BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINDA ÖNERİLEN ÖLÇME ARAÇLARINA KARŞI TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 261 - 282, 01.08.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirerek öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik programında önerilen ölçme araçlarına yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırma tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. 40 maddeden oluşan taslak ölçek 108 matematik öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan madde ve faktör analizleri sonucunda 20 maddelik nihai ölçeğin üç alt faktörden oluştuğu, açıklanan toplam varyansın % 61,05 olduğu belirlenmiş, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,859 olarak hesaplanmıştır. Geçerli ve güvenilir nihai ölçek Trabzon ilinde ortaöğretim kurumlarında görevli 181 matematik uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmelerin “yararlılık” şeklinde adlandırılan alt faktöre karşı tutumlarının, “uygulanabilirlik” ve “yeterlilik” olarak adlandırılan alt faktörlere karşı tutumlarından daha olumlu olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Anderson, R. D. Anderson, B.L. Varanko-Martin, N. A. & Romagnano, L.S. (1993, Nisan). Conducting case studies of curriculum reform in science education. Paper presented at the Annual Meeting of The American Educational Research Association, Atlanta, GA.
  • ARG (2002). Testing, motivation and learning. Cambridge: University of Cambridge Faculty of Education.
  • Aschbacher, P. R., Koency, G. & Schacter, J. (1995). Los Angeles learning center alternative assessment guidebook. Los Angeles: University of California
  • Bahr, D. L. (2007). Creating mathematics performance assessments that adress multiple students levels. Australian Mathematics Teacher, 63 (1), 33–40.
  • Baki, A. ve Birgin, O. (2002). Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, II, 913-920.
  • Bal, A. P. ve Doğanay, A. (2010). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde ölçme- değerlendirme sürecinde yaşanan sorunların analizi. Kuram Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16 (3), 373-398
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-24.
  • Birgin, O. ve Baki, A. (2007). The use of portfolio to assess atudents’ performance. Journal of Turkish Science Education, 4 (2), 75-90.
  • Birgin, O., (2010). 4-5. sınıf matematik programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Birgin, O., Tutak, T. ve Çatlıoğlu, H., (2008). Teachers’ views about in-service training programs related to the new primary school mathematics curriculum: The case of Trabzon. Proceedings of the Further Education in the Balkan Countries Symposium, 2, 965-973.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni ilköğretim birinci kademe programlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri analizi el kitabı (3.baskı), Pegem-A Yayınevi. Ankara.
  • Cansız- Aktaş, M. (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çalık, S. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki düşünceleri üzerine bir araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Erdemir, Z.A. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi: Nitel bir araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5 (2), 221-254.
  • ERG (2005). Yeni öğretim programlarını değerlendirme raporu. İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Firestone, W. A., Winter, J. & Fitz, J. (2000). Different assessments, common practice? Mathematics testing and teaching in the USA and Wales. Assessment in Education. 7 (1), 13- 37.
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Garet, M.S. & Mills, V.L. (1995). Changes in teaching practices: the effects of the curriculum and evaluation standards. The Mathematics Teacher, 88 (5), 380-389.
  • Gelbal, S., ve Kelecioğlu, H., (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33, 135-145.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2006, Eylül). Pilot ilköğretim okulları müfettiş, yönetici, 1. kademe öğretmenleri ve öğrencilerinin eski ve yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması (Hatay örneği). XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö.E. ve Karacaoğlu, C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiri Kitabı, 17-40.
  • Güven, B. ve Eskitürk, M. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224–236.
  • Hayward, L., Priestley, M. & Young, M. (2004). Ruffling the calm of the ocean floor: Merging practice, policy and researh in assessment in Scotland. Oxford Review of Education, 30 (3), 397-415.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistiksel Teknikler. Ankara: Tekıışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (2),457-488.
  • Kartallıoğlu, F., (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kazu, H. ve Yorulmaz, M. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin portfolyolara ilişkin görüşleri ve uygulamaları. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Kılıç, M. (2005). Öğretmenin rolü ve görevlerine ilişkin görüşlerin yeni ilköğretim programı çerçevesinde değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiri Kitabı, 41-50.
