylarında bitkilerde madde taşınması konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(1), 103-110.
  • Bütüner, S. Ö. (2006). Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine ve diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çepni, S. (Ed.). (2006). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık,s.80
  • Demirci, M. P. , & Sarıkaya, M. (2004). Sınıf Öğretmeni adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları ve yanılgıların giderilmesinde yapısalcı kuramın etkisi. XIII. Ulusal eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Derelioğlu, Y. (2005). Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi dersinde akıl haritasının
  • kullanımı. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul. Ocak 9, 2010 tarihinde
  • http://www. sosyalbilgiler. biz web adresinden edinilmiştir.
  • Erdoğan, H. (2009). Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetler konularının coğrafi bilgi sistemleri uygulamaları ile öğretimi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2001). İlköğretim 8. Sınıf fen bilgisi kitaplarındaki kavram yanılgılarının http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf adresinden alınmıştır. Mayıs 30, 2010 tarihinde
  • Güneş, B. (2007). Kavram yanılgılarını düzeltmek neden zordur. Mayıs 16, 2010 tarihinde, http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/kavramyanilgilari/ky%20duzetmek%20neden %20zordur.html adresinden alınmıştır.
  • Karaca, S. S. (2007). Doğal afetlerin toplumsal tarihin oluşumundaki etkisi ve tarih öğretimindeki yeri. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Köse, S., Ayas, A., & Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: Fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 106.
  • Özsoy, N., & Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. The Turkish Online Journal Of Educational Technology. 3(4), 141.
  • Yazıcı, H., & Samancı, O. (2003). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi konuları ile ilgili bazı kavramları anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi. 158, 83.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım,A. & Şimşek,H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(Altıncı Baskı).Ankara:Seçkin Yayıncılık.

The Misconcepts Of The Fifth Grade Students On Natural Disasters

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 67 - 81, 01.08.2012

Öz

The aim of this research is to determine misconceptions of the fifth grade students on natural disasters. Study group are consist of 20 students. In this study, students made mind maps on natural disasters. Afterwards interviews with them were made regarding their mind maps. The results show that some student have misconcepts on natural disasters. In addition to this, students have more knowledge natural disasters in their own regions

Kaynakça

  • Aykurt, C., Akaydı, G. (2009). Biyoloji öğretmen adaylarında bitkilerde madde taşınması konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(1), 103-110.
  • Bütüner, S. Ö. (2006). Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine ve diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çepni, S. (Ed.). (2006). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık,s.80
  • Demirci, M. P. , & Sarıkaya, M. (2004). Sınıf Öğretmeni adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları ve yanılgıların giderilmesinde yapısalcı kuramın etkisi. XIII. Ulusal eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Derelioğlu, Y. (2005). Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi dersinde akıl haritasının
  • kullanımı. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul. Ocak 9, 2010 tarihinde
  • http://www. sosyalbilgiler. biz web adresinden edinilmiştir.
  • Erdoğan, H. (2009). Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetler konularının coğrafi bilgi sistemleri uygulamaları ile öğretimi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2001). İlköğretim 8. Sınıf fen bilgisi kitaplarındaki kavram yanılgılarının http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf adresinden alınmıştır. Mayıs 30, 2010 tarihinde
  • Güneş, B. (2007). Kavram yanılgılarını düzeltmek neden zordur. Mayıs 16, 2010 tarihinde, http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/kavramyanilgilari/ky%20duzetmek%20neden %20zordur.html adresinden alınmıştır.
  • Karaca, S. S. (2007). Doğal afetlerin toplumsal tarihin oluşumundaki etkisi ve tarih öğretimindeki yeri. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Köse, S., Ayas, A., & Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: Fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 106.
  • Özsoy, N., & Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. The Turkish Online Journal Of Educational Technology. 3(4), 141.
  • Yazıcı, H., & Samancı, O. (2003). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi konuları ile ilgili bazı kavramları anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi. 158, 83.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım,A. & Şimşek,H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(Altıncı Baskı).Ankara:Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlhan Turan Bu kişi benim

Ayça Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Turan, İ., & Kartal, A. (2012). İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DOĞAL AFETLER KONUSU İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 67-81.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124