  • Korkmaz, İ. (2006, Nisan). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresinde sunulan bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kutlu, Ö., Büyüköztürk, Ş. ve Doğan, C., 2007. İlköğretim Öğretmenlerinin Yeni Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Tutumlarını Etkiyen Faktörler, 16.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 1, 112-117.
  • MEB. (2005). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: MEB Yayınları
  • Meister, D.G. (2000, Nisan). Teachers and change: Examining the literature. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans. LA.
  • NCTM (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. http://standards.nctm.org adresinden 13 Mart 2005 tarihinde alınmıştır. NCTM (2000). Principles and http://standarts.nctm.org adresinden 10 Eylül 2004 alınmıştır. standarts for school mathematics.
  • Olson, J. (2002). Systemic change/teacher tradition: Legends of reform continue. Journal of Curriculum Studies, 34, 129-137.
  • Özdaş, A., Tanışlı D., Köse, N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005, Kasım). Yeni ilköğretim matematik dersi (1.-5. Sınıflar) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Sempozyumunda sunulan bildiri, Erciyes Üniversitesi, Kayseri. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
  • Özen, R. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarının etkileri üzerine düşünceleri (Düzce ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 141-160.
  • Özgenel, M. (2006). İlköğretim 1. kademe öğretmen algılarına göre yeni ilköğretim programının uygulanma etkinliği (İstanbul ili Anadolu yakası örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Patterson, N.T. & Norwood, K.S. (2004). A case study of teacher beliefs on students’ beliefs about multiple representations. International Journal of Science and Mathematics Education. 2, 5-23.
  • Polettini, A. F. F. (2000). Mathematics teaching life histories in the study of teachers’ perceptions of change. Teaching and Teacher Education. 16, 765-783.
  • Ponte, J. P., Matos, J. F., Guimaraes, H. M., Leal, L. C. & Canavarro, A. P. (1994). Teachers’ and students’ views and attitudes toward a new mathematics curriculum: A case study. Educational Studies in Mathematics. 26, 347-265.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J. ve Özkan, Ö. (2002, Eylül). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi programına yönelik düşünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, ODTÜ, Ankara.
  • Schoen, H.L. (1993). Assessment issues from a mathematics education perspective: The mathematics outlook. (CSMEE Bulletin 93-1). (ERIC Document Reproduction Service No. ED359047
  • Selvi, K. (2006, Eylül). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Soycan, S. B. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Stiggins, R. J. (2000, Nisan). Classroom assessment: A history of neglect, A future of immense potential. Paper presented at the Annual Meeting of American Educational Association, New Orleans.
  • Subaşı, R. ( 2006). 2005-2006 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan yapılandırıcı eğitim programına öğretmenlerin bakışı (İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Sztajn, P. (2003). Adapting reform ideas in different mathematics classroom: beliefs beyond mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education. 6, 53-75.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Temiz, N. (2005, Eylül). İlköğretim 4. sınıf matematik dersi yeni öğretim programının yansımaları. XIV. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
  • Van den Berg, R. & Ros, A. (1999). The permanent importance of the subjective reality of teachers during educational innovation: a concern-based approach. American Educational Research Journal, 36 (4), 879–906.
  • Van den Berg, R.. Sleegers, P., Geijsel, F. & Vandenberghe, R. (2000). Implementation of an innovation: Meeting the concerns of teachers. Studies in Educational Evaluation, 26 (4), 331–350.
  • William, D. (2003). National curriculum assessment: How to make it better, Research Papers in Education, 18 (2), 129-136.
  • Yapıcı, M. ve Leblebiciler, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490. 25 Mart 2008 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005, Kasım). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazır bulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulan bildir, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Examination Teachers’ Attitudes Towards The Proposed Measurement Tools In New Secondary School Mathematics Curriculum

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 3, 261 - 282, 01.08.2012

Öz

The aim of this study is to determine teachers’ attitudes towards the measurement tools that were presented in the curriculum by developing a valid and reliable attitude scale. Survey method was used in this research. The draft scale which consisted of 40 items was administered 108 mathematics teachers. As a result of item and factor analysis, this scale grouped into three sub factors, accounted 61,05 % of total variance with 20 items and Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient of the final scale was calculated as 0,859.This valid and reliable final scale was answered by teachers who worked at high schools in Trabzon. Descriptive statistics were used to analyze the data. At the end of the study it was understood that teachers’ attitudes towards the sub factor called “usefulness” were more positive than the sub factors called “applicability” and “efficiency”

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Anderson, R. D. Anderson, B.L. Varanko-Martin, N. A. & Romagnano, L.S. (1993, Nisan). Conducting case studies of curriculum reform in science education. Paper presented at the Annual Meeting of The American Educational Research Association, Atlanta, GA.
  • ARG (2002). Testing, motivation and learning. Cambridge: University of Cambridge Faculty of Education.
  • Aschbacher, P. R., Koency, G. & Schacter, J. (1995). Los Angeles learning center alternative assessment guidebook. Los Angeles: University of California
  • Bahr, D. L. (2007). Creating mathematics performance assessments that adress multiple students levels. Australian Mathematics Teacher, 63 (1), 33–40.
  • Baki, A. ve Birgin, O. (2002). Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, II, 913-920.
  • Bal, A. P. ve Doğanay, A. (2010). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde ölçme- değerlendirme sürecinde yaşanan sorunların analizi. Kuram Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16 (3), 373-398
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-24.
  • Birgin, O. ve Baki, A. (2007). The use of portfolio to assess atudents’ performance. Journal of Turkish Science Education, 4 (2), 75-90.
  • Birgin, O., (2010). 4-5. sınıf matematik programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Birgin, O., Tutak, T. ve Çatlıoğlu, H., (2008). Teachers’ views about in-service training programs related to the new primary school mathematics curriculum: The case of Trabzon. Proceedings of the Further Education in the Balkan Countries Symposium, 2, 965-973.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni ilköğretim birinci kademe programlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri analizi el kitabı (3.baskı), Pegem-A Yayınevi. Ankara.
  • Cansız- Aktaş, M. (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çalık, S. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki düşünceleri üzerine bir araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Erdemir, Z.A. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi: Nitel bir araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5 (2), 221-254.
  • ERG (2005). Yeni öğretim programlarını değerlendirme raporu. İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Firestone, W. A., Winter, J. & Fitz, J. (2000). Different assessments, common practice? Mathematics testing and teaching in the USA and Wales. Assessment in Education. 7 (1), 13- 37.
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Garet, M.S. & Mills, V.L. (1995). Changes in teaching practices: the effects of the curriculum and evaluation standards. The Mathematics Teacher, 88 (5), 380-389.
  • Gelbal, S., ve Kelecioğlu, H., (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33, 135-145.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2006, Eylül). Pilot ilköğretim okulları müfettiş, yönetici, 1. kademe öğretmenleri ve öğrencilerinin eski ve yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması (Hatay örneği). XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö.E. ve Karacaoğlu, C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiri Kitabı, 17-40.
  • Güven, B. ve Eskitürk, M. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224–236.
  • Hayward, L., Priestley, M. & Young, M. (2004). Ruffling the calm of the ocean floor: Merging practice, policy and researh in assessment in Scotland. Oxford Review of Education, 30 (3), 397-415.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistiksel Teknikler. Ankara: Tekıışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (2),457-488.
  • Kartallıoğlu, F., (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kazu, H. ve Yorulmaz, M. (2007, Eylül). Sınıf öğretmenlerinin portfolyolara ilişkin görüşleri ve uygulamaları. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Kılıç, M. (2005). Öğretmenin rolü ve görevlerine ilişkin görüşlerin yeni ilköğretim programı çerçevesinde değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiri Kitabı, 41-50.
  • Korkmaz, İ. (2006, Nisan). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresinde sunulan bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kutlu, Ö., Büyüköztürk, Ş. ve Doğan, C., 2007. İlköğretim Öğretmenlerinin Yeni Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Tutumlarını Etkiyen Faktörler, 16.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, 1, 112-117.
  • MEB. (2005). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: MEB Yayınları
  • Meister, D.G. (2000, Nisan). Teachers and change: Examining the literature. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans. LA.
  • NCTM (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. http://standards.nctm.org adresinden 13 Mart 2005 tarihinde alınmıştır. NCTM (2000). Principles and http://standarts.nctm.org adresinden 10 Eylül 2004 alınmıştır. standarts for school mathematics.
  • Olson, J. (2002). Systemic change/teacher tradition: Legends of reform continue. Journal of Curriculum Studies, 34, 129-137.
  • Özdaş, A., Tanışlı D., Köse, N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005, Kasım). Yeni ilköğretim matematik dersi (1.-5. Sınıflar) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Sempozyumunda sunulan bildiri, Erciyes Üniversitesi, Kayseri. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
  • Özen, R. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarının etkileri üzerine düşünceleri (Düzce ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 141-160.
  • Özgenel, M. (2006). İlköğretim 1. kademe öğretmen algılarına göre yeni ilköğretim programının uygulanma etkinliği (İstanbul ili Anadolu yakası örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Patterson, N.T. & Norwood, K.S. (2004). A case study of teacher beliefs on students’ beliefs about multiple representations. International Journal of Science and Mathematics Education. 2, 5-23.
  • Polettini, A. F. F. (2000). Mathematics teaching life histories in the study of teachers’ perceptions of change. Teaching and Teacher Education. 16, 765-783.
  • Ponte, J. P., Matos, J. F., Guimaraes, H. M., Leal, L. C. & Canavarro, A. P. (1994). Teachers’ and students’ views and attitudes toward a new mathematics curriculum: A case study. Educational Studies in Mathematics. 26, 347-265.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J. ve Özkan, Ö. (2002, Eylül). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi programına yönelik düşünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, ODTÜ, Ankara.
  • Schoen, H.L. (1993). Assessment issues from a mathematics education perspective: The mathematics outlook. (CSMEE Bulletin 93-1). (ERIC Document Reproduction Service No. ED359047
  • Selvi, K. (2006, Eylül). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Soycan, S. B. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Stiggins, R. J. (2000, Nisan). Classroom assessment: A history of neglect, A future of immense potential. Paper presented at the Annual Meeting of American Educational Association, New Orleans.
  • Subaşı, R. ( 2006). 2005-2006 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan yapılandırıcı eğitim programına öğretmenlerin bakışı (İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Sztajn, P. (2003). Adapting reform ideas in different mathematics classroom: beliefs beyond mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education. 6, 53-75.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Temiz, N. (2005, Eylül). İlköğretim 4. sınıf matematik dersi yeni öğretim programının yansımaları. XIV. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
  • Van den Berg, R. & Ros, A. (1999). The permanent importance of the subjective reality of teachers during educational innovation: a concern-based approach. American Educational Research Journal, 36 (4), 879–906.
  • Van den Berg, R.. Sleegers, P., Geijsel, F. & Vandenberghe, R. (2000). Implementation of an innovation: Meeting the concerns of teachers. Studies in Educational Evaluation, 26 (4), 331–350.
  • William, D. (2003). National curriculum assessment: How to make it better, Research Papers in Education, 18 (2), 129-136.
  • Yapıcı, M. ve Leblebiciler, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490. 25 Mart 2008 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005, Kasım). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazır bulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulan bildir, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meral Aktaş Bu kişi benim

Devrim Yaşar Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aktaş, M., & Aktaş, D. Y. (2012). ÖĞRETMENLERİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINDA ÖNERİLEN ÖLÇME ARAÇLARINA KARŞI TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 261-282.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124